AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Del Skrevet 14. oktober 2022 På Grønland i Oslo har en liten gatestubb blitt gjort forbudt for biler. Det var lov å kjøre der tidligere. Mange bilister har ikke fått med seg endringen, eller driter i det, og kjører der likevel. En liten klikk med syklister er lei av dette, og har begynt å konfrontere bilistene. Noen ganger blokkerer de veien og sier at bilistene må kjøre lovlig. Noen ganger står de og venter til det kommer en som kjører feil, slik at de kan gå inn og si ifra. De filmer opptrinnene og legger ut på Twitter. Er dette ok oppførsel? Syns du det er ok at vanlige folk tar rollen som politi? Video #1 Video #2 Anonymkode: 36cc0...941 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #2 Del Skrevet 23. oktober 2022 Nei dette er overhodet ikke greit. Jeg tror jeg ble utsatt for han. Det er den mest ubehageligste opplevelsen jeg har vært borti. Jeg ble skjelt ut, han stappet kamera opp i ansiktet mitt mens han filmet, skrek, og da jeg skulle kjøre stilte han seg foran bilen min, filmet og nektet meg å kjøre videre. Jeg gråt hele veien hjem. Jeg opplevde han som truende og følte meg angrepet. Har aldri følt meg så liten og redd før. «Stopp det holder nå» sa jeg gråtkvalt flere ganger, men han fortsatte. Og i ettertid så tenker jeg på hva han gjorde med alt han filmet og det at noen har lagt ut film av meg til spott og spe og latterliggjøring eller hva de gjør med den filmen. Det er for meg fryktelig ubehagelig å tenke på. Jeg hadde tatt i mot bot og tilsnakk fra politiet og lært den leksa. Men det å vite at noen har filmet meg etter truende angrep og mulig har delt det, føles ganske ubehagelig og ekkelt. Og IKKE greit. Hadde aldri falt meg inn å gripe inn på den måten mot andre heller. Som regel holder det med å si at man skal ta en telefon til politi eller si i fra på en god måte, men dette var et grovt overtramp. Er det engang lov å filme og legge ut slikt offentlig? Anonymkode: a5928...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #3 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei dette er overhodet ikke greit. Jeg tror jeg ble utsatt for han. Det er den mest ubehageligste opplevelsen jeg har vært borti. Jeg ble skjelt ut, han stappet kamera opp i ansiktet mitt mens han filmet, skrek, og da jeg skulle kjøre stilte han seg foran bilen min, filmet og nektet meg å kjøre videre. Jeg gråt hele veien hjem. Jeg opplevde han som truende og følte meg angrepet. Har aldri følt meg så liten og redd før. «Stopp det holder nå» sa jeg gråtkvalt flere ganger, men han fortsatte. Og i ettertid så tenker jeg på hva han gjorde med alt han filmet og det at noen har lagt ut film av meg til spott og spe og latterliggjøring eller hva de gjør med den filmen. Det er for meg fryktelig ubehagelig å tenke på. Jeg hadde tatt i mot bot og tilsnakk fra politiet og lært den leksa. Men det å vite at noen har filmet meg etter truende angrep og mulig har delt det, føles ganske ubehagelig og ekkelt. Og IKKE greit. Hadde aldri falt meg inn å gripe inn på den måten mot andre heller. Som regel holder det med å si at man skal ta en telefon til politi eller si i fra på en god måte, men dette var et grovt overtramp. Er det engang lov å filme og legge ut slikt offentlig? Anonymkode: a5928...345 Hadde anmeldt han tvert. Ikke lov å legge ut bilde/film av andre uten samtykke og dessuten hadde han en truende oppførsel. Anonymkode: 26f29...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Del Skrevet 21. desember 2023 Det er kun bilisten som var truende her Anonymkode: 554f3...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 21. desember 2023 #5 Del Skrevet 21. desember 2023 Idiot med hjelm. Fritidsproblemer helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Del Skrevet 21. desember 2023 Offentlig sted. Han har lov å filme så lenge du ikke oppfatter det skremmende, plagsomt og hensynsløst og at det krenker din fred. Men du har ikke lov å publisere filmen uten tillatelse fra de som er filmet. Anonymkode: d6ac1...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå