AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Hva om ansatte på flyplassen som håndterer bagasje putter narkotika i bagasjen din før den lastes på flyet. Kun for å ødelegge for deg. Noen land har til og dødsstraff for små mengder narkotika. Så en flyplassansatt kan få deg drept bare fordi han har lyst. HVordan skal man liksom bevise at narkotikaen er puttet i bagasjen din av en flyplassansatt. Jeg har ekstrem angst for å reise utenlands på grunn av dette. Anonymkode: 071c1...58d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Hvorfor i alle dager skulle en person kaste bort MYE penger på en random person? Anonymkode: 5050e...f20 9 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Er dette noe du har inntrykk av at skjer ofte? Anonymkode: d4bce...821 7
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dette noe du har inntrykk av at skjer ofte? Anonymkode: d4bce...821 At det ikke skjer ofte er ikke noe argument. Det skjer ikke ofte at folk dør i trafikken heller. Det betyr ikke at trafikksikkerhet er noe man ikke trenger å bry seg om. Anonymkode: 01f78...5f2
proghodet Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Va'kke deg han spurte Endret 15. oktober 2022 av proghodet
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle en person kaste bort MYE penger på en random person? Anonymkode: 5050e...f20 Narkotika koster ikke mye i mange land. Kokain koster en slikk og ingenting i produsentland som Colombia. TS sa ingenting om at det var snakk om norske flyplasser. De har ansatte på flyplasser i andre land også. Anonymkode: 01f78...5f2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 proghodet skrev (Akkurat nå): Va'kke deg jeg spurte Va'kke deg jeg svarte Anonymkode: 01f78...5f2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/andre-psykoser/paranoid-psykose/ Anonymkode: dde4b...215 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg er langt mer redd for hva utro ansatte på flyplasser kan finne på enn terrorister. Anonymkode: 0fab6...b87
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Narkotika koster ikke mye i mange land. Kokain koster en slikk og ingenting i produsentland som Colombia. TS sa ingenting om at det var snakk om norske flyplasser. De har ansatte på flyplasser i andre land også. Anonymkode: 01f78...5f2 Nei guri sier du det? Da har jeg et tips. Ikke dra til sånne shady land Anonymkode: 5050e...f20 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Skal du til Bali? Hvis ikke kan du nok roe ned. Anonymkode: 9ccb9...18f
Helene1982 Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 Det gir ikke mening. Det er ingen som gir bort narkotika for at en fremmed skal havne i fengsel. De skal smugle narkotoka inn på egen arbeidsplass, for å putte det i en random koffert. Hvorfor? 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Ja, forekommer. Det står opplyst på bagasjen hvor den skal. Istedenfor å smugle selv så ofrer de tilfeldige, selvom de selvsagt håper at de ikke blir tatt. Kofferten beskrives, og ansatte på de andre flyplassene tar ut narkoen før den legges på bagasjebåndet. Derfor viktig å wrappe bagasjen i plast når det tilbys. Ellers kan hva som helst skje. Hjelper ikke med vanlig hengelås. Anonymkode: dc772...aa1 3 1
Gjest Warrior Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 Prøv å ikke tenk på det for det er veldig lite sannsynlig at en flyplassansatt hadde gjort noe sånt. Hvis du har angst for dette så prøv å spør deg selv om hvorfor skulle en flyplassansatt smuglet narkotika inn på sin egen arbeidsplass for å legge det i bagasjen til noen fremmede og ødelegge for de? Nei dette kan du ta det helt med ro med tenker jeg og prøve å ikke tenke på det. Er sikker på ansatte på en flyplass aldri ville gjort noe sånt. Sannsynligheten er størst for at du kan reise helt trygt uten at noen ødelegger for deg
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #15 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva om ansatte på flyplassen som håndterer bagasje putter narkotika i bagasjen din før den lastes på flyet. Kun for å ødelegge for deg. Noen land har til og dødsstraff for små mengder narkotika. Så en flyplassansatt kan få deg drept bare fordi han har lyst. HVordan skal man liksom bevise at narkotikaen er puttet i bagasjen din av en flyplassansatt. Jeg har ekstrem angst for å reise utenlands på grunn av dette. Anonymkode: 071c1...58d De må jo gjennom like grundig sjekk som flypassasjerene? Det er ikke slik at de bare: yooo, her er jeg på jobben sin. De må først bli sjekket av de deilige vekterne. Anonymkode: 673f9...19d 1
Thyra Skrevet 15. oktober 2022 #16 Skrevet 15. oktober 2022 Helene1982 skrev (40 minutter siden): Det gir ikke mening. Det er ingen som gir bort narkotika for at en fremmed skal havne i fengsel. De skal smugle narkotoka inn på egen arbeidsplass, for å putte det i en random koffert. Hvorfor? De lar noen bli tatt med små mengder for å kamuflere de store partiene. Så en dokumentar om det på TV. Men om noen putter narkotika i bagasjen din, er det vel større sjanse for at det er noen i reisefølget ditt
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #17 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, forekommer. Det står opplyst på bagasjen hvor den skal. Istedenfor å smugle selv så ofrer de tilfeldige, selvom de selvsagt håper at de ikke blir tatt. Kofferten beskrives, og ansatte på de andre flyplassene tar ut narkoen før den legges på bagasjebåndet. Derfor viktig å wrappe bagasjen i plast når det tilbys. Ellers kan hva som helst skje. Hjelper ikke med vanlig hengelås. Anonymkode: dc772...aa1 Enig at det nok kan forekomme, og man kan heller ikke kontrollere det selv om kofferten blir stoppet med narko før den kommer ut på baggage reclaim båndet. Så plast er nok lurt, eller forsegle kofferten med forseglingsklistremerker som sitter godt og blir veldig synlig hvis de er brutt. Da kan nok sannsynligheten være litt lavere for at akkurat din koffert blir sett ut av en narkokurer. Men igjen, ikke noe man kan gjøre dersom kofferten blir tatt før baggage reclaim. I alle fall er det lurt å sjekke bagasjen nøye rett etter man har tatt den fra baggage reclaim. Gå på toalettet og sjekk nøye i alle lommer og hovedrom i bagasjen, særlig dersom man har brukt forsegling eller plast, og den er brutt. Jeg går i alle fall gjennom egen innsjekket bagasje før jeg passerer tollen i ethvert land jeg ikke stoler helt på. Hvis en sikkerhetsvakt lurer på hva man driver med så er det som regel bare å si at man leter etter mobilladeren eller noe sånt. Ha noe i kofferten som er tilforlatelig og som trengs til dagligdags bruk, da er det sjelden noe problem å si at man leter etter det i området for baggage reclaim. Anonymkode: f76e8...cab 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #18 Skrevet 15. oktober 2022 Har jobbet som bagasjesjauer. Man er aldri alene med bagasjen, da må alle på samme skiftet samarbeide om det. Man kan ikke ta med en koffert for seg selv i på et rom, uten at noen ser det. Tid er det heller ikke. Sjansen for at sånt skjer, er stort sett opp i hodet ditt. Anonymkode: 4c252...65d 7 1
Kjetil E Skrevet 15. oktober 2022 #19 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor i alle dager skulle en person kaste bort MYE penger på en random person? Anonymkode: 5050e...f20 Rett nok ikke flyplass ansatt men var det ikke for en god del år siden en "offentlig" norsk person var på besøk i en diktaturstat. Hvor vedkommende på vei hjem ble veldig sjekket av lokale toll-betjenter uten at de fant noe i bagasjen. Hvor så når de kommer hjem finner noe forbudte geier i ektefellens bagasje. Og man lurer på om dette har vært plantet der på ordre fra myndighetene. Men var blitt plantet i feil bagasje. Husker ikke hele historien da dette er ganske mange år siden men noe i den dur. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #20 Skrevet 15. oktober 2022 https://www.vg.no/forbruker/reise/i/gPd0jk/bjoerghild-44-arrestert-for-kokainsmugling-etter-koffert-bytte Anonymkode: 492cb...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå