AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Har du hatt en vanskelig sjef? Jeg har hatt flere sjefer gjennom livet. Har hatt noen hyggelige, og hatt sjefer som var vanskeligere for meg. Hvordan skal man forholde seg til dem? Si ifra? Slutte? Bite det i seg? Jeg synes akkurat det er vanskelig. Men jeg forsøker å unngå min sjef mest mulig. Vi jobber ofte ikke rundt hverandre. Vi gjør det iblant, og da er det bare stress. Men jeg biter det i meg på en måte. Og drømmer meg bort etter en ny jobb. Anonymkode: ee1ec...060
Embla Othea Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Bruk tillitsvalgte, HR-avdeling osv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 De få jeg ikke har hatt kjemi med og alt jeg gjorde var galt. Siste var en gedigen mannsjåvinist som kunne finne på å ringe for å si noe som: du som e kvinnfolk korsn lage æ det og det… ble så irritert at jeg valgte å slutte. Anonymkode: d8260...f12 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Ikke bite deg i det. Si fra eller si opp. Anonymkode: 08a6b...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #5 Skrevet 15. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: De få jeg ikke har hatt kjemi med og alt jeg gjorde var galt. Siste var en gedigen mannsjåvinist som kunne finne på å ringe for å si noe som: du som e kvinnfolk korsn lage æ det og det… ble så irritert at jeg valgte å slutte. Anonymkode: d8260...f12 Har nok noe med kjemi og. Sjefen forsøkte å si meg opp muntlig en gang. Men fikk aldri skriftlig oppsigelse og jeg sto på mitt om å få fortsette å jobbe der. Jeg fikk det. Men etter det så har han vært mye etter meg. Anonymkode: ee1ec...060
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #6 Skrevet 15. oktober 2022 Move in silence Anonymkode: 27a38...af6 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #7 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har du hatt en vanskelig sjef? Jeg har hatt flere sjefer gjennom livet. Har hatt noen hyggelige, og hatt sjefer som var vanskeligere for meg. Hvordan skal man forholde seg til dem? Si ifra? Slutte? Bite det i seg? Jeg synes akkurat det er vanskelig. Men jeg forsøker å unngå min sjef mest mulig. Vi jobber ofte ikke rundt hverandre. Vi gjør det iblant, og da er det bare stress. Men jeg biter det i meg på en måte. Og drømmer meg bort etter en ny jobb. Anonymkode: ee1ec...060 Biter i meg mye, gjør alltid det jeg får beskjed om, holder meg litt i bakrunn. Blir det for ille så bytter jeg jobb. Anonymkode: e30cb...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Skrevet 15. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Biter i meg mye, gjør alltid det jeg får beskjed om, holder meg litt i bakrunn. Blir det for ille så bytter jeg jobb. Anonymkode: e30cb...9d2 Jeg biter i meg mye fordi jeg vet det blir vanskelig for meg å finne ny jobb. Jeg jobber i butikk, og er nesten 50 år. Penger er viktig!. Anonymkode: ee1ec...060
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg orker ikke vanskelige sjefer som ser feil i alt, så jeg finner meg ny jobb. Som oftest må jeg holde ut en stund før ny jobb er i boks.. Anonymkode: 6ebe9...c94 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 time siden): Bruk tillitsvalgte, HR-avdeling osv. min erfaring er i alle fall at sånne folk heller forsøke å glatte over ting, og late som problemene ikke eksisterer i det hele tatt, i stedet for å faktisk konfrontere sjefene. Anonymkode: 1241a...1af 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Det enkleste er å bytte jobb straks man ser tendensen er mer enn noen få tilfeller. Over tid vil det bare bli vanskelig å bruke dem som referanse, særlig om man havner i situasjoner hvor HR/tillitsvalgt osv må inn. Anonymkode: aa691...9ab
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 Bøy hodet, se ned og lat som ingenting. Du trenger referanser, og må dessverre finne deg i alt i arbeidslivet i dag. Anonymkode: de9bc...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Hadde en sjef som ringte meg i fylla mellom klokka 03 og 05 på natta, minimum 2 ganger i mnd og sa "ka du driv me da?" På jobb ignorerte han meg eller var nedlatende og frekk. Jeg byttet jobb. Dette er 20 år siden. I dag ville jeg varslet kona hans om de nattlige telefonoppringningene... Anonymkode: 35590...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde en sjef som ringte meg i fylla mellom klokka 03 og 05 på natta, minimum 2 ganger i mnd og sa "ka du driv me da?" På jobb ignorerte han meg eller var nedlatende og frekk. Jeg byttet jobb. Dette er 20 år siden. I dag ville jeg varslet kona hans om de nattlige telefonoppringningene... Anonymkode: 35590...a0c Mye rart. Min sjef snakker iblant til meg som om jeg er "dum i hodet". Han får meg til å føle meg "liten og evneveik", og dermed blir jeg veldig distre når jeg jobber rundt ham. Jeg har også for kort tid tilbake opplevd en tragedie i familien. Noe han vet om. Men han virker ikke til å ta hensyn til det. Er etter meg konstant for tiden. Anonymkode: ee1ec...060 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå