AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Del Skrevet 15. oktober 2022 4 mnd siden fødsel. Magen ble ikke som før graviditet denne gangen av seg selv. Har aldri trent, har vært naturlig slank. Nå må den nok jobbes med. Huden har naturligvis blitt strukket masse på nytt, men har ingen strekkmerker. Problemet er at jeg ser 5 mnd gravid ut om jeg slipper magen ut. Det buler liksom nederst. Og jeg er alene med baby så kan ikke dra på noe senter. Tips til hjemmeøvelser som er effektive? Anonymkode: b24da...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Del Skrevet 15. oktober 2022 Delte magemuskler? Jeg ville begynt med pilates. Husk å få trent rygg også. Sjekk ut youtube. Enkle øvelser som ikke er så krevende (mye øvelser på gulvet). Anonymkode: 18fb8...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooniebear Skrevet 15. oktober 2022 #3 Del Skrevet 15. oktober 2022 Hei! Jeg begynte med enkle øvelser 3 dager etter fødsel for å styrke kjernen og samle magemusklene. Skal sies at jeg har vært aktiv hele livet og trent mye, men skal prøve å forklare så godt som mulig. Øvelse 1 Stå på alle fire på gulvet, ikke bøy ryggen og strutt med rumpa. Prøv å vippe bekkenet slik at du ha rett linje fra skuldre til rumpe . Slipp magen helt ut meden du puster ut. Pust in og prøv å saml magen inn og opp mot ryggen, pust ut igjen gjerne mensdu samler magemusklene. Tenk navle mot rygg. Du skal kunne puste meden du holder magen oppe, hold i 5-30 sekunder alt etter hvor du er. Ligg flatt på gulvet med ryggen og knærne bøyd. Prøv å få hele ryggen ned i gulvet, vipp hoftene(bekkenet slik det er mulig. Her også tenker du navle til rygg, og bruk gjerne pusten. Ta et fotblad opp av gulvet og skap en 90grader fra kneet, gjenta så med andre fot til du har gjort hver side 15 ganger. Denne øvelsen kan gjøres mer avansert etter hvert med å ha strake ben og begge bena opp. Men vær forsiktig for du vill ikke overanstrenge musklene og skape større bul i muskulaturen. Målet er å samle musklene, og styrke de slik at kroppens naturlige korsett blir aktivert. Igjennom dagen tenk på holdning, og hvordan du holder babyen din. Du kan gjerne søke opp glute bridge, og holde den i 30 sek. Fokus på navle til rygg, og rett linje fra magen til kne på toppen. Her er en video av flere av øvelsene jeg brukte. https://vm.tiktok.com/ZMF6371Ut/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Del Skrevet 15. oktober 2022 Mooniebear skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg begynte med enkle øvelser 3 dager etter fødsel for å styrke kjernen og samle magemusklene. Skal sies at jeg har vært aktiv hele livet og trent mye, men skal prøve å forklare så godt som mulig. Øvelse 1 Stå på alle fire på gulvet, ikke bøy ryggen og strutt med rumpa. Prøv å vippe bekkenet slik at du ha rett linje fra skuldre til rumpe . Slipp magen helt ut meden du puster ut. Pust in og prøv å saml magen inn og opp mot ryggen, pust ut igjen gjerne mensdu samler magemusklene. Tenk navle mot rygg. Du skal kunne puste meden du holder magen oppe, hold i 5-30 sekunder alt etter hvor du er. Ligg flatt på gulvet med ryggen og knærne bøyd. Prøv å få hele ryggen ned i gulvet, vipp hoftene(bekkenet slik det er mulig. Her også tenker du navle til rygg, og bruk gjerne pusten. Ta et fotblad opp av gulvet og skap en 90grader fra kneet, gjenta så med andre fot til du har gjort hver side 15 ganger. Denne øvelsen kan gjøres mer avansert etter hvert med å ha strake ben og begge bena opp. Men vær forsiktig for du vill ikke overanstrenge musklene og skape større bul i muskulaturen. Målet er å samle musklene, og styrke de slik at kroppens naturlige korsett blir aktivert. Igjennom dagen tenk på holdning, og hvordan du holder babyen din. Du kan gjerne søke opp glute bridge, og holde den i 30 sek. Fokus på navle til rygg, og rett linje fra magen til kne på toppen. Her er en video av flere av øvelsene jeg brukte. https://vm.tiktok.com/ZMF6371Ut/ Takk for bra tips! 😊 Høres overkommelig ut så det hjalp på motivasjonen Anonymkode: b24da...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooniebear Skrevet 15. oktober 2022 #5 Del Skrevet 15. oktober 2022 Styrket kjernemuskulaturen min veldig etter baby, er nå 1 år siden og har aldri hatt så sterk kjerne. Begynte ikke med vanlig trening igjen før baby var 7 mnd bortsett fra slike øvelser. Begynn i det små, gjør litt hver dag og det er verdt det. Viktig å ta vare på seg selv slik at en bedre kan ta vare på det nye familiemedlemmet. Er overkommelig, og største plusset at det tar lite tid i en veldig hektisk hverdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå