Tingeling39 Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Hvilken regler har deres barn ang skjermbruk? Får dem lov sitte å spille i stua med lyd? Jeg tåler veldig dårlig sånn mye skjermlyd og spilling, dårlige TV-serier også videre. Hvilken regler har dere på dette?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Ja det får de selvsagt lov til, stua er for alle Anonymkode: c88c3...fce 1
Hundejente Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 har ingen regler, men jeg kan godt si "kunne du skru ned litt? det der blir litt slitsomt å høre på", og da har sjelden sønnen min noe imot det. er de flere som spiller, sier jeg kanskje, hvis det plager meg, "kanskje dere kan gå inn på rommet ditt en tur?" 1
Tingeling39 Skrevet 15. oktober 2022 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2022 Hundejente skrev (3 minutter siden): har ingen regler, men jeg kan godt si "kunne du skru ned litt? det der blir litt slitsomt å høre på", og da har sjelden sønnen min noe imot det. er de flere som spiller, sier jeg kanskje, hvis det plager meg, "kanskje dere kan gå inn på rommet ditt en tur?" AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja det får de selvsagt lov til, stua er for alle Anonymkode: c88c3...fce Altså tingen er den da at jeg syns det bli slitsom når de sitter i stua spiller med høy lyd og samtidig prater i tlf med den personen de spiller med… jeg har spurt om de ikke kan bruke headset eller skru av lyden , jeg syns det er vanskelig sette regler for dem som ikke er mine barn, mine barn har regler på skjermbruk… det er såpass intenst at jeg vurdere flytte ut da jeg takler dette så veldig dårlig… er det ikke varsling ha regler for sånn?
Arkana Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 I stua må alle som ikke ser på TVen bruke øretelefoner. Det blir veldig utrivelig for alle hvis det skal komme lyder fra 2-3 ulike telefoner/nettbrett og i tillegg noen som prater sammen eller prøver å se på TV. De kan ha på lyd hvor som helst ellers i huset. Selv om stua er for alle må man også ta hensyn til resten av familien. 5
GammelKaktus Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg reagerer ikke på slikt, altså jeg kobler det ut. 😄 Utenfor huset så bruker vi selvsagt hodetelefoner men her hjemme kan jeg drive på med min pc, se på tv mens jeg hører musikk og gaminglyder fra guttungens rom. Når han sitter på stua med gaming eller ipad så har jeg ikke problemer med å høre lyd fra tv og det han holder på med men han pleier å ta på hodetelefoner for han gidder ikke lyden fra tv. 1
Hundejente Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 hva mener du, at det er vanskelig å sette regler for barn som er på besøk? ("ikke dine barn"). Det er da helt normalt at unger som er på besøk følger reglene der de er på besøk... men har du også barn? og så skal du flytte ut/fra dem, på grunn av dette??? skjønner ikke helt situasjonen din egentlig. 1
Glød Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Hvis de skal ha lyd på mobil eller nettbrett må de ha headset eller gå på rommet, og ingen reagerer negativt på det. Tv'n er unntaket, men der må lyden være lav nok til at det ikke plager oss andre. Ved besøk blir det litt annerledes, og hvis ungene spiller noe sammen sier jeg ikke noe på lyden.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 5 hours ago, Tingeling39 said: dårlige TV-serier Hvorfor spiller det noen rolle om serien er dårlig eller bra? Anonymkode: 9fd8c...100 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Tingeling39 skrev (4 timer siden): Altså tingen er den da at jeg syns det bli slitsom når de sitter i stua spiller med høy lyd og samtidig prater i tlf med den personen de spiller med… jeg har spurt om de ikke kan bruke headset eller skru av lyden , jeg syns det er vanskelig sette regler for dem som ikke er mine barn, mine barn har regler på skjermbruk… det er såpass intenst at jeg vurdere flytte ut da jeg takler dette så veldig dårlig… er det ikke varsling ha regler for sånn? Hva hindrer deg fra å flytte? Anonymkode: 950e6...b64
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja det får de selvsagt lov til, stua er for alle Anonymkode: c88c3...fce Så alle som er i stua kan sitte å spille etc med lyd på? 🤔 Vi er seks stk totalt i familien, og her må vi ta hensyn til de som oppholder seg på "fellesarealet". Anonymkode: 10a62...317 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 Hundejente skrev (1 time siden): hva mener du, at det er vanskelig å sette regler for barn som er på besøk? ("ikke dine barn"). Det er da helt normalt at unger som er på besøk følger reglene der de er på besøk... men har du også barn? og så skal du flytte ut/fra dem, på grunn av dette??? skjønner ikke helt situasjonen din egentlig. Jeg gir en tier på at TS er steforelder og synes det er vanskelig å sette samme grenser for partners barn som for egne barn. TS: Her er vi bare jeg og mitt barn som bor, og vi må altså ta hensyn til hverandre. Det går som regel greit om hun ser TV og jeg ser YouTube på telefonen eller motsatt, men om hun da begynner å skvaldre i tillegg får hun beskjed om å velge mellom lyd på TV eller lyd på seg. At en del av det hun ser på er skrålete og slitsomt får så være - hun har også rett til å dyrke sine interesser. Anonymkode: a5919...834 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så alle som er i stua kan sitte å spille etc med lyd på? 🤔 Vi er seks stk totalt i familien, og her må vi ta hensyn til de som oppholder seg på "fellesarealet". Anonymkode: 10a62...317 Javel Anonymkode: c88c3...fce
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 Har ungene besøk om må bruke TVen i stua og ikke de på egne rom så bruker vi voksne enten headset eller går på andre rom. Vil mann og barn se på film og ikke jeg og jeg ikke liker lyden går jeg et annet sted, det er barnslig å trumfe gjennom å måtte sitte i fellesarealer og styre andres lyd når man selv ikke deltar. Selv sitter jeg på soverommet nå som mann og datter i huset skal se på fotballkamp. Men ungene setter ikke på youtube med lyd når det allerede er tv på. Anonymkode: 5da5b...6fe
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #15 Skrevet 16. oktober 2022 Tingeling39 skrev (På 15.10.2022 den 12.50): Hvilken regler har deres barn ang skjermbruk? Får dem lov sitte å spille i stua med lyd? Jeg tåler veldig dårlig sånn mye skjermlyd og spilling, dårlige TV-serier også videre. Hvilken regler har dere på dette? ingen regler, men har barn som elsker og være ute ,så de bruker tv og gamer sjelden Anonymkode: 88a62...3c5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #16 Skrevet 16. oktober 2022 Mine barn må se tv uten lyd. Anonymkode: fccbd...0fc
solsolsol Skrevet 17. oktober 2022 #17 Skrevet 17. oktober 2022 Tv med lyd, spill uten. Jeg blir gal av spillyd uansett om det er den eneste lyden, heldigvis ingen som protesterer på det.
Gjest takinova Skrevet 17. oktober 2022 #18 Skrevet 17. oktober 2022 Tingeling39 skrev (På 15.10.2022 den 12.50): Hvilken regler har deres barn ang skjermbruk? Får dem lov sitte å spille i stua med lyd? Jeg tåler veldig dårlig sånn mye skjermlyd og spilling, dårlige TV-serier også videre. Hvilken regler har dere på dette? Kommer an på alderen. Men generelt skal man være glad for at ungene vil bruke skjerm/spille osv i stua hvor dere oppholder dere.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #19 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mine barn må se tv uten lyd. Anonymkode: fccbd...0fc Samtidig som foreldrene selvfølgelig får høre på alt mulig bråk dem ønsker, uten å bruke hodetelefoner eller lignende? Anonymkode: 83626...976
Peterpan91 Skrevet 17. oktober 2022 #20 Skrevet 17. oktober 2022 Ja, det får de lov til. Kjøp evt et headset som de kan bruke. Kan feks kjøpe det billig på butikker som Nille, Jula, Biltema osv. Kanskje de til og med har noe billig til barn på Elkjøp? Hadde i hvert fall sjekket ut Nille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå