Gå til innhold

Lære å takle hans sinne, psykologiske spill og mangel på kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ganske usikker og angstfylt jente som bor med en med personlighetsforstyrrelse Klasse B, DSM, altså Narsissist/Borderline ish. Han har et forvirrende følelsesliv, mye sint og aggresiv, og er ofte oppgitt over meg. Kan også håne meg, synes jeg er dum, lat, for følsom, dramatisk, for sår osv. Han er altså selv ganske perfekt, ser ikke egne feil, men ser mange feil hos meg. Når jeg er så dum og dårlig så er det grunnen til at jeg får mye aggresjon, sinne osv fra han. Dette gjør at jeg er full av angst, går på egeskall, redd. Jeg kan ikke forlate ham nå pga ulike omstendigheter, men jeg klarer snart ikke å overleve her. Jeg går med hjertet i halsen og kroppen skjelver, og jeg er kvalm

Som sagt, hjelper ikke å si at jeg skal gå. Jeg vet jeg burde det, men ikke nå, så jeg trenger hjelp og eksempler til to ting. Jeg trenger noen eksempler på hva man kan si og gjøre for å sette grenser, si nei osv. og jeg trenger hjelp til å takle /tåle sinnet, aggresjonen og det at han er så oppgitt over meg. Det er innmari viktig at jeg får hjelp her, pga jeg når grensen nå for hva jeg kan klare. Please, hjelp meg..Hvorfor er jeg så redd for ham? Eller, hvorfor er jeg så redd for at han skal bli sint på meg? Det skjer jo hele tiden? Hvoror klarer jeg da ikke å stå imot og si at det er nok? 

Anonymkode: c4be8...335

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har lest deg nok opp til å forstå ca hva han er, så har du vel også forstått at dette er et spill hvor reglene endres hver dag, og for hver ting du gjør som fungerer og er en seier for deg, blir du hardere straffet for neste gang. Du er nødt vekk, du kan ikke klare deg i en relasjon som går ut på å ødelegge deg og kun det. 

Anonymkode: fa667...6ac

• Liker 14
  • Nyttig 9
Skrevet

Det er ett døfødt prosjekt. Er du redd han så finnes det krisesenter som du burde vurdere å oppsøke...

Anonymkode: d639b...220

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en ganske usikker og angstfylt jente som bor med en med personlighetsforstyrrelse Klasse B, DSM, altså Narsissist/Borderline ish. Han har et forvirrende følelsesliv, mye sint og aggresiv, og er ofte oppgitt over meg. Kan også håne meg, synes jeg er dum, lat, for følsom, dramatisk, for sår osv. Han er altså selv ganske perfekt, ser ikke egne feil, men ser mange feil hos meg. Når jeg er så dum og dårlig så er det grunnen til at jeg får mye aggresjon, sinne osv fra han. Dette gjør at jeg er full av angst, går på egeskall, redd. Jeg kan ikke forlate ham nå pga ulike omstendigheter, men jeg klarer snart ikke å overleve her. Jeg går med hjertet i halsen og kroppen skjelver, og jeg er kvalm

Som sagt, hjelper ikke å si at jeg skal gå. Jeg vet jeg burde det, men ikke nå, så jeg trenger hjelp og eksempler til to ting. Jeg trenger noen eksempler på hva man kan si og gjøre for å sette grenser, si nei osv. og jeg trenger hjelp til å takle /tåle sinnet, aggresjonen og det at han er så oppgitt over meg. Det er innmari viktig at jeg får hjelp her, pga jeg når grensen nå for hva jeg kan klare. Please, hjelp meg..Hvorfor er jeg så redd for ham? Eller, hvorfor er jeg så redd for at han skal bli sint på meg? Det skjer jo hele tiden? Hvoror klarer jeg da ikke å stå imot og si at det er nok? 

Man skal aldri lære seg å takle noens sinne eller ustabile personlighet . Man skal derimot lære seg å komme seg unna folk som er sånn . Ingen andre tips til deg enn å komme deg langt vekk . Fort . 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet

Du skal ikke lære å takle det. Du skal lære deg å elske deg selv høyt nok så det ikke er et spørsmål om å holde ut dette her. 

Han gjør det sykere og du kommer til å bli skadet for livet. Du MÅ komme deg ut FOR å få hjelp med det du sliter med, for hver måned som går sammen med han så blir du mer og mer permanent ødelagt psykisk og emosjonelt 

Anonymkode: d1924...3f7

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Jo lengre du blir med han, jo lengre vil du slite etterpå. Utfra symptomer du beskriver er dette veldig alvorlig allerede. Du vil slite lenge etterpå. 

Anonymkode: 7e4d4...f2a

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Krisesenter så fort du kan!

Anonymkode: 4fdf1...410

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Fordi du er redd for å miste han. Du er hekta på han. I underbevisstheten tror du at det blir bedre tider at du må holde ut litt til. 
Du blir mer og mer avhengig og samtidig nedbrutt. Det finnes ingen god fremtid med han her. Du er nødt til å gå. Du ødelegges. Jeg var sammen med en slik, i ikke mer enn ni måneder. Om du en dag kommer deg ut av dette med han, så vil du forstå hvor fucka opp du er blitt i hodet. Dessverre så ser du det ikke nå,

Anonymkode: cd56d...736

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Problemet er om du hadde visst hvordan du kunne håndtere ham, slik at han ikke hadde makt over deg lengre, kan han bli desperat og farlig. Du sier at du ikke er klar nå, men jeg ville tenkt på hva som skal til. Hvor mye penger trenger du, hva slags ressurser trenger du? Har du venner eller familie som kan hjelpe deg. Søk råd hos profesjonelle, som de andre sier. Ring et krisesenter og legg en plan. Den dagen du håndterer ham er du ikke nødvendig for ham lenger. Jeg vet ikke om han kan bli farlig eller ikke, men det vet sikkert du. Om oppgaven føles stor, få én ting på plass av gangen, det tror jeg også vil hjelpe deg å holde ut. Når det er sagt synes jeg du skal dra i kveld, men om ikke du får til det – sett et mål og ta stegene som trengs.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har ett liv. Vil du bruke det opp på å være redd? Du sier "ikke nå". Det kommer aldri til å bli "nå". Du må bare gjøre det. 

Anonymkode: 24975...0c4

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Snill deg. Du må først og fremst ta vare på deg selv. Dersom han er "toxic", skal ikke du lære deg å håndtere det! Cluster B personlighetsforstyrrelser er vanskelige å behandle, men det er han som trenger hjelp for å få dette til å fungere bedre. Uten terapi vil han aldri endre seg, og du vil slite deg selv ut. Vær så snill å ikke la det skje deg! 

Det finnes en veldig fin kanal på Youtube, som er drevet av en britisk terapeut som jobber med akkurat denne typen problemstillinger. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en titt på henne videoer. Kanalen heter Live Abuse Free.

• Nyttig 3
Skrevet

Prosjektet ditt er dødfødt. Du kan ikke lære deg spillene hans. Det du må fokusere på, er å jobbe med å komme deg bort. Nesten ingen klarer det. Du går lenger og lenger ned i kjelleren for hver dag. Til slutt er du fanget, om du ikke allerede er det. Siden du trenger hjelp til å takle… det kan du bare glemme. 

Anonymkode: 1eaa8...59d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Det er ikke du som skal tilpasse deg ham. Det er han som skal slutte å oppføre seg som en drittsekk. At han er syk er ingen unnskyldning. Slike personer ødelegger andre mennesker psykisk. Fanger dem, knuser dem, fortærer dem.  Om du ikke vil gå fra han, så anbefaler jeg at du bestiller legetime FORT. Få legen til å henvise deg til psykolog eller andre som kan gi deg råd om hva du skal si eller gjøre. Det er ofte lang ventetid til psykolog, men legen må finne en utvei. Noen fastleger bli «psykologer» for pasientene inntil de kommer til psykolog. Du MÅ oppsøke hjelp!

Jeg er virkelig bekymret for deg. Godt du har våget ta første skritt ved å fortelle til oss. Nå er tiden inne for neste skritt.

Ønsker deg alt godt og lykke til! ❤️ 

Endret av MyMichelle
Fiksa stavefeil.
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kansje bli sint selv når han er sint og speile han. Har også en slik eks så  misunner deg ikke. Hjelper å mate egoet deres, det liker han da. Vær mest mulig ute av hjemmet Kansje. Flytt inn til familie eller venner.. 

Anonymkode: a7222...1d7

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

1. Stå opp

2. Kle deg etter været

3. Finn pass, penger og kreditkort og nøkler til leiligheten.

4. Gå ut.

5. Blokker han på telefon osv.

6. Finn deg et sted for helga.

8. Kjøp noen klær.

9. Finn deg et eget sted.

10. Ta med deg flyttehjelp og flytt når han er på jobb.

Lykke til.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta kontakt med krisesenteret!

Du er mest sannsynlig det som kalles traumebundet til denne fyren, og det  blir som en avhengighet. Krisesenteret vil ikke tvinge deg til noe, det er også mulig å gå dit kun for samtaler. Men er enig med de andre som har svart deg; det beste er nok at du kommer deg bort før han ødelegger deg♥️

Anonymkode: 22695...a05

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er ingenting som hjelper overfor en narsissist, du vil aldri kunne gjøre ting rett i hans øyne. Du kan velge å bli og tro at han elsker deg, det er den straka vegen til å utslette deg selv (tror du er på god vei allerede). 

Mitt råd er å lese så mye du kan om narsissisme, gaslighting, manipulering osv, lær deg å SE hva han gjør mot deg. Følg narcissistic and emotional abuse på fb, clusterbmilkshake på tiktok/youtube. De hjalp meg ut. Den dagen du klarer å gå skal du aldri se deg tilbake, husk at hver eneste dag du blir så kaster du bort livet ditt mer og mer, og du blir mer og mer ødelagt for hver dag. Det er det narsissister gjør. 

Jeg vet hva jeg snakker om, jeg har vært der selv. I dag har jeg verdens fineste og kjekkeste partner som forguder bakken jeg går på, det kan bli deg. Lykke til, fikk vondt av å lese innlegget ditt. 

Anonymkode: 26c9c...e64

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal du lære det? Lær heller å ta vare på deg selv, det er viktigere.

• Nyttig 3
Skrevet

For ta det i KG ordelag: Dump ham.

• Nyttig 3
Skrevet

Du skal IKKE lære deg å takle det der. Du skal samle styrke og mot til å gå fra han, og passe på deg selv. Ingen fortjener et sånt liv du har nå!

Anonymkode: a2c2e...fd4

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...