AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mener ikke at nødvendigvis til praktiserende muslim. Lurer bare på om du angret i etterkant? Kan man konvertere tilbake til igjen hvis det føles feil etter noen år? Anonymkode: 5e5b0...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Del Skrevet 14. oktober 2022 Du velger helt selv hva du vil konvertere til eller ikke. Moren min kommer fra muslimsk familie hvor pappaen hennes var Imam, når vi kom til Norge konverterte hun til kristendommen. Pappaen min var også fra muslimsk familie men valgte å gå bort fra dette da vi flyttet hit, og han og resten av familien er nå ateister. Det er ditt liv og skulle du angre så kan du velge helt fritt selv hvilken trosretning du vil ha. Anonymkode: b5dae...b56 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener ikke at nødvendigvis til praktiserende muslim. Lurer bare på om du angret i etterkant? Kan man konvertere tilbake til igjen hvis det føles feil etter noen år? Anonymkode: 5e5b0...cf4 Hei! Som mennesket er du fri til og velge hva du avgjør I ditt eget liv. Noen har angret og noen ikke. Du kan så klart forlate religionen. Men av nysgjerrighet? Hvorfor spør du? Vil du konvertere? Spør meg om hva som helst. Jeg er muslim men veldig åpen for alt du lurer på. Vil gjerne belyse det du lurer på. Anonymkode: e05ba...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener ikke at nødvendigvis til praktiserende muslim. Lurer bare på om du angret i etterkant? Kan man konvertere tilbake til igjen hvis det føles feil etter noen år? Anonymkode: 5e5b0...cf4 Det virker som om du har noe på hjertet men som du ikke tør og fortelle eller åpne opp for de du har rundt deg. Da er det fint og si akkurat hva du tenker her. Vil gjerne hjelpe deg. Anonymkode: e05ba...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Del Skrevet 14. oktober 2022 Les bibelen før du velger å konvertere til islam sånn du har mer visdom til å velgevnår du først vil følge dn religion. Anonymkode: bae07...bdd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mener ikke at nødvendigvis til praktiserende muslim. Lurer bare på om du angret i etterkant? Kan man konvertere tilbake til igjen hvis det føles feil etter noen år? Anonymkode: 5e5b0...cf4 For og sette prikken over i en. Det jeg absolutt vil råde deg til og gjøre er å oppsøke en moske eller et muslimsk arrangement hvor du har muligheten til og stille de spørsmålene du lurer på. Det er lite vits i og spørre her inne merker at mange her inne tenner på alle plugger bare islam blir nevnt. Heller slette dette innlegget oppsøke et lærde sted du kan søke og finne på Facebook eller Norges største islamske senter hvor du får svar på alt via mail eller telefoni. De hjelper deg. Anonymkode: e05ba...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Del Skrevet 14. oktober 2022 Nei angrer ikke. Som med alle andre religioner kan du slutte å tro på det du vil når du vil Anonymkode: d563e...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det virker som om du har noe på hjertet men som du ikke tør og fortelle eller åpne opp for de du har rundt deg. Da er det fint og si akkurat hva du tenker her. Vil gjerne hjelpe deg. Anonymkode: e05ba...204 Nei. Ønsker ikke å si mer om det. Trenger ikke å ta stilling til det enda, men må nok det med tiden. Fint å høre om andre som gjort det samme og hva deres erfaringer er. Må man igjennom en sermoni av noe slag? Anonymkode: 5e5b0...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har vært muslim i 16 år og jeg angrer ikke. Men så går jo praktiseringen opp og ned i perioder for meg, men kan opparbeider seg en del kunnskap med årene og livet er jo en reise 😊 Men du velger selv hva du skal gjøre med livet ditt ❤️ Anonymkode: e2fd8...3b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har vært muslim i 16 år og jeg angrer ikke. Men så går jo praktiseringen opp og ned i perioder for meg, men kan opparbeider seg en del kunnskap med årene og livet er jo en reise 😊 Men du velger selv hva du skal gjøre med livet ditt ❤️ Anonymkode: e2fd8...3b2 Så fint å høre ❤️ Prøver å lære mer og mer om det. Er i utgangspunktet døpt og konfirmert i kirken. Men livet har tatt en litt annen vending siste tiden. Er bare i tenkeboksen foreløpig og vet ikke hva det blir til. Ønsker jo å gjøre det av de rette grunnene og dit er jeg ikke komt helt enda. Tar tid å venne seg til tanken. Anonymkode: 5e5b0...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan man konvertere tilbake til igjen hvis det føles feil etter noen år? Anonymkode: 5e5b0...cf4 Dette er sånt jeg som ateist ikke skjønner noe av. Du forandrer deg jo ikke, selv om du konverterer til den ene eller andre religionen. Jeg kunne godt ha gått gjennom ritualet for å bli muslim, løyet alle rett opp i ansiktet, jeg hadde jo ikke trodd noe mer på det av den grunn. Jeg hadde vært like ateist når jeg gikk ut av moskeen, selv om imamen sikkert ville hevdet noe annet. Tro eller ikke tro. Opp til deg. Om du vil følge en annen religion er det bare å gjøre det. Anonymkode: 19a76...db9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Del Skrevet 14. oktober 2022 Selvfølgelig kan man se at man tok feil, og ombestemme seg senere. Heldigvis Islam forbyr det riktignok, men ingen kan bestemme at man skal fortsette å tro på noe man ikke tror på. Anonymkode: eb350...8a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #13 Del Skrevet 14. oktober 2022 Uansett så må du ikke finne på å konvertere for en mann, hvis han eller familien krever at du må konvertere så er det ikke verdt det. Hvis du ikke er bra nok hvis du ikke er muslim så er det noe galt med verdiene og menneskesynet deres, det vil bare føre til at du blir nok et offer for negativ sosial kontroll og du vil miste din frihet. Får dere barn så må du også huske på at både du og barna tilhører mannen, det vil sikkert komme krav om at barna skal oppdras som muslimer og de kan ikke velge selv og det vil innebære anti-vestlige verdier. Anonymkode: 19c99...ff2 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig kan man se at man tok feil, og ombestemme seg senere. Heldigvis Islam forbyr det riktignok, men ingen kan bestemme at man skal fortsette å tro på noe man ikke tror på. Anonymkode: eb350...8a3 Hvorfor forbyr Islam det? Anonymkode: 5e5b0...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Del Skrevet 14. oktober 2022 Herlighet jeg må nesten le av alle antagelser som blir skrevet her inne. Folk gjør alt de kan for og vite om du er en kvinne som føler press på konvertering. Folk som skriver at det er det samme hva du konverterer til???? Folk er virkelig fordomsfulle og mye mye mye hat og grove fordommer mot islam ser jeg her. Du trenger ikke spesifisere noen ting. Men skal du tro på Gud så må du tro fra hjertet. De kan ta fra oss alt som muslimer i denne verden. Men de kan ikke ta fra oss det vi tror på I hjertet. Jeg håper for guds skyld at islam har blitt en åpenbaring for deg med tiden og du virkelig ser hvor vakker min religion faktisk er. Vi blir stadig større og større det er dessuten det vesten ikke ønsker. Selv som en muslim kan jeg råde deg til og følge hjertet ditt. Hvis folk bare hadde visst hvor fredelige vi faktisk er. Anonymkode: e05ba...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor forbyr Islam det? Anonymkode: 5e5b0...cf4hvis du Med all respekt. De fleste trosretninger forbyr jo det. De vil jo ikke at du forlater det av den grunn. Men hvis du mister troen i eget sinn og hjertet så har du ikke lenger troen. Grunne til at Vesten hater oss er fordi vi står for det vi tror på det. Vi tolerer ikke at noen fornærmer vår religion. Det er det de hater mest. Anonymkode: e05ba...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #17 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med all respekt. De fleste trosretninger forbyr jo det. De vil jo ikke at du forlater det av den grunn. Men hvis du mister troen i eget sinn og hjertet så har du ikke lenger troen. Grunne til at Vesten hater oss er fordi vi står for det vi tror på det. Vi tolerer ikke at noen fornærmer vår religion. Det er det de hater mest. Anonymkode: e05ba...204vi er f Vi er født alle med fri vilje. Men husk at islam har kommet til deg fordi du er utpekt som en av milliarder på milliarder av mennesker til og følge den eneste og siste religionen. Livet starter ikke her for oss muslimer. Men på den andre siden. Her er vi skapt for og gjøre gode gjerninger og huske gud ved og følge de fem søylene. Men folk svartmaler troen. For de vet ikke bedre. De kjenner ikke til noe bedre enn hva de vet. Men som en sterk troende muslim. Må jeg si igjen. De kan ta ifra meg alt. Men ikke troen i hjertet og sinnet mitt. That's it. Anonymkode: e05ba...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Så fint å høre ❤️ Prøver å lære mer og mer om det. Er i utgangspunktet døpt og konfirmert i kirken. Men livet har tatt en litt annen vending siste tiden. Er bare i tenkeboksen foreløpig og vet ikke hva det blir til. Ønsker jo å gjøre det av de rette grunnene og dit er jeg ikke komt helt enda. Tar tid å venne seg til tanken. Anonymkode: 5e5b0...cf4 Ikke forhast deg med noe, gjør det som føles riktig for deg❤️ og man trenger ikke gjøre alt med en gang. Er grunnen din at du tror at Gud er kun én, så er det nok 😊 lykke til ❤️💕 Anonymkode: e2fd8...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi er født alle med fri vilje. Men husk at islam har kommet til deg fordi du er utpekt som en av milliarder på milliarder av mennesker til og følge den eneste og siste religionen. Livet starter ikke her for oss muslimer. Men på den andre siden. Her er vi skapt for og gjøre gode gjerninger og huske gud ved og følge de fem søylene. Men folk svartmaler troen. For de vet ikke bedre. De kjenner ikke til noe bedre enn hva de vet. Men som en sterk troende muslim. Må jeg si igjen. De kan ta ifra meg alt. Men ikke troen i hjertet og sinnet mitt. That's it. Anonymkode: e05ba...204 Er du født inn i Islam eller har du konvertert? Bare nysgjerrig 😊 Anonymkode: 5e5b0...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke forhast deg med noe, gjør det som føles riktig for deg❤️ og man trenger ikke gjøre alt med en gang. Er grunnen din at du tror at Gud er kun én, så er det nok 😊 lykke til ❤️💕 Anonymkode: e2fd8...3b2 Takk for det ❤️ Anonymkode: 5e5b0...cf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå