kitekatt Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 (endret) ok, har vært på visning og fått to tilbud som inkluderer bryllupspakken (dvs. blomster på rommet, champagne, jordbær glasert i sjokolade, stor frokost på rommet, sen utsjekk): Grand Hotell, De Luxe rom (syntes den var penere enn juniorsuiten, ikke kjempestort, badekar, pent rom) kr. 2990 Continental: Royalsuiten: denne koster egentlig 4800, men vi kunne få den for 4000 med bryllupspakke. Den var veldig flott. STOR med spisestue osv...men trenger vi all den plassen?????ikke badekar da. Der hadde det vært fint å bo for en periode, men føler det kanskje er litt overkill for en natt. Noen som har erfaring med disse hotellene/ evt rommene? Juniorsuite på Grand likte jeg ikke noe særlig og kostet 3600. Da tar man heller royalsuiten på continental, men jeg likte faktisk de luxe rommene på grand...og det blir en 1000 lapp billigere... Endret 1. desember 2005 av kitekatt
Catzy Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Vi bodde i suite på Continetal da vi giftet oss. Vi hadde festen der, så vi fikk det inkludert. Vi hadde rom nr 723, som er en litt mindre suite. Den hadde badekar, og ekstra gjestetoalett. Det var storveis. :D Men spør gjerne på forhånd hvor lenge dere kan være der dagen etter. Vi skulle gjerne blitt på rommet hele søndagen, men måtte ut til kl. 13. (like greit, siden foreldrene mine skulle hjelpe oss med å pakke ned gaver, og de er litt mer morgenfugler enn oss.) Catzy
Lassie Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Vi skal ligge på junior suite på Grand Hotel. Synes de er fine jeg da, dessuten er det jo kun for en natt - og med badekar Men det er jo smak og behag, da. Har ikke vært på Continental, så jeg kan ikke uttale meg om rommene der. Men vi bestemte oss etter servicen vi fikk, og da var Grand Hotel definitivt best. Der fikk vi full oppvartning fra første mailen vi sendte og til alt var booket og klart, damen vi var i kontakt med var utrolig hyggelig og hjelpsom. Da vi kontaktet Continental fikk vi ikke tilbud om visning av rommene engang. Men dere har tydeligvis fått det, da. Vi synes service og betjening har veldig mye å si, så derfor gikk vi for Grand Hotel. Dessuten fant vi ut at det er sannsynligvis den eneste gangen i vårt liv at vi ligger på Grand Hotel, så vi synes bare navnet er ekstra stas, vi da
kitekatt Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2005 Vi skal ligge på junior suite på Grand Hotel. Synes de er fine jeg da, dessuten er det jo kun for en natt - og med badekar Men det er jo smak og behag, da. Har ikke vært på Continental, så jeg kan ikke uttale meg om rommene der. Men vi bestemte oss etter servicen vi fikk, og da var Grand Hotel definitivt best. Der fikk vi full oppvartning fra første mailen vi sendte og til alt var booket og klart, damen vi var i kontakt med var utrolig hyggelig og hjelpsom. Da vi kontaktet Continental fikk vi ikke tilbud om visning av rommene engang. Men dere har tydeligvis fått det, da. Vi synes service og betjening har veldig mye å si, så derfor gikk vi for Grand Hotel. Dessuten fant vi ut at det er sannsynligvis den eneste gangen i vårt liv at vi ligger på Grand Hotel, så vi synes bare navnet er ekstra stas, vi da ← Jeg syntes suitene var fine, men likte fargene og planløsningen bedre i de luxe rommene Ja, vi har fått helt topp service på continental, avslag 800 kr osv...men jeg føler kanskje ikke at vi har bruk for det. Vi har begge bodd på grand før. ikke sammen da jeg brukte ikke noe slags service apparat når jeg bodde der, så jeg kan ikke uttale meg om servicen
Gjest Fantus Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Vi fikk bryllupsnatt på Grand hotell i bryllupsgave. Det var et nydelig rom med badekar. Det eneste problemet var at det var to enkeltsenger som var satt sammen til en dobbeltseng. Sengene begynnte å skli fra hverandre i løpet av natta *kremt* og det ble en fin bred sprekk mellom sengene... Ikke helt ideelt kanskje. Men det som var kjempebra var at vi kunne sjekke ut så sent vi ville uten tillegg i prisen.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 Vi la også veldig mye vekt på hvor vi skulle på bryllupsnatta. Men for å være ærlig, så er det veldig oppskrytt, spesielt hvis dere skal være kun en natt. Vi kom oss til hotellet litt etter kl 05, stod opp nærmere 13, vi var ikke sultne så vi ønsket ikke noe mat, vi snakket litt opp dagen som var, og sjekket ut. Vi fikk hverken bruk for badekar da vi var helt utslitte til det, og fruktfatet smakte vi på bare så vidt, sjampis orket vi heller ikke da det ble mer enn nok drikke på festen. dette er mine erfaringer, og utifra dem så anbefaler jeg dere at dere tar det billigste rommet, og heller sparer pengene til bryllupsreisen:)
Lassie Skrevet 1. desember 2005 #7 Skrevet 1. desember 2005 Når jeg nevnte servicen, så tenkte jeg på hvordan vi ble behandlet da vi tok kontakt for å vurdere om vi skulle ha bryllupsnatta der. Vi skal ikke ha bryllupsfest, da, kun middag. Så vi kommer nok til å tilbringe lenger tid på rommet enn de fleste andre brudepar, derfor ønsker vi å ha et rom med badekar og greier Tror nok det er noe dere må avgjøre selv, det er jo veldig delte meninger om hva de forskjellige ville valgt virker det som.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Vet du, rommet er faktisk ikke så viktig. Vi bodde på Continetal . Vi vurderte en suite ,men fant ut at detvar galskap for den tiden vi var der. Vi tok et tom med sittegruppe til kr 1500. Flott rom med stort bad og en fin sittegruppe hvor vi satt og slappet av , vi bestilte frokost på rommet npr vi kom dit kl 0130 til kl 1100 dagen etter. Beste frokosten jeg har spist noen gang Vi fikk ha rommet til kl 1400 Bare tull og kaste bort tusenvis av kr på et rom. Det er ikke rommet som gjør stemningen det er dere!! Endret 2. desember 2005 av Gamle Alex
Fakse Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Vi hadde suite med boblebadekar da vi gifta oss, og det var utrolig deilig å kunne ta et bad sammen når man våknet på morgenen etter bryllupsnatta. Det gav også en litt anneledes følelse å spise frokost i den tilhørende stua i stedefor i en sittegruppe på soverommet. Mange sier at det er bare en natt, men det er jo en viktig natt da. Vi hadde en veldig bra opplevelse, og jeg tenker ofte tilbake på den morgenen. Det viktigste er uansett at man har god tid, og ikke Må sjekke ut tidlig.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Det e rikk ebare en natt, det er en helt spesiell natt , men er det virkelig rommet som gjør natten speisell. Vi spiste i senga vi Og vi badet, men i et badekar
Lassie Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Vi synes nå det er litt stas å gjøre litt ekstra ut av rommet også vi da, ikke bare et hvilket som helst hotellrom. Vi har ligget en del på vanlige hotellrom fra før, så da er det stas for en gangs skyld å ligge i en suite. Da er bryllupsnatta en passende anledning til det, synes vi Og så deilig å våkne på et hotellrom, slippe å lage frokosten selv, slippe å vaske og rydde selv, bare ta imot servicen med åpne armer
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #12 Skrevet 2. desember 2005 Hva er alt dette med badekar på bryllupsnatten? Er det veldig viktig for dere å ha det? For meg var det viktigere at sengen var god.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. desember 2005 #13 Skrevet 2. desember 2005 Hva er alt dette med badekar på bryllupsnatten? Er det veldig viktig for dere å ha det? For meg var det viktigere at sengen var god. ← Jeg mente dagen der på jeg da
Lassie Skrevet 2. desember 2005 #14 Skrevet 2. desember 2005 Hva er alt dette med badekar på bryllupsnatten? Er det veldig viktig for dere å ha det? For meg var det viktigere at sengen var god. ← Fordi vi har ikke badekar hjemme og fordi vi liker badekar Ikke nødvendigvis samme kvelden, men morgenen etter...
Gjest Melk Skrevet 2. desember 2005 #15 Skrevet 2. desember 2005 Hva er alt dette med badekar på bryllupsnatten? Er det veldig viktig for dere å ha det? For meg var det viktigere at sengen var god. ← For oss var badekar veldig vikitg. Vi har det ikke hjemme. og da vi kom til hotellet snak vi nedi badekaret fullt av skum, med hvert vårt champagneglass. Helt HERLIG!! Vi hadde egentlig tenkt til å sove hjemme,men ombestemte oss rett før, og vi er begge så utrolig glade for det nå i etterkant. Derfor ville jeg gått for Grand.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #16 Skrevet 2. desember 2005 Jeg har fått anbefalt Continental framfor Grand...
Gika Skrevet 2. desember 2005 #17 Skrevet 2. desember 2005 Det er nok mange synspunkter på overnattingen bryllupsnatta, ja. Vi skal ha lavvo, vi, og synes det er utrolig romantisk. Reinsdyrskinn og bål og dobbel sovepose. Kan ikke få det bedre! Når det gjelder hotellene, så har jeg bare jobberfaringer fra Continental. Vi har brukt konferanseavdelingen der til en del intervjuer. Jeg har ikke spesielt sterke minner fra stedet og servicen i det hele tatt. Helt greit, ikke noe som skilte seg ut fra andre hoteller. Grand har jeg ingen erfaring med. Tror begge deler blir bra, det gjelder bare å ta en prioritering av lommebok og ulike tilbud.
Gjest Principessa Skrevet 2. desember 2005 #18 Skrevet 2. desember 2005 Vi valgte Continental ovenfor Grand pga pris og hvordan rommene så ut. Var å så på begge stedene og på Grand stinket suiten jeg var å så på av røyk! Topp kvalitet hos Continental også! Fikk sjekket ut sent og det var badekar på rommet og frukt og champagne på rommet da vi kom, og frokost på sengen dagen etter...med alt vi måtte ønske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå