Gå til innhold

Menn i damesko fra dr martens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan menn bruke damemodellene fra dr martens, eller vil det se veldig rart ut? Tenker da på de modellene som er vintersko med hvitt fôr inni.

350c3de98ef84dd8b5be37feee778fc3.jpg

f173d5f251934adca8468e46e902e017.jpg

Anonymkode: 54f08...6b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr2 hadde gått 

Anonymkode: 90d1e...e1f

Skrevet

Nei

Anonymkode: f40ca...f75

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, det kan de selvfølgelig! 

Anonymkode: c5419...ec8

• Liker 3
Skrevet

Du kan gå med akkurat de skoene du vil 🥰

Anonymkode: 6e376...43c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan gå med akkurat de skoene du vil 🥰

Anonymkode: 6e376...43c

Må jeg låne bort skoene mine hvis han spør da?

😛 Neida jeg er helt enig.

Anonymkode: 58a6d...fa5

Skrevet

Er det damesko? 

Har di nederste, og elsker di, men har trodd di var unisex... 

• Liker 4
Skrevet

Det der er vel mer herresko enn det er damesko. Ikke akkurat veldig feminine. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg oppfatter Dr. Martens som ganske kjønnsnøytrale. Det er i allefall ikke typiske damesko. Det eneste som skiller dame- og herremodellene er vel størrelsen? 

• Liker 4
Skrevet

Nei, kun hvis han er homofil eller trans

Anonymkode: a0ebe...45f

• Nyttig 1
Skrevet

Nummer 2 funker helt fint til herrer, men nr 1 tenker jeg mer på som damesko. Men som andre sier, du bruker selvfølgelig akkurat det du vil (som er den politisk korrekte måten å svare på)...

Skrevet

Skal du ha raggsokker over skoene?

Anonymkode: 66626...a4b

Skrevet

Er det noen som har erfaring med kvaliteten på disse? Har hørt de blir litt fort slitte i foret

Skrevet

Dr martins er vel ganske unisex? Hadde ikke tenkt noe over det. 

Anonymkode: b8e75...da1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har Dr. Martens damesko? Var høyeste mote blant jentene på skolen på 90-tallet, med Amerikasokker eller Champion tubesokker oppi, men syntes aldri det var spesielt feminint. Får alltid litt nynazist wibber av Dr. Martens personlig. Uten at jeg vet om det er merket de bruker, så er stilen litt slik. Var i alle fall, den gang. 

Anonymkode: 0a913...a02

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg trodde at de fleste modellene til dr. martens var ganske unisex og jeg hadde ikke reagert om en mann kom i noen av de skoene der.

Noen av modellene er jo laget til kvinner og er dermed smalere. Noen har også mønster som flere kvinner kanskje liker, men jeg ser ikke hvorfor menn ikke kan gå med det om de ønsker det. Synes det ofte er mer rigide oppfatninger om hva menn kan gå med og ikke.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er det noen som har erfaring med kvaliteten på disse? Har hørt de blir litt fort slitte i foret

Jeg har de øverste og dette er sjette vinteren jeg bruker de. Foret er ikke slitt (ser såklart at de er brukt), bare naturlig nok litt nedtråkket. Kjøpte likedan til eldste datteren min for 4 år siden, og hun bruker bare disse om vinteren og har samme erfaring. Selv om mine er to år eldre så må vi sjekke inni merkelappen nedi skoen for å se hvem som er hvem sine sko (hennes sine har merket ei annen retning enn mine) siden vi bruker samme størrelse. Utvendig er de identiske selv om mine er to år eldre,

Beste og varmeste vinterskoene jeg har hatt. Mulig Uggs er litt varmere, men de er ikke like fine, solide og stødige på glatta som disse. Dessuten tåler disse fra Dr Martens snø og regn bedre enn Uggs. Bare husk å impregnere de før en ny sesong :) 

Veldig god såle på de, så er ikke glatte på holkeføre. Aner ikke hvor mange ganger mannen min har hatt finsko på seg og har måttet holdt seg fast i meg for å ikke skli, mens jeg har gått stødig pga jeg har gått med Dr Martens😄

Og de er like fine til bukser som til kjole og skjørt. 

Men til hovedinnlegget; hvis størrelsen går høyt nok opp så ser jeg ikke hvorfor en mann ikke skulle kunne ha brukt de, de er jo ganske kjønnsnøytrale, er de ikke? Mannen min har et par brune cheelsaboots i str 46, kjøpt på herreavd, som er klin lik mine brune cheelsaboots uten for fra Dr Martens. De har jo ikke høy hæl, og de er runde foran

edit; googlet og ifg Zalando er de unisex og går helt opp til str 48 (og er nå på salg til 1676kr)

https://www.zalando.no/dr-martens-2976-unisex-stoevletter-black-ambassador-do215k01h-q11.html?size=39&allophones=0&wmc=SEM470_NB_GO._8547063993_710858624_36657267065.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-294505072980||1029822||g|c||163890259613||pla|DO215K01H-Q110039000|294505072980|1|&gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQjw166aBhDEARIsAMEyZh4DOfd1w_5fiAT6mBRCWxNPjgey0ErECCQGJ7hP0WCy7SGLpGddZGEaAkQsEALw_wcB

Endret av skruf
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...