Gå til innhold

Mensen etter 25 år uten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne er 55 år og kom i overgangsalderen da hun var 30. har ikke hatt mensen på 25 år. 
Hun er singel og har ikke vært sammen med menn siste 3 årene. 
For en uke siden fikk hun plutselig mensen/ blødning. 
Hva kan det være? Hun har vært hos lege, og blitt henvist på gyn.

noen som har noe erfaring eller vet hva det kan være? 
bekymret venninne ❤️

Anonymkode: f1fcb...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemoroide? :overrasket:

Anonymkode: a282b...7cf

Skrevet (endret)

Hun burde kanske bare skjekke seg. Når tok hun sist celleprøve 

Endret av Sofakona
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Hun burde kanske bare skjekke seg. Når tok hun sist celleprøve 

Vet ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hemoroide? :overrasket:

Anonymkode: a282b...7cf

Nei, det kommer fra skjeden

Skrevet

Korona eller koronavaksine

Anonymkode: 8ea4c...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Korona eller koronavaksine

Hun tok koronavaksine i fjor, og hun har ikke blødd på 25 år

Skrevet

Dette bør sjekkes. 

Anonymkode: 0f913...aff

Skrevet

Kan være celleforandringer, cyster, kreft etc. Bra hun er henvist, her er det viktig å kreve utredning til de finner ut av hva det er.

• Liker 1
Skrevet
Anonym244 skrev (16 minutter siden):

Kan være celleforandringer, cyster, kreft etc. Bra hun er henvist, her er det viktig å kreve utredning til de finner ut av hva det er.

Hun er heldigvis henvist på utredning på gyn. Håper virkelig det er polypper eller noe ufarlig 

Skrevet

Jeg håper virkelig at hvis jeg betror en venninne så private helsebekymringer, vil hun holde seg for god til å spekulere om tilstanden min på nett... Hun har gjort det eneste riktige og kontaktet lege, ingen her har grunnlag for å tro og mene noe som helst.

Anonymkode: 6449a...70a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg håper virkelig at hvis jeg betror en venninne så private helsebekymringer, vil hun holde seg for god til å spekulere om tilstanden min på nett... Hun har gjort det eneste riktige og kontaktet lege, ingen her har grunnlag for å tro og mene noe som helst.

Denne problemstillingen gjelder 1000 vis av kvinner Ila året. Så det er så anonymisert som mulig. 
Grunnen til jeg spør om noen har erfaring rundt dette er fordi jeg er bekymret. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne problemstillingen gjelder 1000 vis av kvinner Ila året. Så det er så anonymisert som mulig. 
Grunnen til jeg spør om noen har erfaring rundt dette er fordi jeg er bekymret. 

Tusenvis av norske kvinner hvert år som kommer i overgangsalderen som 30-åringer? Den må du lenger ut på landet med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

👏🏻👏🏻👏🏻 

virkelig ikke greit at en venninne deler noe om dette til noen, selvom det er anonymisert. At venninnen er bekymret må hun tåke, og heller være en støtte før spesialisttime.

Anonymkode: 40d67...0c5

• Liker 1
Skrevet

Har hun hatt anoreksia eller vært veldig undervektig? 

Anonymkode: 9252b...a90

Skrevet

hvis en person virkelig hadde begynt å utvikle kreft for cirka 25 år siden, så burde man selvfølgelig ha utviklet andre symptomer på kreft også - ikke bare at man ikke har mensen lenger. 

:bond: 

Anonymkode: 19611...1f0

Skrevet

Kreft til det motsatte er bevist, dessverre. 

Anonymkode: 421da...ed5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

hvis en person virkelig hadde begynt å utvikle kreft for cirka 25 år siden, så burde man selvfølgelig ha utviklet andre symptomer på kreft også - ikke bare at man ikke har mensen lenger. 

tror du er ute å kjører

Anonymkode: 4df6a...0fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blødninger flere år etter overgangsalder skal alltid sjekkes. Ingen som har sagt at det begynte å utvikle seg for 25 år siden, hvor fikk du det ifra?

Anonymkode: 24e33...e2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du sett noen påstå at denne dama har hatt kreft i 25 år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...