Gå til innhold

Hvordan refinansierer man lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et mindre lån i en bank, og ønsker å se om jeg kan få refinansiert lånet i min hovedbank. Hvordan går man frem? Bare ringer man å sier «hei. kan jeg refinansiere lånet mitt hos dere?» 😂 Dette kan jeg ikke noe om. 

Anonymkode: 491af...62e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket type lån er det? Forbruk, bolig, billån?

Anonymkode: 81313...88e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 10.58):

Hvilket type lån er det? Forbruk, bolig, billån?

Forbruk.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forbruk.

Altså et lån uten sikkerhet? Det er ikke alle banker som gir forbrukslån, men du kan jo bare spørre. Jeg ville sendt melding til kundeservice i banken innlogget i nettbanken min og spurt. Fortell beløpet og hva du ser for deg å betale i måneden for det.

Så bare venter du på svar. Ikke noe hokus pokus. Det verste som kan skje er at de sier nei, eller at de forteller at de ikke gir lån uten sikkerhet.

Får du ja, så sender de deg et søknadsskjema som du fyller ut online, tenker jeg. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Du får ikke refinansiering på forbrukslån. Du må evt søke forbrukslån på vanlig måte og bruke pengene til å betale ned det gamle.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du får ikke refinansiering på forbrukslån. Du må evt søke forbrukslån på vanlig måte og bruke pengene til å betale ned det gamle.

😂

Anonymkode: 6d2b4...855

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😂

Det var morsomt fordi? Det er det svaret du kommer til å få når du kontakter banken, og forbrukslån søker man på nett med rente på prisliste så det er ingen grunn til å kontakte banken og si "hei kan jeg få refinansiere et forbrukslån" som er nøyaktig det TS spør om.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det var morsomt fordi? Det er det svaret du kommer til å få når du kontakter banken, og forbrukslån søker man på nett med rente på prisliste så det er ingen grunn til å kontakte banken og si "hei kan jeg få refinansiere et forbrukslån" som er nøyaktig det TS spør om.

https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/lan/andre-lan/refinansiering-smalan.html

Bare et eksempel fra en helt vanlig bank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...