AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Hjemmekontor, hjemmetrening, hjemmelaget mat osv. Hvorfor skal nordmenn på død og liv alltid gjøre alt hjemme? Er det virkelig så ille der ute i verden at dere absolutt må mure dere inne i hjemmet? Anonymkode: 5c8d5...ecc
Hmmmmmm Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Vi elsker hjemmene våres da. Har kostet på masse fint hjemme, så klart en foretrekker å være hjemme. 17 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Dyrt ute. Og brukt mye penger på hus og hytte. Anonymkode: 404c0...549 13 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Hæ? Folk gjør vel stort sett disse tingene for å spare tid og penger, ikke fordi det er «så ille ute i verden». Anonymkode: ef7c0...c26 17 13
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 Det kan du si. Interessant tanke! Vi nordmenn er også i verdenstoppen på oppussing, og bruker veldig mye penger på hus og hjem. Kan tenkes at vi liker å sitte inne og se og gnikke på materialismen vår? Vi legger SÅ mye i hjemmene våre at vi burer oss inne i dem Anonymkode: 88147...df0 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg bodde i Irland under studier, alle møttes ute. Ingen inviterte hjem. Det tok meg en stund å innse hvorfor. Folk bor direkte kummerlig sammenlignet med i norge. Slitte, små og spqrsommelig møblert med crappy møbler. De har tradisjon for å heller bruke pengene sine på buben, treningssenteret, kafeen og baren. I norge bruker vi uhorvelige summer på hjemmene våre. Det gjør både at vi trives bedre der og at vi har mindre økonomisk anledning til å henge på puben fem dager i uka. Anonymkode: 1c9d7...b69 19 8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Kan bare skrive på vegne av meg selv. Jeg er utrolig hjemmekjær. Liker ikke å besøke folk, bortsett fra foreldrene mine. Uansett hva eller hvor vi skal så gleder jeg meg alltid til å komme hjem igjen. Er en veldig utadvendt person, men blir sliten av for mye folk. Anonymkode: 631e3...f2a 2 1
Veggdyret Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 Hjemmekontor - noe jeg absolutt ikke foretrekker, men som hjelper meg å få hverdagen til å gå opp innimellom, hvis jeg feks. har legetime midt på dagen (bor et godt stykke fra jobb) eller for å få gjort litt allikevel mens jeg er hjemme med syke barn. Hjemmetrening - omtrent det samme, jeg har ikke tid til å kjøre 20 min til treningssenter, trene og så kjøre hjem igjen. Hjemme kan jeg klare å få inn 15 minutter på spinningsykkel mens ungene ser på TV. Hjemmelaget mat - jeg hater jo virkelig å lage mat hos noen andre, når jeg ikke kjenner kjøkkenet deres og vet hvor ting er. Eller mente du hjemmelaget mat kontra take-out eller restaurant? Der er det STOR prisforskjell. Så det er mest prisen det går på, for min del. 4 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Fordi det er drittvær 10/12 måneder om året og ikke noe hyggelig å gå ut? Mange sier at det er fordi vi trives i hjemmene og legger så mye penger i hjemme, men jeg tror vi legger så mye penger i hjemmene fordi vi «må» være hjemme så mye grunnet klima. 🙃 Anonymkode: 32c68...dcd 7 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Fordi det er kaldt ute, regner mye og veldig dyrt å spise/drikke ute. Anonymkode: c4ae2...247 7 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan du si. Interessant tanke! Vi nordmenn er også i verdenstoppen på oppussing, og bruker veldig mye penger på hus og hjem. Kan tenkes at vi liker å sitte inne og se og gnikke på materialismen vår? Vi legger SÅ mye i hjemmene våre at vi burer oss inne i dem Anonymkode: 88147...df0 Eller kan det tenkes at klimaet i Norge legger opp til mye tid brukt innendørs, og at dette kombimert med en befolkning med jevnt over god råd, legger opp til at det brukes penger og innsats der man oppholder seg mest? Anonymkode: 38df5...aa5 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det er kaldt ute, regner mye og veldig dyrt å spise/drikke ute. Anonymkode: c4ae2...247 Dette er en myte. Skapt, trolig, av nordmenn som ikke kan å regne. For oss er det billig å kjøpe mat ute i andre land. Det er fordi vi tjener mye bedre enn de som bor i nevnte «andre land». Om du regner et normalt måltid ute i prosent av en helt normal norsk lønn og sammenligner den med et normalt måltid ute i feks Spania sammenlignet med en helt normal spansk lønn? Da vil du få et annet resultat. Ja, vin og øl er dyrt i Norge, men det er ikke «et måltid». Jeg tror, ts, at er er forskjell på folk og folk. Utpå bygda er nok folk mye hjemme og spiser hjemme, drikker hjemme, trener hjemme. I urbane strøk er «hjemme» ganske smått. Da er det normalt å spise ute, drikke ute, trene ute. Jeg er spent på hva vinterens normalisering av strømpriser i Norge vil gjøre med folk sine vaner. Om vi i Norge må nedjustere innetemperaturen til normalen i Europa (15-16 grader). Vil vi da gå mer ut? Anonymkode: 3dcb3...0a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Eller kan det tenkes at klimaet i Norge legger opp til mye tid brukt innendørs, og at dette kombimert med en befolkning med jevnt over god råd, legger opp til at det brukes penger og innsats der man oppholder seg mest? Anonymkode: 38df5...aa5 Selvfølgelig spiller det også en rolle. Var på vei til å ta det med, men landet vårt er langt og klimaet varierer veldig. Så jeg gadd ikke starte den ballen likevel. Men at vi jevnt over har mer vinter og mer rævva vær enn ellers i Europa osv. er jo uansett sant. Anonymkode: 88147...df0 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 kanskje fordi nordmenn er så til de grader introverte, og aldri forsøker å faktisk kommunisere med andre mennesker utenfor deres eget hjem. Anonymkode: f45ea...51d 2
Avstand Skrevet 15. oktober 2022 #15 Skrevet 15. oktober 2022 Norge er vel et av de landene med de fineste hjemmene. Pga dårlig vær betyr hjemmet ekstra mye her. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #16 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjemmekontor, hjemmetrening, hjemmelaget mat osv. Hvorfor skal nordmenn på død og liv alltid gjøre alt hjemme? Er det virkelig så ille der ute i verden at dere absolutt må mure dere inne i hjemmet? Anonymkode: 5c8d5...ecc Merkelig ting å tro. Nordmenn er da mye ute. Vi møtes ikke mye på puber og slikt, men det er fordi vi er veldig få mennesker i dette landet, og bor spredt uten tilbud. Anonymkode: 91351...e7d 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det er drittvær 10/12 måneder om året og ikke noe hyggelig å gå ut? Mange sier at det er fordi vi trives i hjemmene og legger så mye penger i hjemme, men jeg tror vi legger så mye penger i hjemmene fordi vi «må» være hjemme så mye grunnet klima. 🙃 Anonymkode: 32c68...dcd Det tror jeg og. Anonymkode: caeae...78f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en myte. Skapt, trolig, av nordmenn som ikke kan å regne. For oss er det billig å kjøpe mat ute i andre land. Det er fordi vi tjener mye bedre enn de som bor i nevnte «andre land». Om du regner et normalt måltid ute i prosent av en helt normal norsk lønn og sammenligner den med et normalt måltid ute i feks Spania sammenlignet med en helt normal spansk lønn? Da vil du få et annet resultat. Ja, vin og øl er dyrt i Norge, men det er ikke «et måltid». Jeg tror, ts, at er er forskjell på folk og folk. Utpå bygda er nok folk mye hjemme og spiser hjemme, drikker hjemme, trener hjemme. I urbane strøk er «hjemme» ganske smått. Da er det normalt å spise ute, drikke ute, trene ute. Jeg er spent på hva vinterens normalisering av strømpriser i Norge vil gjøre med folk sine vaner. Om vi i Norge må nedjustere innetemperaturen til normalen i Europa (15-16 grader). Vil vi da gå mer ut? Anonymkode: 3dcb3...0a0 Tvilsomt. Det er såpass dyrt å spise ute at vinningen går opp i spinningen. Er ikke så mange andre plasser å henge. Kanskje på biblioteket. Anonymkode: caeae...78f 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 Fordi det tar meg lang tid å komme meg til sentrum, og på vinterhalvåret foretrekker jeg å være inne i stedet for å være ute i minus 15 grader. På sommeren ønsker jeg å utnytte hagen og naturen de få godværsdagene vi har. Anonymkode: 6cb1d...71b 1 2
Avstand Skrevet 15. oktober 2022 #20 Skrevet 15. oktober 2022 Har bodd en del i utlandet og kom hjem fra et varmt land for ikke lenge siden. Var litt nedtur å komme tilbake. Klimaet vårt er ubeboelig. Det går ikke an å være ute og kose seg her, uten å ha på et lass med klær. Bare om sommeren evt. der jeg kom fra kan man enda gå i shorts ute liksom. Om ikke holder det med bukse og tynn skjorte/jakke. Ikke rart de blir mer sosiale og lever enklere på mange måter. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå