Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 I de siste 3 ukene har telefonen ringt 2-3 ganger om dagen uten at noen er i andre enden når vi svarer. Vi har nummervisning på telefonen og der står det ukjent hver gang. Har jo hørt om telefonselgere som setter samtalen på vent eller noe i den duren mens de gjør seg ferdig med en annen kunde.Kan det være det og hvordan får vi slutt på dette? Begynner å bli mektig lei nå
Dru Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Det er datamaskiner som ringer opp, og da er det ingen i andre enden før de faktisk "tar telefonen" selv. Hvis du og alle andre i husstanden ikke allerede er reservert mot salg, så gjør det med en gang. Fortsett å ta telefonen sånn at du finner ut hvilket firma det er som har ringt deg i så mange uker, og så anmelder du det hvis du og alle andre i husstanden er reservert. En reservasjon tar ca 3 måneder før den når full effekt, og dette må du også ha i tankene.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 ..desverre er det VELDIG mange selskaper som ikke bryr seg filla om du har reservert deg eller ikke.. Jeg blir oppringt ganske ofte selv om jeg er registrert (og jeg HAR sjekket at jeg er registrert mot tlf-salg).. Får også bekreftet dette av en jeg kjenner som jobber m tlf-salg - de gir fullstendig blaffen... MEN - det kan jo hende det minker noe..
Catzy Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Har hørt om flere selskaper som har droppet å bruke enkelte telefonsalgs-selskaper, fordi telefonselgerne gir beng i reglene. Så finn ut hvilket firma det er de ringer fra, og rapporter det til deres markedsavdeling. Så blir man kanskje kvitt de over tid. Catzy
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Så hvis jeg ikke legger på men venter til de svarer så får vi snakket med dem som ringer oss i hytt og pine?? Da kommer jeg neppe til å ønske god jul for å si det sånn Jeg trodde faktisk vi var reservert mot den slags men det viser seg at vi ikke er det likevel, så da skal det ordnes også. Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 I de siste 3 ukene har telefonen ringt 2-3 ganger om dagen uten at noen er i andre enden når vi svarer. Vi har nummervisning på telefonen og der står det ukjent hver gang. Har jo hørt om telefonselgere som setter samtalen på vent eller noe i den duren mens de gjør seg ferdig med en annen kunde.Kan det være det og hvordan får vi slutt på dette? Begynner å bli mektig lei nå ← Jeg har vært reservert mot telefonsalg i flere år, men ble ikke kvitt svineriet. Ikke før jeg droppet fasttelefonen og gikk over til mobil. Borte ble de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå