AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Har slitt med mensensmerter hele svangerskapet. Noen ganger er det i siden, men som oftes er det over hele magen i nederste del. Magen blir ikke hard. Prøvde å spørre på ordinær ultralyd om det var vanlig, men virket som hun mente det ikke var det. Noen ganger er det så vondt at det kjennes ut som mensen kommer, og jeg våkner på natten av smerter. Barnet hadde det veldig fint, og hadde vokst som det skulle. Blir redd at det er morkaken eller noe som gjør at jeg har vondt? Anonymkode: 6d3a3...e14
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Eller en svuls som ligger skjult for ultralyd Anonymkode: a6667...435
MapleSirup Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Ta det opp med legen din. Det er det beste du kan gjøre for deg selv. Det er ganske vanlig å ha «mensensmerter». Jegvhadde det ekstremt ned første. Alt skal strekkes og dras i inni oss. Det man ikke skal er å ha store smerter og være engstelig💕
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller en svuls som ligger skjult for ultralyd Anonymkode: a6667...435 Ja det var helt klart dette jeg var redd for Anonymkode: 6d3a3...e14
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Ta det opp med legen din. Det er det beste du kan gjøre for deg selv. Det er ganske vanlig å ha «mensensmerter». Jegvhadde det ekstremt ned første. Alt skal strekkes og dras i inni oss. Det man ikke skal er å ha store smerter og være engstelig💕 Skal prøve å ta det opp med han, godt å høre at flere har hatt det 💕 Hun sa det kunne være kynnere også men at disse ikke skal gjøre vondt, kun gjøre magen hard så hørtes ikke ut som det er dette Anonymkode: 6d3a3...e14 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Ligamentsmerter! Jeg hadde masse av det. Det er livmoren som vokser, kjennes akkurat ut som mensensmerter. Anonymkode: d9666...e64 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Målte hun cervix? Anonymkode: 99cb8...502
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 11.47): Har slitt med mensensmerter hele svangerskapet. Noen ganger er det i siden, men som oftes er det over hele magen i nederste del. Magen blir ikke hard. Prøvde å spørre på ordinær ultralyd om det var vanlig, men virket som hun mente det ikke var det. Noen ganger er det så vondt at det kjennes ut som mensen kommer, og jeg våkner på natten av smerter. Barnet hadde det veldig fint, og hadde vokst som det skulle. Blir redd at det er morkaken eller noe som gjør at jeg har vondt? Anonymkode: 6d3a3...e14 Helt normalt fra uke 5 til uke 20-22 så hadde jeg veldig mye menssmerte! Trodde mensen var på vei hele tiden. Gynekolog, jordmor, og lege sa det var helt normalt og at det bare var livmor som vokser. Nå er jeg i uke 31, og i går hadde jeg veldig vondt! Men det varer i noen minutter så går det over. Alt er fint med baby Anonymkode: b47c0...201 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg hadde også mye "menssmerter" til jeg var over halvveis i svangerskapet, og på slutten var det litt av og på. De varte jo lenge om gange, og var ganske vonde akkurat som ved mensen, så skulle ønske jeg kunne tatt naproxen da. Det er veldig vanlig da livmoren strekker seg og trekker seg sammen gjennom hele svangerskapet, som en liten forberedelse på fødsel. Jeg skiller mellom de menssmertene og ligamentsmerter. For meg er de brå og "strekklignende" smertene som kommer ved brå bevegelser eller host "ligamentsmerter". Uansett er smerter uten blødninger sjeldent farlig, så tipper det går helt fint. Det skader ikke å høre litt med fastlegen om du er bekymret, men en graviditet fører med seg overraskende mye magesmerter, og det synes jeg er litt rart at hun ikke kunne fortelle deg. Anonymkode: b3b54...8bc
mingus Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg hadde kjempemye av dette langt uti andre trimester.. kanskje tredje og. Det var bare ligamentsmertene, livmoren som vokser og strekker sensitive tynnslitte nerver der nede. Det var visst enda kraftigere ved baby #2 sa hun, jeg ble ordentlig skremt før jeg visste det 😅
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 Hadde til tider gjennom svangerskapet så sterke smerter (både mens og ligament) at jeg lå i fosterstilling på badegulvet. For min del gikk alt fint og både jeg og 2 åringen er friske og fine. Så sterke smerter behøver ikke tyde på at noe er galt, men kan være greit å snakke med enten lege eller jordmor om det for å være på den sikre siden. Kan jo legge til at jeg hadde samme type smerter og på omtrent samme plass gjennom svangerskapet. Forandres smertene og kommer på en ny plass bør man muligens få undersøkt det tenker jeg. Anonymkode: 58f99...72c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #12 Skrevet 18. oktober 2022 Det er mye som strekker på seg når du er gravid. Livmor som utvider seg og ligamentbånd som strekker seg, det gjør tidvis vondt. Hadde helt syke menssmerter gjennom hele mitt første svangerskap, ene gangen våknet jeg av det. Det var i tillegg rundt uke 10, så jeg var overbevist om at det var en spontanabort. Kom blod på papiret også, så jeg lå og gråt resten av den natta. Men det gikk fint, ut kom ei frisk og fin jente til termin 💕 Det er normalt med menssmerter. Men hvis du fortsatt er bekymret, så ta kontakt med fastlegen din, eller en gynekolog og be om en ekstra sjekk. Anonymkode: a173e...5c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå