Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på husholdnings artikler i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye setter dere av til husholdningsartikler?

Lurer på dette, da jeg setter opp mitt eget budsjett. Hvor mye burde jeg sette av? Er bare meg, bor alene 😅 

Dopapir, tørkerull, diverse såpe osv

Har tidligere baket det inn i matposten, men funnet ut av det ikke funker, da jeg bruker mer penger på dette enn hva jeg trodde. Det spiser opp matbudsjettet mitt 😅 

Er 500 kr nok?

Anonymkode: b9fcc...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikkert en tusenlapp, men vanskelig å ha kontroll på da dette går i dagligvareposten. 500 kan være nok om man handler "riktig". Med "riktig" mener jeg på riktig butikk og benytter seg av tilbudene.

Endret av PetterKanin
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye setter dere av til husholdningsartikler?

Lurer på dette, da jeg setter opp mitt eget budsjett. Hvor mye burde jeg sette av? Er bare meg, bor alene 😅 

Dopapir, tørkerull, diverse såpe osv

Har tidligere baket det inn i matposten, men funnet ut av det ikke funker, da jeg bruker mer penger på dette enn hva jeg trodde. Det spiser opp matbudsjettet mitt 😅 

Er 500 kr nok?

Anonymkode: b9fcc...5c1

Ingenting. Det inngår i posten «mat». Som er på 100 kr per dag per person. Det er sikkert noe høyt for personer uten matallergi. Jeg har matallergi, og forholder meg til egen diett. Den er altså dyrere enn den kunne ha vært, gitt at jeg tålte hvete og bønner. 

Hva er det du kjøper så mye av, da? Dorull månedlig, ja. Oppvasktabletter en gang i kvartalet? Såpe en gang annenhver måned? Det er enklere om du lister opp hva du kjøper og stryker alt overflødig enn at du lager et «budsjett» og fortsetter å kjøpe unødvendige ting for lønna.

Anonymkode: 3fbb8...6b4

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Diverse såper går hovedsaklig inn i posten Kosmetikk hos meg. Dvs. dusjsåpe og håndsåpe som jeg kjøper på Body shop.

Oppvaskmiddel og vaskemiddel fører jeg på diverse-posten.

Noen måneder er jeg nok ned mot null på husholdningsartikler og andre måneder blir det kanskje et par hundrelapper.

Skrevet

Det varierer, noen måneder er det null mens måneden etter så er det tomt for det meste. Men jeg pleier å kjøpe dobbelt av enkelte ting, som toalettpapir og håndsåpe. 

Anonymkode: 30a84...eb7

Skrevet

Et par hundre kroners.

Skrevet

Noen måneder null, andre måneder en hundrelapp. Kjøper vel toalettpapir, håndsåpe og oppvasktabletter annen hver måned. Shampoo, balsam og kroppssåpe, tredje hver mnd ca. Kjøpte en 2 kg pakke med vaskepulver i Juni, og jeg er ikke halvveis i pakken enda. Går vel 1-3 vask i uka. Jeg vasker ikke bare for å vaske, men fyller opp maskinen.

Bor alene og er singel, og husholdningsartiklene pleier å gå inn i «Dagligvarer» kategorien. 

Anonymkode: b7649...c4c

Skrevet

Det varierer veldig. Kjøper doruller i stor pakning. Blir vel en 100 kr i mnd. Såper kjøper vi billig, en 100 kr hvert kvartal. Zalo også, kanskje 50 kr hver andre mnd?

vi er fire stk da. :) tror 500 er bra å budsjettere for sånt. Ønsker meg alltid dusjsåper i julegave😄

Anonymkode: f0346...6c4

Skrevet

Vil tro 500 er rikelig for 1 person, men dette kommer jo an på hvilke produkter du velger. 

Vi er 4, to voksne og to barn i småskolealder, og jeg gjorde et raskt anslag her på at vi nok bruker rundt 700 i mnd på det jeg for vår del definerer under husholdning, som dopapir, tørkerull, sjampo og såper, matpapir og denslags, vaskemiddel, oppvaskmiddel, zalo, tannkrem, bodylotion og deo. Vi handler dopapir og tørkerull på sekkesalg, og sjampo, såper, vaskemiddel, deo og tannkrem kjøper vi inn i kvantum når det er gode tilbud. Kosmetikk og ansiktskremer kommer utenom, der bruker jeg kanskje i snitt 400 i mnd.

Selv føler jeg at vi er nokså sparsommelige og billige i drift. Likevel en nyttig øvelse å tenke igjennom forbruket på diverse varegrupper 🙂

Anonymkode: 33199...537

Skrevet

500kr i måneden hadde vært mer enn nok for meg. Dopapir hamstrer jeg to ganger i året, en svær pakke med lambi varer veldig lenge. Zalo og oppvasktabletter kjøpes svært sjeldent. Kjøper kjøkkenpapir til first price og kjøper kanskje to pakker (to ruller i hver pakke) av i året. Hånd- og dusjsåpe kjøper jeg refiler til, og det skjer maks to ganger i halvåret. Shampoo er vel det jeg kjøper oftest, sånn hver 9-10uke. Tannkrem et par ganger i året, tannbørste hver 3.måned. Deodorant varer 6-7måneder av gangen, så innkjøp skjer to ganger i året. Sminke og hudprodukter bruker jeg ikke.

Anonymkode: 09618...886

Skrevet

Det er sjeldent vi kjøper noe faktisk. Dopapir kjøper vi på Europris i stor mengde, holder minst 6 mnd. 

Shampo og balsam, bruker bar fra lush. Holder for meg 3x så lenge som vanlig shampo på flaske. Jeg vasker håret sjeldent, det påvirker også.

Bruker mest mikrofiber til å fjerne støv, vasker sjeldent gulvene (tar flekker), så vaskeprodukter holder også lenge.

Kosmetikk, bruker opp det jeg har før jeg kjøper nytt. Eneste faste er mascara hver tredje måned. Hvis jeg må si en sum vil jeg si 100-150 kr fordelt på hele året 

Anonymkode: 42860...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...