Aintnofun Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gjennomføres i praksis. Nå bor ikke jeg i Oslo, men det er jo vanlig med bygårder hvor det bor mange som deler søppel. Skal da alle få skyld? Eller bare den som eier bygården? Da jeg bodde i sentrum i den bygda jeg er fra var det jo mulig å kontrollere om noen kastet noe i vår dunk f.eks. Syns det blir for dumt å true med bøter når det blir umulig å gjennomføre det. 3
Entern Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Aintnofun skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gjennomføres i praksis. Nå bor ikke jeg i Oslo, men det er jo vanlig med bygårder hvor det bor mange som deler søppel. Skal da alle få skyld? Eller bare den som eier bygården? Da jeg bodde i sentrum i den bygda jeg er fra var det jo mulig å kontrollere om noen kastet noe i vår dunk f.eks. Syns det blir for dumt å true med bøter når det blir umulig å gjennomføre det. Enig!! 1
Drizzt Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Aintnofun skrev (3 timer siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan dette kan gjennomføres i praksis. Nå bor ikke jeg i Oslo, men det er jo vanlig med bygårder hvor det bor mange som deler søppel. Skal da alle få skyld? Eller bare den som eier bygården? Da jeg bodde i sentrum i den bygda jeg er fra var det jo mulig å kontrollere om noen kastet noe i vår dunk f.eks. Syns det blir for dumt å true med bøter når det blir umulig å gjennomføre det. Der hvor det er fellesløsninger blir det vel styret i borettslaget eller sameiet som må betale? Da går det utover alle som bor der, også de som sorterer riktig. Alternativet er er å ansette noen som står vakt døgnet rundt og går gjennom søppelposen hver gang noen som bor der skal kaste søppel. Er det riktig sortert, kastes det. Er det ikke riktig sortert, må den tas tilbake hjem til sortering før den kastes.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Det blir sameiet eller borettslaget som får boten og den betales dermed av alle gjennom fellesutgiftene.
LeveMannen Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Så skal avfallsselskapet betale bot også når de bare brenner alt de får inn i samme haugen? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå