AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Må mest sannsynlig ha tannregulering og lurer på om det er vondt å sette på og ha på? Hvordan er det å spise mer regulering? Spesielle ting en må ta hensyn til? Takknemlig for svar. Anonymkode: 4c1e9...19c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må mest sannsynlig ha tannregulering og lurer på om det er vondt å sette på og ha på? Hvordan er det å spise mer regulering? Spesielle ting en må ta hensyn til? Takknemlig for svar. Anonymkode: 4c1e9...19c Det er ikke vondt å sette på. Noen kjeveortopeder er kanskje litt hardhendt men det skal ikke være vondt. Det går helt fint å spise. Kan være litt ømt første døgnet og to etter første gang du får det på. Men noe paracet og ikke hard mat så går det fint. Lurt å ikke spise veldig harde ting som karameller osv da klosser kan løsne eller det kan være vanskelig å få løst. Samme med tyggis. Dette går fint Anonymkode: f5ed6...4de
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke vondt å sette på. Noen kjeveortopeder er kanskje litt hardhendt men det skal ikke være vondt. Det går helt fint å spise. Kan være litt ømt første døgnet og to etter første gang du får det på. Men noe paracet og ikke hard mat så går det fint. Lurt å ikke spise veldig harde ting som karameller osv da klosser kan løsne eller det kan være vanskelig å få løst. Samme med tyggis. Dette går fint Anonymkode: f5ed6...4de Takl for oppmuntrende svar. Gruer meg litt, men det blir nok greit. Hvor lenge er det vanlig å måtte gå med reguleringen? Anonymkode: 4c1e9...19c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takl for oppmuntrende svar. Gruer meg litt, men det blir nok greit. Hvor lenge er det vanlig å måtte gå med reguleringen? Anonymkode: 4c1e9...19c Lov å grue seg men når du er ferdig så skjønner du ikke hvorfor du gruet deg. De vasker/renser, limer på klosser og monterer stålbøylen og strikk. Går veldig fort egentlig. Veldig induviduelt hvor lenge folk må gå ned den. Men det får du vite hos tannlegen din. Anonymkode: f5ed6...4de
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg fikk regulering i voksen alder, da hadde jeg reguleringen på baksiden av tennene (kun oppe) slik at det ikke syntes med mindre jeg gapte. Var ganske ømt og vondt de første dagene, men det ble bedre etter 4-5 dager. Angret meg i hjel de førte 2 ukene, men så begynte jeg å bli vandt med det. Siden jeg hadde det på baksiden så var det vanskelig å si "S", så det hørtes ut som jeg ikke kunne snakke skikkelig. Det ble også bedre etter noen uker. Ellers spiste jeg mye polarbrød i starten siden det er mykt å tygge. Unngå drops og andre harde ting for å unngå at klossene løsner. Unngå også tyggi og karameller, men det sier seg sikkert selv😅 Jeg hadde det på i 1,5 år. Anonymkode: 2afff...97a
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Kanskje dumt spørsmål, men jeg lurer på hvordan det blir å kysse med reguleringen om det blir rart eller ekkelt for kjæresten min? Jeg tror jeg får reguleringen på fremsiden av tennene. Uff tenker mye på dette. Anonymkode: 4c1e9...19c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Så lenge han ikke har det så går det fint. Tilvenninngsak. Forsiktig så går det fint. Anonymkode: f5ed6...4de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå