Gå til innhold

Er dette et rødt flagg angående mannen og kvinnelig kollega, eller er jeg paranoid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er i starten av 30-årene, er gift og har ett barn. Vi har det veldig fint, kommuniserer godt og er rause og kjærlige med hverandre. Vi har alltid hatt et godt forhold (vært sammen i 11 år) og jeg merker ingen endring på hvordan han er mot meg.

Han fikk en kvinnelig kollega i høst som allikevel gjør meg litt usikker. Hun er 5 år yngre enn oss, og er slank og pen. Hun ser rett og slett litt bedre ut enn meg. Det virker som om de har fått veldig god kjemi og tekster mye, men mannen påstår hardnakket at de bare er venner og har mye til felles. Hun har også samboer, så han bruker dette som argument mot at hun skulle være interessert i han.

Hva tror dere? Er jeg paranoid eller er der rart å tekste mye med en attraktiv kollega av motsatt kjønn?

Anonymkode: ee710...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tekster han med andre kollegaer/venner, eller tekster han kun med henne?

Anonymkode: 4e3d4...df1

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tekster han med andre kollegaer/venner, eller tekster han kun med henne?

Anonymkode: 4e3d4...df1

Han tekster med andre også, men ikke så mye. Jeg ser stadig at det tikker inn en melding fra henne når telefonen ligger på et bord, en benk osv. Siden jeg så ofte ser hennes navn, så regner jeg med at det er henne han tekster mest med.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er definitivt rart å tekste så mye med en kollega samme hvordan hun ser ut. Jeg hadde satt ned foten og respekterer han ikke det så vet du han er betatt 

Anonymkode: dacd3...2d3

• Liker 30
  • Nyttig 7
Skrevet

Han synes vel at hun er flott og spennende. Inviter dem på middag da? Kansje dere kan bli venner. Kom nærmere på henne for å finne ut hva det er. 

Anonymkode: 7fbef...017

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville ha vært litt taktisk her, og fått henne nærmere ved å foreslå at du inviterer henne hjem på middag, slik at du også kan bli kjent med henne. Du kan være sårbar og si at det ville gjort at du følte deg mer komfortabel med kontakten de har, og si at siden de har fått så god kjemi, så er det jo bare hyggelig at du også kan bli kjent med henne! 

Anonymkode: d896a...349

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han tekster med andre også, men ikke så mye. Jeg ser stadig at det tikker inn en melding fra henne når telefonen ligger på et bord, en benk osv. Siden jeg så ofte ser hennes navn, så regner jeg med at det er henne han tekster mest med.

Ts

Å sende mange tekstmeldinger etter jobb med en kollega i fritiden er litt suspekt. Samtidig hadde man knapt leet øyelokket om det var en kompis av samme kjønn (ja, såfremt man ikke er bifil). 

Jeg hadde vært litt skeptisk. Og tatt det som en selvfølge at meldingene ikke inneholder hjerter og sussemunner. Tror ikke jeg hadde gjort noe annet enn å velge og stole på mannen. 

Anonymkode: bbf2c...d28

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, du er paranoid.

Anonymkode: 65217...73c

• Liker 4
Skrevet

Rødt flagg. Når min mann kommuniserer med kolleger på fritiden så er det via gruppechat på snapchat somregel. Hadde han begynt å snappe eller melde privat med en ny kvinnelig kollega så hadde det vært het helt nytt handlingsmønster og jeg hadde ikke forstått hva grunnen til at de to trengte å snakke så mye privat var.

Anonymkode: 13e61...7bd

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet

At hun har samboer, spiller jo ingen rolle. Det vet han og.

Hadde en kjekk ny mannlig kollega av deg tekstet deg mye, hadde din samboer garantert reagert.

Jeg hadde holdt øynene åpne. 

Evt spurt rett ut om du kan få lese noen av meldingene. 

Gjetter på at han blir sur, sint, irritert, og fyrer opp litt da.....

Anonymkode: cb647...a77

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, du er paranoid.

Da lurer jeg på hva DU mener er tegn til ufin oppførsel i ekteskap? Hvor går grensa der du reagerer?

• Liker 9
Skrevet

Det er mulig hun er en "tekster type" tekster de om jobb eller er det sånn " jeg savnet deg i dag, håper du har det bra". Jeg tekster kollegaer noen ganger, det er fordi jeg er en tekster, for meg er teksting det samme som prat. 

Anonymkode: 01adc...eed

• Liker 1
Skrevet

Jeg har for det meste mannlige kollegaer og en mann spesielt som het tekster mye med. Han er mye eldre enn meg men en ordentlig god mann og vi har det veldig moro sammen, men fullstendig vennskapelig. Tekstingen er HELT uskyldig, gjerne noe morsomheter eller bilder fra hverdagen. Jeg har kjent han noen år nå og har aldri tenkt på at det kan oppfattes feil av hans kjæreste, (han har hatt et par forskjellige samboere i den tiden jeg har kjent han). Bor ikke så langt unna meg så det hender jeg er innom i døra for å hente ting osv og treffer da den nyeste kjæresten innimellom og hun virker bare koselig mot meg. Så noen menn kan faktisk bare finne en god venn i en kollega... Og ofte får man jo en intern jobbhumor når man tilbringer så mye tid ..så jeg ville ikke friket ut før jeg visste hva meldingene handlet om. Min samboer ler ihvertfall bare av meg og kollegaen, han synes det er gøy at vi er så sammensveiset og har mye moro sammen. 

Anonymkode: 8778f...037

• Liker 12
Skrevet

Kan være shady, eller helt vennskapelig.

Har selv to mannlige kolleger som jeg snaper mye med. Han ene er en av mine beste venner, vi har samme humor, masse å snakke om og forholdet er 100% platonisk. Fins ikke et snev av romantisk interesse der. Han andre har jeg sex med jevnlig. Han er også gift.

Anonymkode: 404e3...115

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

At det er mange meldinger mellom dem sier jo absolutt ingenting. Det er innholdet i de som avgjør om det er rødt flagg eller ikke

Anonymkode: a8496...f21

• Liker 1
Skrevet

Får du se meldingene? 

Anonymkode: 7d79b...e01

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Da lurer jeg på hva DU mener er tegn til ufin oppførsel i ekteskap? Hvor går grensa der du reagerer?

Dette er i hvert fall ikke ufin oppførsel. Jeg har flere kollegaer av motsatt kjønn jeg tekster/snaper med og det er kun vennskaplig. Snap fra fotballkamp, fiske- eller jakttur, et glass vin, bilde av flott utsikt osv.

Jeg reagerer hvis type er utro.

• Liker 2
Skrevet

Rødt flagg. Men, det sier jeg fordi jeg har opplevd det samme. I begynnelsen var det nok uskyldig. Så ble det mer og mer unnskyldninger om å "skulle ting", telefonen ble plutselig med på badet feks. 

Men selvom min opplevelse endte i at samboeren min var utro med kollega, så trenger jo ikke det samme å skje med deg. 

Anonymkode: 1a5e3...4a4

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har også samboer, så han bruker dette som argument mot at hun skulle være interessert i han.

Beklager, men dette var også argumentene eksen min brukte om venninnene sine, de er jo forlovet, de er jo gift, de har jo samboer eller kjæreste. Likevel pulte han de alle. Argumentet bør være "driter hva og hvem de er sammen med, elsker deg jeg "

Anonymkode: 2d49d...5ef

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg ville ha vært litt taktisk her, og fått henne nærmere ved å foreslå at du inviterer henne hjem på middag, slik at du også kan bli kjent med henne. Du kan være sårbar og si at det ville gjort at du følte deg mer komfortabel med kontakten de har, og si at siden de har fått så god kjemi, så er det jo bare hyggelig at du også kan bli kjent med henne! 

Anonymkode: d896a...349

Anbefaler ikke dette. Kan bare fyre opp under spenningen for han

Anonymkode: dacd3...2d3

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...