Gå til innhold

Tre tilsynelatende positive tester og 2 negative..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere, 

Mitt første spørsmål her inne, setter stor pris på svar!

Meg og min samboer prøver nå.

Siste mens var 5 sept, jeg skulle hatt mens for 7 dager siden og testen viste tilsynelatende positiv på tirsdag. En strips med følsomhet på 25 og en cleat blue med følsomhet på 10.

Begge er tatt etter 16:00.

Spørsmålet er om det kan være spontanabort, fordi testen i dag - med ukeidikator - viser ikke gravid (morgen urin) og i dag kom det litt blødning?

Anonymkode: d8c3d...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være kjemisk

Hva er følsomheten på clearblue sin?

Anonymkode: d6ef5...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være kjemisk

Hva er følsomheten på clearblue sin?

Usikker hva følsomheten på den digitale er, men mener å ha lest 25 der også, med stipsene er også 25 😕 det som er så rart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (3 minutter siden):

Usikker hva følsomheten på den digitale er, men mener å ha lest 25 der også, med stipsene er også 25 😕 det som er så rart 

Har opplevd at stripsene plukker opp fortere en clearblue altså, ville testet med morgenurin/holdt meg noen timer

Ha litt is i magen, hvis du får smerter er det nok kjemisk/sa, men er normalt å blø selv om man er gravid. Håper spiren sitter❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan virke sånn, har vært oppblåst og nesten forstoppet de siste dagene, noe jeg ikke pleier å bli når jeg har mens.

skulle gjerne lagt ut bilde av testene så dere kan få se, men det får jeg ikke til.

alle testene har en synlig men ikke tydelig strek. Man må ikke se på de i spesielt lys eller vinkel for at streken skal være synlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke noe spontan abort, det er en kjemisk graviditet. Bare å forsøke igjen neste mnd 💪

Anonymkode: 130c0...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (6 minutter siden):

Hva avgjør om det er SA eller kjemisk? 

Endret av Første1995
Nå har jeg lagt inn bilde av testene på profilen min
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 11.11):

Dette er ikke noe spontan abort, det er en kjemisk graviditet. Bare å forsøke igjen neste mnd 💪

Jeg har hatt kjemisk denne perioden, legen kalte det uansett spontanabort. Er ikke så nøye hva det heter vel, tror ikke det er det ts lurer på..

Håper du kun har litt rare tester og at spiren sitter, evt at det klaffer kjapt igjen! ❤

Anonymkode: a6ab8...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt kjemisk denne perioden, legen kalte det uansett spontanabort. Er ikke så nøye hva det heter vel, tror ikke det er det ts lurer på..

Håper du kun har litt rare tester og at spiren sitter, evt at det klaffer kjapt igjen! ❤

Anonymkode: a6ab8...aeb

Takk for det :) 

Kan man prøve igjen etter SA, eller tar det flere uke før man blir gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 11.11):

En kjemisk graviditet ER en spontanabort så tidlig at graviditeten kun kan påvises kjemisk. Det er ikke en mindre spontanabort enn en som ikke er kjemisk. 

Første1995 skrev (På 15.10.2022 den 11.27):

Hva avgjør om det er SA eller kjemisk? 

Alle uønskede svangerskapsavbrudd på denne måten er en SA, men hvis det er så tidlig at det ikke hadde vært synlig på ultralyd, dvs kun via blodprøve/urinprøv, så kalles den en kjemisk gravidtet fordi den kun kan påvises kjemisk. 

Det vil si, de fleste spontanaborter som skjer før uke 5-6 er kjemiske graviditeter, for man kan sjelden se noe på UL så tidlig. 

Det vanlige er å kalle spontanaborter som skjer før forventet mens for kjemiske graviditeter. Men den anonyme over her tar feil, alle graviditeter starter som en kjemisk graviditet, og så kan man ende med en spontanabort før graviditeten kan påvises på annet vis. 

Synes forøvrig kjemisk graviditet er en vanvittig sårende bemerkning, man har like fullt en SA om man er i uke 4 eller uke 6 eller uke 8. Noen behandler kjemiske som nesten bagateller, og det sårer. Det er vondt å miste. 

Anonymkode: edca0...85a

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjemisk graviditet ER en spontanabort så tidlig at graviditeten kun kan påvises kjemisk. Det er ikke en mindre spontanabort enn en som ikke er kjemisk. 

Alle uønskede svangerskapsavbrudd på denne måten er en SA, men hvis det er så tidlig at det ikke hadde vært synlig på ultralyd, dvs kun via blodprøve/urinprøv, så kalles den en kjemisk gravidtet fordi den kun kan påvises kjemisk. 

Det vil si, de fleste spontanaborter som skjer før uke 5-6 er kjemiske graviditeter, for man kan sjelden se noe på UL så tidlig. 

Det vanlige er å kalle spontanaborter som skjer før forventet mens for kjemiske graviditeter. Men den anonyme over her tar feil, alle graviditeter starter som en kjemisk graviditet, og så kan man ende med en spontanabort før graviditeten kan påvises på annet vis. 

Synes forøvrig kjemisk graviditet er en vanvittig sårende bemerkning, man har like fullt en SA om man er i uke 4 eller uke 6 eller uke 8. Noen behandler kjemiske som nesten bagateller, og det sårer. Det er vondt å miste. 

Anonymkode: edca0...85a

Takk for utdypende svar, det gir for så vidt mening hvorfor det heter kjemisk, selv om det er ganske så upersonlig.

Enig med deg i at det er sårt å miste, men andre kanskje tenker det ikke har vært noe der i det heletatt. Det er i hvertfall sårt å tro at man er gravid, også forstå eller få vite etter man har «feiret» - at det er en såkaldt «falsk» positiv :(

prøver igjen og håper på at spiren sitter ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å forklare det litt mer. Man mister egentlig ikke, egget klarte aldri å feste seg skikkelig, mulig det var en feil på det.

Man sier at 50% av befruktede egg slår ut som kjemiske graviditeter. De merkes bare som. en sen mens. Så dette er ingenting å tenke mer over. 

Kjemisk er også grunnen til at man ikke anbefaler disse ultrasensitive stripsene. De gir bare falske håp. 

Anonymkode: 399e6...eb2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare for å forklare det litt mer. Man mister egentlig ikke, egget klarte aldri å feste seg skikkelig, mulig det var en feil på det.

Man sier at 50% av befruktede egg slår ut som kjemiske graviditeter. De merkes bare som. en sen mens. Så dette er ingenting å tenke mer over. 

Kjemisk er også grunnen til at man ikke anbefaler disse ultrasensitive stripsene. De gir bare falske håp. 

Anonymkode: 399e6...eb2

Hvor lenge etter Kjemisk kan man bli gravid? Går det ann å prøve ved neste eggeløaning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lenge etter Kjemisk kan man bli gravid? Går det ann å prøve ved neste eggeløaning?

Ja

Anonymkode: 8bb13...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjemisk er kjempevanlig, har hatt i hvertfall 2. Normalt ville det bli oppfattet som en forsinket mens om en ikke hadde testet. Jeg ble gravid mnd etter kjemisk så kjør på😃❤️

Anonymkode: a01f6...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk er kjempevanlig, har hatt i hvertfall 2. Normalt ville det bli oppfattet som en forsinket mens om en ikke hadde testet. Jeg ble gravid mnd etter kjemisk så kjør på😃❤️

Jeg tror egentlig jeg har hatt to selv. Forrige mens var 4-5 dager forsinket, denne mnd var jeg 7 dager forsinket!

Men kan kjemisk bety at man har klaffet med eggløsning? Vet flere sliter med å treffe her!

Endret av Første1995
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (36 minutter siden):

Jeg tror egentlig jeg har hatt to selv. Forrige mens var 4-5 dager forsinket, denne mnd var jeg 7 mnd forsinket!

Men kan kjemisk bety at man har klaffet med eggløsning? Vet flere sliter med å treffe her!

Ved kjemisk er det et befruktet eg som streifer livmorslimhinnen nok til å produsere litt hcg, men uten og feste seg, så da har en truffet på eggløsning ja😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ved kjemisk er det et befruktet eg som streifer livmorslimhinnen nok til å produsere litt hcg, men uten og feste seg, så da har en truffet på eggløsning ja😃

Skjønner! Det er jo litt spennende å lære alt dette her ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...