Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå to måneder siden jeg ble singel, og ca en måned siden eksen flyttet ut. Det har vært en tøff periode. Spesielt de første ukene. Jeg og eksen har hele tiden hatt en god tone. Jeg har begynt å innse at det er slutt og slik, og har det egentlig fint. Jeg har registrert med på tinder for litt siden for å prøve å komme opp på hesten igjen. Jeg har blitt kjent med ett par stykker på tinder, og spesielt en som  gir meg et stort smil og masse sommerfugler når jeg prater med henner. Vi har ikke møttes ennå, men har planer om å møtes snart. Parallelt har jeg pratet med eksen på meldinger. Vi har generelt hatt enn vennskapelig tone. Sender hverandre morsomme videoer og snakker om hverdagslige ting. Det er ikke slik at jeg sender melding til henne og skriver at jeg savner henne og slik. Hun har også ringt meg flere ganger bare for å prate om stort og smått.

De siste par dagene har hun vært mer fraværende fra sosiale medier. Slik jeg kjenner henne  er hun aldri mer enn en time borte fra messenger for eksempel. Nå har hun ikke vært innlogget på snart ett halvt døgn. Kjenner jeg blir stresset av det. Jeg vet jo at det er slutt og slik, og at vi ikke er sammen mer. Men jeg syns det er sårt hvis hun har funnet en annen etter så kort tid. Nå har jeg riktig nok pratet med andre jenter på tinder også etter det ble slutt, men jeg har ikke møtt de ennå siden det er så kort tid siden det ble slutt. Grunnen til at det ble slutt med eksen var at jeg tok henne i å sende dirty meldinger med andre på sosiale medier. Jeg kan jo lure på om hun har hatt noen i bakhånd hele tiden. 

Jeg vet heller ikke hva jeg skal gjøre med mine nye relasjoner. Jeg blir jo oppriktig glad av å prate med spesielt hun ene. Har veldig lyst til å møte henne, men samtidig så blir jeg usikker på om det er riktig når jeg plutselig føler på tristhet ovenfor å ha mistet eksen min igjen. Jeg tror jo ikke eksen min vil komme tilbake, og uansett er det ikke lett å endre på alle de issuene som var mellom oss på slutten. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det jeg gjør nå. Det kan jo også være frykt for å prøve med en ny damen og mislykkes igjen som også forsterker det. 

Anonymkode: 195b9...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, det virker som du gjorde en riktig beslutning å avslutte med eksen, det må du ikke tvile på.

For det andre, det tar tid å komme over noen man var glad i og hadde et intimt fysisk og emosjonelt forhold til.

Antagelig vil det ta tid før du klarer å forelske deg i andre og ikke tenke på eksen, men det er helt naturlig og egentlig bare et tegn på at du er normal. Det handler ikke om frykt for å mislykkes, men rett og slett bare at du akkurat er kommet ut av et forhold. Noen mener det tar halve tiden av forholdet man hadde med eksen før man er emosjonelt klar for noe nytt. Jeg tror ikke det nødvendigvis er slik, men det ligger nok noe i det at tiden og båndet man hadde med eksen er med å bestemme hvor lang tid det tar.

Det er sårt å tenke på eksen med en ny, jeg har også vært der, men det er en del av det man må igjennom og i ditt tilfelle ville det antagelig ikke vært positivt uansett om eksen din skulle komme tilbake da hun åpenbart har skapt mye usikkerhet for deg. 

Ta tiden til hjelp. Det går helt fint å snakke med andre, men ville rådet deg til å være ærlig med at det ikke nødvendigvis er et forhold du er ute etter nå.

Anonymkode: 83fcc...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...