AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #41 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke Gen Z, men har aldri likt tommel opp. Den er så care, og avslutter hele samtalen. «Gleder meg til å se deg i morgen! Passer kl 18?» «👍» Anonymkode: 668fb...bce Nemlig, helt enig! 😆 Anonymkode: b0f06...13a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #42 Del Skrevet 15. oktober 2022 Er jo ikke så rart siden den generasjonen blir krenket over alt mulig rart, hvis noen får likes eller tommel opp på noe de ikke liker eller som ikke er woke eller PK så blir de følelsesmessig voldtatt. Anonymkode: 22cb7...725 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #43 Del Skrevet 15. oktober 2022 Punktum er også ansett for å være passiv-agressivt. Jeg bruker for øvrig punktum i slutten av setninger, disse emojiene 😅🙈👍😂 og et par andre som ansees som utdatert. I tillegg sier jeg "nei takk" i stedet for "det går bra", men så er jeg en millenial og da, og det er sånn vi gæmliser gjør. Anonymkode: a11d7...0c1 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #44 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hehe, dette er egentlig et litt interessant tema. Jeg har tilfeldigvis havnet i denne diskusjonen flere ganger, og det er tydelig at det er mange sterke meninger rundt denne emojien. Noen bruker den som den sikkert er ment, som et «ok». Men så er det dette med ordlyden i skrevne meldinger da, og hva man i utgangspunktet snakker om. Hvis det gjelder «jeg henter deg kl 12», så er jo tommel opp helt ok. Men hvis man f.eks avlyser en avtale som man vet den andre blir skuffet over, og forklarer hvorfor, og den andre svarer med bare en tommel opp, da er den tydelig mer passiv aggressiv. Eller hvis man må si nei til å hjelpe eller nei til noe den andre veldig gjerne vil du skal si ja til, og man har en helt legitim forklaring på hvorfor man må si nei denne gangen, og den andre da svarer med tommel opp, kan det også oppfattes passivt aggressivt. Den andre blir tydelig fornærmet og sur. Dette har vært tema i mange av mine vennegjenger opp gjennom årene, så det er tydelig et hett tema😅 Anonymkode: b0f06...13a Nettopp. Alt har med kontekst å gjøre, derfor bør dette i utgangspunktet være et "ikke-problem", så sant man ikke sliter med sosiale koder. Anonymkode: 567f6...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 15. oktober 2022 #45 Del Skrevet 15. oktober 2022 🤡 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 15. oktober 2022 #46 Del Skrevet 15. oktober 2022 Kan vi kansellere generasjon Z? 9 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 15. oktober 2022 #47 Del Skrevet 15. oktober 2022 nebbete fugl skrev (17 timer siden): Den er visstnok frekk, fiendtlig og passiv aggressiv. https://nypost.com/2022/10/12/gen-z-has-canceled-the-thumbs-up-emoji-because-its-hostile/ Gen Z canceled the ‘hostile’ thumbs-up emoji and wants to ban these 9 others. Gen Zers are calling out the popular thumbs-up emoji for being “rude” and “hostile,” even saying they feel attacked whenever they see it used in the workplace. “For younger people, the thumbs-up emoji is used to be really passive-aggressive,” a 24-year-old Redditor wrote. Ja, men den er jo passiv aggressiv hvis man bare sender tommel opp og ikke noe mer? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 15. oktober 2022 #48 Del Skrevet 15. oktober 2022 Warrior skrev (17 timer siden): Hva i all verden😱 Hvordan er tommel opp frekk, fiendtlig og passiv aggressiv? Er jo en av de mest vanligste emojiene som blir brukt. Jeg har alltid tenkt at tommel opp betyr ok, eller bra/bra jobba. Det jeg bruker den til i alle fall. Det kommer helt an på hvordan den brukes. Hvis man forsøker å fortelle noe og mottakeren bare sender "👍", så kan det oppleves avvisende. I tillegg ligger det gjerne en undertone av at personen er irritert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #49 Del Skrevet 15. oktober 2022 nebbete fugl skrev (18 timer siden): Fjolleriet har kommer hit til landet også. https://www.nrk.no/rogaland/latterfjes-emoji-er-_teit_-blant-unge-1.15503047 Unge brukar færre emojiar enn tidlegare, og latteremojien er det ekstra mange som styrer unna. – Den er litt «cringe», seier Sebastian Sømme om latteremojien. Bruken av latteremojien har vore eit heitt tema på TikTok. Mange brukarar frå generasjon z meiner at det berre er dei eldre som brukar latteremojien. Dei meiner at millenials må slutta å bruka den. Vet ikke hvem som ser mest dum ut, de unge som ikke evner å bruke tegnsetting og skriver en helt tekst uten punktum eller komma, eller vi som bruker emojies innimellom 🙄 Anonymkode: 603da...f27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #50 Del Skrevet 15. oktober 2022 Laraa skrev (6 timer siden): Den er uhørt i mange arabiske og asiatiske land. Betyr tommelen opp i ratata og tilsvarer å vise langfingeren i Europa og USA 👍🖕 Javel, da får de bry seg i sine land og ta hensyn til at i andre land gjør man det annerledes. Anonymkode: 603da...f27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #51 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke Gen Z, men har aldri likt tommel opp. Den er så care, og avslutter hele samtalen. «Gleder meg til å se deg i morgen! Passer kl 18?» «👍» Anonymkode: 668fb...bce I motsetning til: ja ok som er mer «care» da eller? Anonymkode: 603da...f27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 15. oktober 2022 #52 Del Skrevet 15. oktober 2022 Alt kan jo være aggressivt, negativt ment osv utfra konteksten, men den er ikke det uansett hvordan den brukes. Jeg bruker den gjerne sammen med et smilefjes når jeg for eksempel har avtalt noe med noen og skal vise at det er oppfattet eller bare når jeg har fått en beskjed om noe. Jeg ser at andre også bruker den slik. Det virker som skriftlig språk er vanskelig for mange og da velger de heller å tolke alt mulig negativt enn å se på konteksten eller eventuelt spørre noen hva de mente (det er visst kjempeskummelt så la oss heller tolke liksom). Folk tolker jo emojier på helt ulike måter så det er ikke enkelt å kommunisere skriftlig. Det er egentlig litt interessant å se på hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #53 Del Skrevet 15. oktober 2022 Folk er så fiendtlige. Er helt utrolig. Skal tilegne alle ting negative meninger. Nå er tommel opp blitt noe negativt. Folk bør bli mer vennlig og få mer vennlige tanker. Ikke fiendtliggjøre alt. Anonymkode: 50734...705 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #54 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hehe eksen min sendte den til meg hver gang jeg gjorde noe bra, som han ikke kunne ta meg på. 🥹 han elsket å kritisere meg. Anonymkode: 32d87...564 Fyren må ha ekstremt dårlig fantasi, ingen er så perfekte at det ikke finnes en eneste liten ting å kritisere om man legger seg litt i selen AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hater alle emojier, vanskelig å forstå hva som faktisk menes. Og nå betyr vist ikke tommel opp, ok, lenger, ehh. Gitt opp de sosiale kodene i samfunnet jeg. Anonymkode: e30d6...1cf Det synes mannen min også. Jeg er ganske sikker på at han er litt på autisme-spekteret, for ellers bør det være ganske lett å skjønne ut i fra sammenhengen og om det er en person du har snakket med før. Ellers ser jeg hvordan den kan brukes passiv aggressivt, men igjen, bra jobba, perfekt, alt kan jo brukes ironisk/sarkastisk, hvorfor skulle akkurat denne smileyen være unntaket? Anonymkode: 6d48b...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #55 Del Skrevet 15. oktober 2022 1 hour ago, Anonymburker said: Kan vi kansellere generasjon Z? 👍 Anonymkode: f3179...1ea 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 15. oktober 2022 #56 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, dette er egentlig et litt interessant tema. Jeg har tilfeldigvis havnet i denne diskusjonen flere ganger, og det er tydelig at det er mange sterke meninger rundt denne emojien. Noen bruker den som den sikkert er ment, som et «ok». Men så er det dette med ordlyden i skrevne meldinger da, og hva man i utgangspunktet snakker om. Hvis det gjelder «jeg henter deg kl 12», så er jo tommel opp helt ok. Men hvis man f.eks avlyser en avtale som man vet den andre blir skuffet over, og forklarer hvorfor, og den andre svarer med bare en tommel opp, da er den tydelig mer passiv aggressiv. Eller hvis man må si nei til å hjelpe eller nei til noe den andre veldig gjerne vil du skal si ja til, og man har en helt legitim forklaring på hvorfor man må si nei denne gangen, og den andre da svarer med tommel opp, kan det også oppfattes passivt aggressivt. Den andre blir tydelig fornærmet og sur. Dette har vært tema i mange av mine vennegjenger opp gjennom årene, så det er tydelig et hett tema😅 Anonymkode: b0f06...13a Blir nok brukt til forskjellig ja, men synes fortsatt tommel opp emojien blir mer brukt til noe positivt enn negativt. Tvillingsjel skrev (1 time siden): Det kommer helt an på hvordan den brukes. Hvis man forsøker å fortelle noe og mottakeren bare sender "👍", så kan det oppleves avvisende. I tillegg ligger det gjerne en undertone av at personen er irritert. Ja det er sant. Kan oppleves forskjellig. Har selv brukt kun tommel opp og ikke noe mer når jeg har en veldig dårlig dag og ikke orker å svare noe mer enn tommel opp, men mener likevel ikke noe negativt med det, men alle er forskjellig og emojien blir nok brukt forskjellig. Synes uansett ikke det er en typisk frekk, fiendtlig og passiv aggressiv emoji. For meg er det en ok eller bra/jobba emoji. Kommer til å fortsette å bruke den emojien, og alle jeg kjenner bruker den også. Til positive meldinger. Endret 15. oktober 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #57 Del Skrevet 15. oktober 2022 Artig at dere blir så krenka av at noen syns en tommel opp er kjip å bruke. 😋 Kanskje alle er litt 'snowflakes' til tider? Anonymkode: 2cbef...f4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #58 Del Skrevet 15. oktober 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Artig at dere blir så krenka av at noen syns en tommel opp er kjip å bruke. 😋 Kanskje alle er litt 'snowflakes' til tider? Anonymkode: 2cbef...f4e Vi er ikke "krenka", vi blir bare oppgitt over folk som ikke behersker kommunikasjon og som derfor dikter opp sine egne definisjoner på hva som er positive eller negative kommunikasjonsformer, enten det er ord eller symboler. Begrunnelsene deres er alltid de samme: "Fordi det FØLES SÅNN!!! 😭" Anonymkode: f3179...1ea 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #59 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er ikke "krenka", vi blir bare oppgitt over folk som ikke behersker kommunikasjon og som derfor dikter opp sine egne definisjoner på hva som er positive eller negative kommunikasjonsformer, enten det er ord eller symboler. Begrunnelsene deres er alltid de samme: "Fordi det FØLES SÅNN!!! 😭" Anonymkode: f3179...1ea Det høres ut som du tar det personlig. Tommel opp i Tyrkia betyr jo "fuck deg". Et annet symbol betyr jo både nazisme og fred, bare vinkelen som er annerledes. Er det så vanskelig å forstå at samme symbol kan ha flere betydninger? Ikke vær så krenka Anonymkode: 2cbef...f4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 15. oktober 2022 #60 Del Skrevet 15. oktober 2022 nebbete fugl skrev (19 timer siden): Den er visstnok frekk, fiendtlig og passiv aggressiv. https://nypost.com/2022/10/12/gen-z-has-canceled-the-thumbs-up-emoji-because-its-hostile/ Gen Z canceled the ‘hostile’ thumbs-up emoji and wants to ban these 9 others. Gen Zers are calling out the popular thumbs-up emoji for being “rude” and “hostile,” even saying they feel attacked whenever they see it used in the workplace. “For younger people, the thumbs-up emoji is used to be really passive-aggressive,” a 24-year-old Redditor wrote. Det er noe veldig galt med dagens unge. 👍👍👍👍👍 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå