AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Hvis kjøper kjøper en vare som skal sendes og kjøper ikke ønsker å se på det han/hun kjøper før kjøp så skal all risiko ligge hos kjøper. Derfor skal kjøpet betales på forhånd før selger sender varene. Derfor krever jeg alltid forskuddsbetaling når jeg selger noe som skal sendes. Så nei, har aldri hatt det problemet. Anonymkode: f28a9...854 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8 Har du brukt tise/finn? Da har ikke selger fått tilbake pengene sine men sitter på vent hos aktør Anonymkode: 98a2e...06f 2
Gjest ti10 Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis kjøper kjøper en vare som skal sendes og kjøper ikke ønsker å se på det han/hun kjøper før kjøp så skal all risiko ligge hos kjøper. Derfor skal kjøpet betales på forhånd før selger sender varene. Derfor krever jeg alltid forskuddsbetaling når jeg selger noe som skal sendes. Så nei, har aldri hatt det problemet. Anonymkode: f28a9...854 Enig. Jeg tror det har med hvordan man opptrer som selger å gjøre. Først, da jeg var ny som selger på nettet, var jeg nok litt nølende. Da opplevde jeg at kjøper forlangte å få varene først, og betale etterpå. Det gikk faktisk bra, jeg fikk betalt for alt, men jeg har sikkert hatt litt flaks der. Men nå tar jeg styringen (på en høflig måte, selvfølgelig), jeg sier hvordan jeg vil ha betalt, forteller når jeg skal sende, og at jeg kommer til å sende bilde av pakke og kvittering. Og jeg gjør selvsagt det jeg sier. Jeg skjønner jo at de som kjøper også vil ha sin forsikring på at ting er i orden og at de ikke blir lurt, så derfor tar jeg hensyn til det. Alle har akseptert denne framgangsmåten, ingen har protestert.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8 Helthjem har da ingen oppkravsløsning 🤔 Anonymkode: c9bef...128 1
Mezzosoprena Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8 Dette kan da ikke ha noe med Helt Hjem å gjøre? Du solgte via Tise eller fiks ferdig-ordningen til Finn.no, eller? I så fall er det dem du må klage på. 1
Tatja Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg har mottatt en helt-hjem-pakke idag, for første gang. Skal jeg foreta meg noe for at selger mottar betalingen?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Tatja skrev (18 timer siden): Jeg har mottatt en helt-hjem-pakke idag, for første gang. Skal jeg foreta meg noe for at selger mottar betalingen? Hvor kjøpte du den og hva slags betalingsløsning brukte du? Anonymkode: abd2e...810
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 On 10/15/2022 at 9:29 AM, AnonymBruker said: Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8 Dette har ikke noe med Helt hjem å gjøre, regner med at du ha brukt Fiks Ferdig på Finn? Det er Finn som stopper dette og ikke Helt Hjem de er bare en transportør og gir en god dag i om varen de leverer gjør mottaker fornøyd eller ikke Anonymkode: f162b...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 On 10/15/2022 at 2:03 PM, Tatja said: Jeg har mottatt en helt-hjem-pakke idag, for første gang. Skal jeg foreta meg noe for at selger mottar betalingen? Nei det er da ikke noe forskjell å motta en pakke fra Helt Hjem enn fra en annen transportør. Anonymkode: f162b...cb4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 15.10.2022 den 9.29): Sendte en vare med helthjem og kjøper var ikke fornøyd da vedkommende mottok pakken. Betalingen ble stoppet av kjøper sommnp sitter med både produkt og penger. Er jo bra at det finnes muligheter for kjøpere som får ting de ikke var fornøyd med, men hva med selger? Dersom det blir en uenighet her om produktet er i den stand det skulle være eller ikke? I tillegg tok det veldig lang tid før kjøper mottok pakken. Er det noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 5530e...bb8 Jeg har sendt en del med Helthjem. Men har jo fått kjøper til å vippse penger før jeg sender varen, og løper dermed ingen risiko, og kjøper får ikke holdt tilbake penger på noen måte. Anonymkode: 3c9f8...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå