AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg ble skilt i Februar i år, noe jeg ikke ønsket,men min eksmann ville ut av forholdet, vi har vert gift i 14 år, vert sammen i 18 år og fått 3 fine barn sammen, som nå er 12,9 og snart 7. Far ønsker selv og kun ha de anhver helg og ingen ferier,men anhver jul og påske. Han var bedt til oss,men han ville ikke, ville heller dra med en kompis som ikke feirer jul til syden,tenker jo det hans valg, men barna synes jo det er veldig trist, spesielt yngste barnet som alltid har vert veldig knyttet til pappan. Vi skal be besteforeldre fra begge sider ( da min mann er alenebarn og de blir da alene ) mine 2 søstre skal feire med svigerfamilien sin i år, så da blir det bare oss 4 + besteforeldre og kanskje Oldemoren til barna hvis hun orker, hun bor på sykehjem og i fjor valgte hun og bli der. Nå er jeg 35 og singel for første gang på mange år,men vil selvsagt gjøre det så koslig som mulig for barna mine . Synes bare det er trist. Hvordan få tankene på noe annet og kanskje være litt mer positiv, savner fortsatt eksmannen veldig og elsker han enda,men han vil jo ikke mer, føler meg som en elendig mamma som fortsatt sørger når det har gått over 8 måneder. Noen som har råd til meg? Anonymkode: e3eea...06c 1 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Vær takknemlig for det du har! Du har faktisk to sett besteforeldre og en oldemor og tre barn. Det er langt mer enn mange andre. Skjønner selvfølgelig at du savner mannen din som ikke vil mer, men se heller med glede på det du da har. Vi mennesker er så gode på å se etter det vi ikke har, men det blir man jo ikke lykkelig av. Hilsen en 100% alenemor til ett barn som vet at det fra iår blir kun meg og barnet som skal feire. Grunnet dødsfall i min familie og farsiden til barnet er helt uinteressert. Men jeg er så uendelig glad for det jeg har. Og vi gleder oss til å lage en koselig kveld. Bare oss to. Anonymkode: 9a8fb...02d 22 8 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Da jeg og barnas far ble skilt, flyttet han ut i starten av desember. Likevel feiret vi jul sammen pga barna, men det var den verste julen jeg kan huske. Det var så kleint. Vi snakket knapt sammen, han dro heldigvis etter barna var lagt. Nå skal det sies at han var utro i lang tid, og bruddet var ganske ferskt før jul. Mange vonde følelser. Uansett, julene etter har vært så mye bedre. Det har vært meg og barna, og barnas besteforeldre og onkel noen ganger. Faren vil helst jobbe i jula og det er greit for meg. Verre med barna... Det går nok bedre enn du tror❤️ Anonymkode: 214de...2e5 7 1
PM75 Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Vil han virkelig bare ha barna sine så lite?? Stusselig farsfigur, det der!! Annenhver helg, jul og påske & ingen ferier.. Har han kommet i midtlivskrise? Men som en skriver over her - du har mye som du kan sette pris på. Og det er viktig for barna at du er deres anker, siden far ikke er det. Sorgen vil gå over etter hvert, men skjønner det er tungt med en uønsket brudd. 11
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ble skilt i Februar i år, noe jeg ikke ønsket,men min eksmann ville ut av forholdet, vi har vert gift i 14 år, vert sammen i 18 år og fått 3 fine barn sammen, som nå er 12,9 og snart 7. Far ønsker selv og kun ha de anhver helg og ingen ferier,men anhver jul og påske. Han var bedt til oss,men han ville ikke, ville heller dra med en kompis som ikke feirer jul til syden,tenker jo det hans valg, men barna synes jo det er veldig trist, spesielt yngste barnet som alltid har vert veldig knyttet til pappan. Vi skal be besteforeldre fra begge sider ( da min mann er alenebarn og de blir da alene ) mine 2 søstre skal feire med svigerfamilien sin i år, så da blir det bare oss 4 + besteforeldre og kanskje Oldemoren til barna hvis hun orker, hun bor på sykehjem og i fjor valgte hun og bli der. Nå er jeg 35 og singel for første gang på mange år,men vil selvsagt gjøre det så koslig som mulig for barna mine . Synes bare det er trist. Hvordan få tankene på noe annet og kanskje være litt mer positiv, savner fortsatt eksmannen veldig og elsker han enda,men han vil jo ikke mer, føler meg som en elendig mamma som fortsatt sørger når det har gått over 8 måneder. Noen som har råd til meg? Anonymkode: e3eea...06c Last ned tinder, snakk med folk. Ta en tur til frisøren. Dra på trening og kjøp nye klær. Fuck eksmannen din. For en taper. Anonymkode: 075e0...6e0 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Det blir jo ikke «bare dere» på julaften, dere blir ALLE dere 8 som feirer sammen, det er ikke synd på dere av den grunn. Det er han som er selvvalgt alene, ikke synd på ham heller. Tviler på at barna går rundt og er triste for det i oktober, i hvertfall er det bare sette p seg masken og fortelle hvor mye du gleder deg, for i år blir det nok ekstra hyggelig. Og pappa? Ham koser seg med bestevenn i Syden. Alle har det bra. Anonymkode: 79c3d...5d0 12 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Tuller du?? Du har jo mange rundt deg, både i hverdagen og på julaften! Tre barn, og begge foreldrene dine, så heldig du er! Jeg er singel og barnløs, har mistet pappa, og har en søster som holder en kald avstand. Det er mulig jeg må feire julaften helt alene i år. Da snakker vi trist.. Anonymkode: 0e445...46b 6 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg skjønner dette er sårt for deg men vit at du er veldig heldig som får både dine og hans foreldre til feiringen. De færreste får eks svigerforeldre på besøk. Sett pris på det gode dere har, kanskje han etter hvert ser at han blir alene pga sine valg nå. Å få med seg en kompis på tur i jula er nok ikke noe han kan regne med hvert år. Dette er hans tap. Anonymkode: 7d112...064 3
minister-mio Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Problemet et hvor lite samvær han ønsker i det daglige. En julaften sammen etter et ferskt betent brudd hvor du fortsatt elsker han er en dårlig idé. Fra nå av blir jul annenhvert år hos mamma og pappa, det er ikke noe trist. 2
Gjest Sprite Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Vær glad du har såpass mange rundt deg du. og slutt å tenke på hva som kunne vært. Fokuser på deg selv og barna dine.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Tenker at det kan være veldig lurt at han drar til syden istedenfor å feire jul med deg. Du er åpenbart ikke over han, og det å feire jul sammen med han kan bare forverre disse følelsene for deg. Flott at du inviterer ekssvigerforeldrene dine. Så får du legge bort de triste følelsene dine rundt dette, og heller fokusere på alt det positive med julen. Barna tar gjerne etter følelsene til foreldrene. Om de merker at du syns det er trist at far ikke feirer jul med dere, vil de også synes det. Og det samme er enda viktigere neste år, når barna skal feire jul med far. Da er det iallfall viktig at du klarer å fokusere på det positive, så du ikke gir barna dårlig samvittighet. Brudd er smertefullt, særlig når du ikke ville det selv. Og du har lov til å være lei deg over det som ikke ble. Det finnes ingen quick fix, sorgen tar den tiden det tar. Ta en dag om gangen, og prøv å få mer og mer fokus på det som er positivt i livet ditt, fremfor det som er negativt. Det blir bedre etterhvert. Anonymkode: ebede...a69 6 1
Reign Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): så da blir det bare oss 4 Bare? Synes du er utakknemlig jeg. Barna og besteforeldrene til barna må jo være mer enn nok. Kan ikke forstå hvorfor du vil ha eksmann som ikke vil være i forhold med deg tilstede på julaften. Er du ikke helt over han? 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Tusen takk for alle fine svar For meg er det utrolig sårt, bare 4 er en for lite for meg. Men er veldig heldig som faktisk har begge foreldrene mine, svigerforeldre og oldemoren til barna ennå, får bare bruke tiden litt og komme meg over det med tiden,men jeg elsker han fortsatt så mye og barna savner pappan veldig. Ja han har selv valgt og ha de så lite dessverre Anonymkode: e3eea...06c 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #14 Skrevet 16. oktober 2022 Reign skrev (På 15.10.2022 den 7.32): Bare? Synes du er utakknemlig jeg. Barna og besteforeldrene til barna må jo være mer enn nok. Kan ikke forstå hvorfor du vil ha eksmann som ikke vil være i forhold med deg tilstede på julaften. Er du ikke helt over han? det må du gjerne mene, jeg mener du er usymatisk Anonymkode: e3eea...06c 2
Reign Skrevet 17. oktober 2022 #15 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): det må du gjerne mene, jeg mener du er usymatisk Anonymkode: e3eea...06c At jeg var? 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #16 Skrevet 17. oktober 2022 On 10/14/2022 at 9:23 PM, AnonymBruker said: Jeg ble skilt i Februar i år, noe jeg ikke ønsket,men min eksmann ville ut av forholdet, vi har vert gift i 14 år, vert sammen i 18 år og fått 3 fine barn sammen, som nå er 12,9 og snart 7. Far ønsker selv og kun ha de anhver helg og ingen ferier,men anhver jul og påske. Han var bedt til oss,men han ville ikke, ville heller dra med en kompis som ikke feirer jul til syden,tenker jo det hans valg, men barna synes jo det er veldig trist, spesielt yngste barnet som alltid har vert veldig knyttet til pappan. Vi skal be besteforeldre fra begge sider ( da min mann er alenebarn og de blir da alene ) mine 2 søstre skal feire med svigerfamilien sin i år, så da blir det bare oss 4 + besteforeldre og kanskje Oldemoren til barna hvis hun orker, hun bor på sykehjem og i fjor valgte hun og bli der. Nå er jeg 35 og singel for første gang på mange år,men vil selvsagt gjøre det så koslig som mulig for barna mine . Synes bare det er trist. Hvordan få tankene på noe annet og kanskje være litt mer positiv, savner fortsatt eksmannen veldig og elsker han enda,men han vil jo ikke mer, føler meg som en elendig mamma som fortsatt sørger når det har gått over 8 måneder. Noen som har råd til meg? Anonymkode: e3eea...06c Tro meg feire jul sammen med noen enten du ikke vil være med eller omvendt er grusomt . Selv om det er for ungene skyld som det kalles. De merker at det ikke er bra uansett. Gjør julen sin. Tørr å vedde på at du gjorde det meste før skilsmisse så er det mye som forandrer seg at Jan ikke er der. Man skal ikke overvurderer hvor mye man trenger at som var. Nå lager di noe nytt og så finner du kanskje ut noe som er bedre enn du hadde. Ikke grav deg ned i elendighet. Ja det er nok rart for ungene å ikke ha pappa der. Men tviler på at det ødelegger jula viss du går inn for at dette går bra. Anderledes men bra Anonymkode: 6fd97...1db 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #17 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg tror det er like mange erfaringer rundt dette med felles feiring som det er folk, her har vi feiret sammen når eksen har hatt fri i julen som en storfamilie, også etter at jeg giftet meg på nytt. Vi koser oss sammen alle sammen og vi er venner - i starten var det helt klart kun for ungene, men etterhvert har det gått over til at vi kan ta en kaffi sammen selv om ungene har flyttet ut også .. men jeg skjønner at ikke alle har det slik at de klarer se forbi den de var sammen med og se menneket denne personen nå er og forholde seg kun til det. Men - jeg tror ikke det å feire sammen eller feriere sammen er bra om den ene er ferdig og den andre ikke er det. Jeg tror man må ha komt til et sted der begge er ferdig med det som var før man kan være venner nok til en slik felles ordning. Anonymkode: 12898...ea4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #18 Skrevet 17. oktober 2022 Det blir nok fint Stakkars svigersene dine som må må skamme seg over sønnen mens de feirer koselig jul hos eksen hans som tar vare på både barnebarna og dem mens sønnen deres stakk på egotripp... Anonymkode: 00272...c1e 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #19 Skrevet 17. oktober 2022 Så utrolig hyggelig av deg å invitere hans foreldre 💕 Hyggelig for dem og for barna 💕 Anonymkode: 37dc9...8a9 1
Mooza Skrevet 17. oktober 2022 #20 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tusen takk for alle fine svar For meg er det utrolig sårt, bare 4 er en for lite for meg. Men er veldig heldig som faktisk har begge foreldrene mine, svigerforeldre og oldemoren til barna ennå, får bare bruke tiden litt og komme meg over det med tiden,men jeg elsker han fortsatt så mye og barna savner pappan veldig. Ja han har selv valgt og ha de så lite dessverre Anonymkode: e3eea...06c Det tok meg flere år å komme over eksmannen min. Det var en sorg over at det ikke gikk, at fremtiden ikke ble som jeg så for meg, brutt familie osv...., og den sorgen kjente jeg kanskje ekstra på når det var høytider osv. Det blir noe helt nytt å feire uten han. Men det jeg tror du må fokusere på er barna dine. Du har ikke han, men du har det aller beste- barna deres. Du må skape nye minner med dem. Du skal kose deg i jula med barna dine og familie. Gjøre det itl en god tid sammen. Han er tydeligvis ute på "tur" på den måten at han rømmer vekk fra alt. Det er hans valg, et uansvarlig valg at han drar fra barna deres på deres første jul etter seperasjon. Men da er de så heldig at de har deg! Og du må bare vite hvor heldig du er som har dem, og fornuften og følelsene dine i behold. At du sørger er en del av det. Men du må også tillate deg selv å se framover, nyte det som faktisk er i livet ditt, og ta vare på deg selv og ungene. Men eksmann gjorde som din...men han forstod, som din antageligvis forstår - at du er den sterke her, og du er den som forvalter framtiden deres. Det vil både han og ungene takke deg for. Ta på deg superkvinne-klærne dine, sørg inn i mellom, og ellers må du huske på å nyte livet med barna deres. På en måte var vår første jul alene uten han en av de beste i mitt liv. Det var leit på en måte, men det var nært, det var koselig og det var en fellesfølelse med barna. Du har jo mange i familie som deler denne tiden med deg og. Klem fra meg. Håper du får en superkoselig og fin jul. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå