Gå til innhold

Kan dette baconet spises?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åpnet et stor pakke skivet bacon for tre uker siden. Tok av litt bacon med en gaffel og la det rett over med gaffelen i en lufttett boks som siden har stått i kjøleskapet. Baconet ser ut og lukter normalt, men ser noen skriver på nettet at bacon kun er holdbart noen dager etter åpning. Noen tanker? 

Anonymkode: adbc8...f67

Skrevet

TRE UKER siden det ble åpnet? Bacon er fullt av fett som harskner og kjøtt som har ligget åpnet i så lang tid, ville ikke JEG spist i hvert fall. Det hadde gått rett i søpla. Ferskvare er ferskvare.

• Liker 3
Skrevet

hadde jeg aldri gjort, du skule lagt det i fryseren når du åpnet pakken

Anonymkode: 541aa...985

• Liker 2
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde spist bacon som ble åpnet for tre uker siden.

• Liker 2
Skrevet

Flertallet har talt. Det gikk i søpla! 

• Liker 1
Skrevet

Enig, selv om det både er saltet og røkt, var det litt lenge å la det ligge. Som sagt over, så harskner fett, og det er ikke lurt å spise. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg hadde spist det hvis det ikke luktet surt eller dårlig.

Skrevet
Muskath skrev (21 minutter siden):

Enig, selv om det både er saltet og røkt, var det litt lenge å la det ligge. Som sagt over, så harskner fett, og det er ikke lurt å spise. 

Det har jo ligget lufttett, så da harskner det ikke på samme måte. Men tok ikke sjangsen uansett

Skrevet

Aldri. KAST det!

Skrevet

Det luktet ikke og så bra ut. Lufttett boks.

Rart menneskeheten har overlevd uten åpne matbutikker 7 dager i uka i bare få år...

Anonymkode: 36aa9...563

• Liker 1
Skrevet

Burde satt på en hvit tape og skrevet dato for utgang :) 

Skrevet
Maskinfører skrev (På 18.10.2022 den 3.08):

Burde satt på en hvit tape og skrevet dato for utgang :) 

Nå husker ikke jeg om bacon er "best før" eller "holdbar til", men begge datoene gjelder uåpnede pakker. 

Jeg har som regel å fryse slike "rester" om det så bare er en skive eller to, det kan alltids brukes til en pizza og jeg slipper å kaste. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis problemet er at det harskner, vil vel det være mulig å lukte eller smake?

Anonymkode: b28b3...335

Skrevet

Du merker veldig godt på bacon om det er dårlig, så om det ser ok ut kan du steke det og smake. Smaker det bra er det helt ok.

Du kjenner det også godt på lukta når du steker det om det er i orden.

Anonymkode: 6331d...ec3

Skrevet

Det hadde jeg stekt og spist uten problemer😀

Annonse
Skrevet
Brunhilde skrev (9 timer siden):

Nå husker ikke jeg om bacon er "best før" eller "holdbar til", men begge datoene gjelder uåpnede pakker. 

Jeg har som regel å fryse slike "rester" om det så bare er en skive eller to, det kan alltids brukes til en pizza og jeg slipper å kaste. 

Bacon er vel opprinnelig salt og holder seg over holdbarhet mener jeg fryser ned slikt jeg også :) ikke no særlig og kaste mat :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...