Gå til innhold

Seroquel/quitapine og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har klart å gå ned i vekt mens dere har brukt seroquel/quietiapine eller er det helt dødfødt? Mange går opp pga medisinen og jeg gikk opp 15kg men er det medisinen i seg selv som holder på fettet eller det at noen får økt sultfølelse og spiser mer? 

Jeg sovner nemlig før jeg får spisekick så jeg spiser ikke mer nå lenger. Har hatt kaloriunderskudd lenge men går ikke ned i vekt :(

Anonymkode: 378ad...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja  men jeg bruker da ozempic for vektkontroll

Skrevet

Har brukt det i to år. Etter at jeg klarte å kontrollere matkicket på natta, så har jeg gått ned 8 av de 12 kiloene jeg la på meg. Fire kilo de siste 8 ukene. Det går litt tregere men 

Anonymkode: a1b60...116

Skrevet

Jeg gikk ned rundt 10 kg det første året, så klarte jeg stabilisere vekten. 

Anonymkode: 5f0f2...b18

Skrevet

Jeg la ikke på meg noe, men gikk nesten ned 10 kg. Og har holdt meg der (bmi på 20 ca) 

Så det er ikke umulig å holde vekten nede eller gå ned i vekt.Lykke til! 

Anonymkode: 93e89...e24

Skrevet

Jeg har lagt på meg og gått ned når jeg har gått på quetiapin. 
La på meg fordi jeg sakte spiste mer og ofte hadde spisekick på kveld/natt. Trikset mitt for spisekickene var å drikke iskaldt vann, gjerne med isbiter. Og ha noe enkel sunn mat tilgjengelig. 
Noe gjør du feil hvis du overhodet ikke går ned i vekt og har kaloriunderskudd. Har du samtidig begynt å trene så veier muskler mer enn fett. 

Anonymkode: 6ee1d...10d

Skrevet

Oppløftende å høre flere har klart å gå ned. Har alltid vært slank men nå klarer jeg ikke å bli kvitt blubben.  Ønsker å slutte med medisinen men får ikke sove samme hvor hardt jeg prøver de kveldene jeg ikke tar den (bruker for søvn og gått på I 4år)

Anonymkode: 378ad...e24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...