AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Del Skrevet 15. oktober 2022 På vei til jobb gikk jeg forbi en lekeplass, måtte gå rundt den så jeg brukte en liten stund. Hun ene snakket til barna sine på en måte jeg ikke likte, hun spurte "hallo, er du døv? Hører du dårlig eller er du treg som ikke tar en beskjed?" Og etterpå "jeg visste ikke at jeg hadde et barn med spesielle behov her". Barnet det er snakk om var kanskje 4-6 år, og det så ut som det prøvde å overse det. Jeg måtte skynde meg forbi men har tenkt mye over det i ettertid, at det ikke føles greit. Det ble sagt i ett oppgitt/litt surt toneleie også. Anonymkode: 4f229...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Del Skrevet 15. oktober 2022 Nei det er ikke normalt. Anonymkode: 47e8a...f59 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det er ikke normalt. Anonymkode: 47e8a...f59 Angrer på at jeg ikke stoppet opp tok det innover meg og sa fra, det tok litt tid før det sank helt inn. Anonymkode: 4f229...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Del Skrevet 15. oktober 2022 Kjente ei dame som snakka sånn til ungene fra de var små, kommer vel ikke som et sjokk at ungene ble noen ordentlig frekke rampete unger i skolealderen. Anonymkode: 5505f...f18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Del Skrevet 15. oktober 2022 Kjente ei dame som snakka sånn til ungene fra de var små, kommer vel ikke som et sjokk at ungene ble noen ordentlig frekke rampete unger i skolealderen. Anonymkode: 5505f...f18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 15. oktober 2022 #6 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): På vei til jobb gikk jeg forbi en lekeplass, måtte gå rundt den så jeg brukte en liten stund. Hun ene snakket til barna sine på en måte jeg ikke likte, hun spurte "hallo, er du døv? Hører du dårlig eller er du treg som ikke tar en beskjed?" Og etterpå "jeg visste ikke at jeg hadde et barn med spesielle behov her". Barnet det er snakk om var kanskje 4-6 år, og det så ut som det prøvde å overse det. Jeg måtte skynde meg forbi men har tenkt mye over det i ettertid, at det ikke føles greit. Det ble sagt i ett oppgitt/litt surt toneleie også. Anonymkode: 4f229...7a3 Nei det er hverken normalt eller bra. Å snakke slik til et barn vil trykke dem ned, ødelegge selvbildet og skape en indre arbeidsmodell av dem selv som verdiløse. Dette kan eskalere til selvskading eventuelt utagering. Dette er en mor med behov for veiledning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Del Skrevet 15. oktober 2022 Dette er skadelig. Hilsen ei som ble snakket til sånn som barn og sliter skikkelig i voksen alder. Anonymkode: a47fd...4e0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 15. oktober 2022 #8 Del Skrevet 15. oktober 2022 Nei, det er ikke vanlig. Hvis dette er kommunikasjonsformen det går i og ikke bare en sjelden gang er det en skadelig måte å snakke til barn på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Del Skrevet 15. oktober 2022 Hverken normalt eller bra. Sier seg selv at ungen vil lide av å bli konstant snakket ned til Anonymkode: 758f9...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Del Skrevet 15. oktober 2022 Nei, slik skal man ikke snakke. tenk hva hun kan si når ingen hører på! Anonymkode: f6da3...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Del Skrevet 15. oktober 2022 Det er mye stygt man kan se av "barneoppdragelse" ja. Anonymkode: 374e0...2e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg ble snakket sånn til av faren, og verre (masse trusler og vold) og endte opp ufør og har selvtillit lik null. Det er skadelig. Anonymkode: 1bea6...43c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Del Skrevet 15. oktober 2022 Altså, slapp av da folkens! Jeg er helt enig i at dette ikke er bra eller normalt. Men man aner ikke konteksten når man kun har fått med seg noen setninger i forbifarten. Stoppe opp og si i fra? Dersom hun hadde brølt til ungen eller klappet til den ja. Dersom man kjenner vedkommende og vet med sikkerthet at dette er normalen, så ja. Men ungen kan ha testet grenser hele dagen for alt vi vet. Jeg kan være den første til å innrømme at jeg også har sakt «hører du dårlig eller?» til mine barn sånn ca en gang i skuddåret. Det har vert dersom de har tøyet strikken ekstremt. Så tar man en prat med eget barn etterpå og sier unnskyld og forklarer hva man forventer av barnet. Igjen, jeg er helt enig i at det ikke er innafor å prate slik til ett barn men når man på ingen måte kjenner konteksten eller hva som skjedde i etterkant så legger men seg ikke borti det altså.. Anonymkode: d9f60...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå