Gå til innhold

Han er bare glad i barna han har fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk sykt sjokk når han sa at han bare er glad i barna han har med eksen, men ikke babyen med meg. Jeg har det skikkelig vondt på barnet vårt sine vegne. Det gjør kjempevondt. Hvem er skrudd sammen slik? Jeg forstår det ikke. Jeg er like glad i alle mine barn. Virkelig. Det er helt ufattelig. Han skylder på at vi har dårlig forhold, men hva har det med en uskyldig liten baby å gjøre? Han har oppført seg på en måte som har gjort at jeg har blitt skremt og ikke tør han være alene med babyen og det har jeg forklart. Han bruker dette mot meg. At det er min feil. 

Anonymkode: f5ad0...e66

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hintet ditt, han har sagt rett ut hvem han er og hva han føler, du vet du må dra, han mener det. 

Anonymkode: 2b43f...806

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg tenker at du har helt rett i å bli skremt og ikke vil la han være alene med babyen. Lytt til dine egne instinkter! 

• Liker 7
Skrevet

Han sier det nok for å straffe deg. Noen trenger også tid for å utvikle sterke følelser for sitt eget barn. Skjell med han igjen om noen år, om han ikke elsker det

Anonymkode: 850fc...326

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han sier det nok for å straffe deg. Noen trenger også tid for å utvikle sterke følelser for sitt eget barn. Skjell med han igjen om noen år, om han ikke elsker det

Skjekk

Skrevet

Jeg har noen teorier for deg: 

1. Han er ikke over det å miste familien med eks og tidligere barn, det var ikke som dette han så det for seg. 
2. Han er en av de mennene som ikke knytter seg til barnet før de kan gå, snakke og gjøre morsomme ting med. Mange menn syns ikke det er så stas med babyer desverre 
3. han ville såre deg av en eller annen grunn. 
4. Han ville egentlig ikke ha barn med deg. 5. Han har fødselsdepresjon. Ja, menn kan også få dette. 

Anonymkode: b7358...a95

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Kanskje er dette din egen feil ? Første forholdet er alltid det sterkest følelsesmessig enn de senere, fordi brudd ødelegger for en sterk tilknyttning senere. De var unge og fikk de de første barna sammen og han fikk være mer delaktig på lik fot som moren noe som skaper sterkt bånd til barna. Nå har dere begge bagasje, han stoler ikke på deg for at dette forholdet vil vare kanskje pga flere brudd og ser på barnet deres mer som ditt enn sitt eget, noe som skaper avstand og mindre tilknyttning og kjærlighet til både deg og barnet. kanskje du med din væremåte ødelegger for tilknyttning ?

Anonymkode: 3f534...b0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjekk

Sjekk 

Anonymkode: 75f64...4ac

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere har "et dårlig forhold", hva vil det si? Bor han sammen med deg og barnet? Tar han sin del av barnestellet? Hvor mye tid tilbringer han med barnet? Var barnet ønsket fra hans side, et uhell, eller et "uhell"?

Og hva har han gjort som gjør at du ikke tør å la ham være alene med babyen? Det ødelegger jo selvfølgelig for mye av tilknytningen dem imellom.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje er dette din egen feil ? Første forholdet er alltid det sterkest følelsesmessig enn de senere, fordi brudd ødelegger for en sterk tilknyttning senere. De var unge og fikk de de første barna sammen og han fikk være mer delaktig på lik fot som moren noe som skaper sterkt bånd til barna. Nå har dere begge bagasje, han stoler ikke på deg for at dette forholdet vil vare kanskje pga flere brudd og ser på barnet deres mer som ditt enn sitt eget, noe som skaper avstand og mindre tilknyttning og kjærlighet til både deg og barnet. kanskje du med din væremåte ødelegger for tilknyttning ?

Anonymkode: 3f534...b0f

Holy shit. Bare på KG.... 

Gjest tullerikke
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skjekk

Sjekk

Skrevet
Veggdyret skrev (19 minutter siden):

Dere har "et dårlig forhold", hva vil det si? Bor han sammen med deg og barnet? Tar han sin del av barnestellet? Hvor mye tid tilbringer han med barnet? Var barnet ønsket fra hans side, et uhell, eller et "uhell"?

Og hva har han gjort som gjør at du ikke tør å la ham være alene med babyen? Det ødelegger jo selvfølgelig for mye av tilknytningen dem imellom.

Kort fortalt, han har mange narsissistiske trekk og det er ikke lett for meg eller for forholdet. Han er lite interessert i å være hjemme.

Barnet var planlagt og ønsket fra begges side. Dvs han hadde ikke trengt et barn til, men jeg var klar på at jeg ønsket det fra vi traff hverandre og han sa han ville vi skulle ha et sammen også. Har sagt han gleder seg til barnet kom flere ganger. 

Han har som sagt narsissistiske trekk med blant annet lite til ingen empati og han kan bli svært sint. Derfor jeg er skeptisk til han alene med baby. Det er også kort fortalt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kort fortalt, han har mange narsissistiske trekk og det er ikke lett for meg eller for forholdet. Han er lite interessert i å være hjemme.

Barnet var planlagt og ønsket fra begges side. Dvs han hadde ikke trengt et barn til, men jeg var klar på at jeg ønsket det fra vi traff hverandre og han sa han ville vi skulle ha et sammen også. Har sagt han gleder seg til barnet kom flere ganger. 

Han har som sagt narsissistiske trekk med blant annet lite til ingen empati og han kan bli svært sint. Derfor jeg er skeptisk til han alene med baby. Det er også kort fortalt. 

Og det er et alternativ for deg å være sammen med denne personen fordi?

Skrevet
Sprite skrev (9 minutter siden):

Og det er et alternativ for deg å være sammen med denne personen fordi?

Føler det blir galt uansett hva jeg gjør. Han er tydeligvis ikke noe god far på en del, men det er også skadelig for særlig gutter å vokse opp uten en far. Er skikkelig lei meg. Hadde aldri trodd det skulle bli så ille. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men herregud.... hva trodde du ville skje når du får barn med en mann som livnærer seg på å fortære andre, for det er det narsissistiske trekk handler om, han i sentrum, alle andre mennesker er bare forbruksvarer. Hva trodde du? 

Jeg kan love deg at han ikke elsker de andre barna sine heller, en person uten empati vet ikke hva kjærlighet er. Han tok det mest sårende han kunne tenke seg å si til deg, og sa det, vet ikke om han nøt reaksjonen din så han kom i buksa av det, men det er mannen du har valgt, en psyko som bryter deg ned. 

Løp, og det mener jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Føler det blir galt uansett hva jeg gjør. Han er tydeligvis ikke noe god far på en del, men det er også skadelig for særlig gutter å vokse opp uten en far. Er skikkelig lei meg. Hadde aldri trodd det skulle bli så ille. 

Det er jammen mer skadelig å vokse opp med en far som gir faen og som ser ut til å ikke være egnet. Tror du gjør deg selv en stor tjeneste om du går fra han. 

Anonymkode: 4bfee...fd3

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er selvfølgelig mer skadelig å vokse opp med en sint far som ikke er glad i deg, enn å vokse opp uten far. Det første er skadelig. Det andre er litt uheldig bare.. 

Hvis du går fra han nå skriver han kanskje fra seg foreldreansvaret, og dere får alle et bedre liv 

Anonymkode: 7a3a9...369

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men herregud.... hva trodde du ville skje når du får barn med en mann som livnærer seg på å fortære andre, for det er det narsissistiske trekk handler om, han i sentrum, alle andre mennesker er bare forbruksvarer. Hva trodde du? 

Jeg kan love deg at han ikke elsker de andre barna sine heller, en person uten empati vet ikke hva kjærlighet er. Han tok det mest sårende han kunne tenke seg å si til deg, og sa det, vet ikke om han nøt reaksjonen din så han kom i buksa av det, men det er mannen du har valgt, en psyko som bryter deg ned. 

Løp, og det mener jeg. 

Han viste ikke disse trekkene før jeg var gravid. Hvertfall ikke nok til at det ikke kunne unnskyldes med andre ting. 

Og det at han skylder på meg nå for at han ikke er glad i babyen. At det er min skyld at han distanserer seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han viste ikke disse trekkene før jeg var gravid. Hvertfall ikke nok til at det ikke kunne unnskyldes med andre ting. 

Og det at han skylder på meg nå for at han ikke er glad i babyen. At det er min skyld at han distanserer seg. 

Typisk narsissister å skjule sitt egentlige jeg til de føler at du sitter så fast at du ikke kommer til å gå fra de uansett hva de gjør. Eksen min var perfekt til dagen vi kjøpte hus og flyttet sammen. Det var helt jævlig og utrolig forandring. 

Du vet det ikke er din feil, du vet du må gå. 

Barnet ditt vil bli ødelagt av en sånn far. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har vokst opp med en narsissistisk og SINT far. For et helvete det var. Min mor var tidlig uten foreldre (støtte) og hadde mistet sin far allerede som baby. Hun håpte og delvis trodde hun skulle forandre han, få han til å forstå osv. Dette er selvfølgelig en del av en narsissist sitt spill.

Har vært mye blod, svette og tårer for å komme igjennom traumene fra barndommen. Tok også mange dårlige valg som ung voksen da jeg ikke hadde noe tro på meg selv, og heller ingen grenser for meg selv. 
Med andre ord, det eneste du kan gjøre nå er å gå fra han. Samle rundt deg alle støttespillerne du kan få, det blir ikke lett i årene fremover dessverre.

Anonymkode: 985ca...24b

• Liker 4
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...