AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Sent i fjor byttet jeg arbeidsplass på grunn av overtallighet. På den nye arbeidsplassen min har jeg slitt veldig med å komme inn i gjengen, og finner meg ikke helt til rette. Jeg har i tillegg vært sykemeldt noen uker, på grunn av utmattelse og kronisk sykt barn. Jeg har begynt å jobbe fullt igjen, men jeg er fortsatt utmattet. Jeg har nå fått vite at jeg må bytte avdeling på jobb, og det innebærer å bytte bort fra den ene trygge personen jeg hadde og til en person jeg er veldig utrygg på. Som hjelper svært lite når jeg er litt i psykisk ubalanse og utmattet. Når jeg har en slik psykisk ubalanse blir ting automatisk mye tyngre og jeg tar ikke like lett på ting. Så dette gjorde at jeg mistet motivasjonen helt. Det har hele tiden virket som denne personen ikke liker meg. Det har ikke vært noen konkrete hendelser, mer enn følelse. Vi er svært ulike som personer. Jeg er rolig og introvert. Hen er ekstrovert og liker å ta mye plass. Jeg kjenner at personen ikke har vært interessert i å bli kjent med meg, og ikke er genuin når hen spør om ting. Jeg lurer på. Skal jeg ta opp denne følelsen med personen før jeg starter på avdelingen? For å få elefanten ut av rommet, og kanskje starte litt på nytt? Eller vil personen bare se på meg som liten og utrygg om jeg tar det opp? Anonymkode: 14330...4ac
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Kollegaer er ikke støttekontakter. Vær ryddig og gjør jobben din. Du kan ikke legge din arbeidsmotivasjon og innsats på din kollegas skuldre Anonymkode: 5ebf8...01e 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Som vedkommende over sier. Du kan ikke omtale kollegaer som «personer som gjør meg trygg/utrygg» med mindre de tyr til vold eller mobbing. De er folk som gjør jobben sin, tilfeldigvis i samme firma som deg. Noen av dem har du ok kjemi med, andre ikke. Det forventes at du faglig og profesjonelt forholder deg til alle på samme måte. Behøver du psykisk støtte? Snakk med din overordnede om å følges tettere opp av firmaets tilknyttede hr-resurs. Mange firma har avtaler med private helseforetak om samtale med psykolog. Som du nok kan finne nyttig. Og, nei, du skal IKKE si til en stakkar som gjør jobben sin at du helt vilkårlig «ikke føler deg trygg». Da går jo vedkommende til sin overordnede og spør om du har problemer hen bør være klar over eller som kan gjøre hen utrygg på arbeid. Og, du? Ikke omtal folk som «genuine». Det er ikke et ord som beskriver mennesker. Anonymkode: 34b9a...36c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå