AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Er det annonse på Finn? Jeg vil ikke dele på Facebook etc. Men har haugevis av vanlige klær jeg ikke bruker og gjerne vil bli kvitt for en lav sum. Feks kjole til 1000 så å si ubrukt selges 150 feks? Men hva med porto osv og er det noen som handler slik? Anonymkode: 0ceb5...805
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Med så stort prisavslag ville jeg tro det er relativt lett å selge både på finn og tise. Men lettest å selge klær som er i sesong. Litt vanskeligere å selge for eksempel en sommerkjole nå. Oftest betaler kjøperen frakt. Anonymkode: d18df...264 1
uglejenta Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har solgt en del fine plagg på tise, kjempeenkel app som ordner med frakt og alt for deg. Vanlige klær som gensere fra hm og lignende billigkjeder er nesten umulig å bli kvitt. Har solgt en klespakke på Finn bestående av hverdagsklær, men måtte langt ned i pris for å bli kvitt det, typ under 5 kr plagget. 1
skruf Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har solgt en god del både på Finn og Tise, legger ut på begge plassene (Tise er en app du laster ned) Ta gode bilder av klærne, opplys om hvilket stoffmateriale det er, størrelse og kvalitet (mye eller lite brukt). Opplys om hvilket merke det er, og gjerne om plagget er normal i størrelsen eller ikke. Det vanlige er at kjøper betaler porto. Personlig så foretrekker jeg betaling via vipps, og sender ikke før jeg har mottatt betaling. Men jeg pakker inn pakken og bestiller sending med helthjem og tar bilde av pakke+sporingskode og sender til kjøper før kjøper betaler. Hvis kjøper foretrekker posten så sender jeg bilde av pakken med porto på før kjøper betaler. Hvis en person vil kjøpe flere plagg samtidig så gir jeg gjerne rabatt. Ellers er prisen satt (dvs jeg svarer ikke på skambud) Og såklsrt; klærne jeg selger er nyvasket, og ikke slitt (har selv kjøpt brukt og mottatt uvasket og flekkete plagg, utrolig kjipt) 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Finn og Tise Anonymkode: ad34e...34b
Hensatt Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Hvor i landet bor du? Sjekk om de har Det gule hus eller Loppo (www.loppo.no), eller andre typer bruktmarked der du bor. Der leier du en hylle og de selger det for deg
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 Kjøp og salg er egentlig superlett, samtidig er det mange som surrer det til veldig. Hva er varen verd? Her er det mange variabler, si en genser av samme type ofte selges brukt for 500,-. Er din da verd 500,-? Er den slitt? Er den nuppete? Er den blass i farven? Alt det tar verdien ned, tildels betydelig. Typisk feil er å ikke helt se at ens egen vare ikke er normalt bra og sette prisen for høyt. Men flere ting har innvirkning på verdien. Har du elendige uklare bilder klarer ikke kunden å se tilstanden, og kommer med skambud eller lar være. Null eller lite info er også klassisk. Ta bilder av etikettene, med størrelse. Klare bilder. Og synes du genseren er litt liten eller litt stor i forhold til størrelsen på etiketten, kommenter gjerne det. Hvis du vanligvis bruker medium, denne genseren er medium, men litt baggy til deg. F.eks. Minimum bilde foran, bak, etiketter, helst ermene også. Ja, det blir litt bilder, men du skal jo ikke fremkalle, så det koster jo ikke noe. Og publiser én og én genser. Eller plagg om du vil. Jeg liker å kjøpe brukt, men skal være super nysgjerrig på den røde genseren som er avbildet sammen med femten andre plagg på en seng. Med teksten, ta kontakt for mer info. Jammen, du har ikke gitt meg noe som engang vekker interessen… Jeg har sett noe som ser ut som en klesvask som er klar til å stables inn i skapet. Hva er det med det som frister? Alt er salgbart. Riktig pris, gode bilder, informasjon. Og ja, noen ting har knapt verdi, dessverre. 400,- for hettegenser på billigkjeden, 75,- kanskje brukt. 400,- for Adidas hettegenser på tilbud kjøpt ny, solgt for 400,- to år etter på Finn.no. Eller 300,-. Ikke alltid billig er så billig… Anonymkode: a333f...f40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå