AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Del Skrevet 14. oktober 2022 Har opplevd å komme hjem med mye dårlig mat den siste tiden etter mathandling. Oppmuglet brød. Muglet tacolefser. Muglet yoghurt. Tørrvarer som er våte og klumpete. Tolv oppråtnet klementiner innvendig. Ene dagen vi skulle ha taco, var paprikaen råtnet opp innvendig. Tacolefsene var muglet. Maisen (som var i hermetikkboks) var dårlig. Alle varene var langt innenfor datostemplingen. Flere som har opplevd øking på dårlige matvarer i det siste? Eller er det matbutikken som behandler matvarene feil? Har jobbet på matbutikk selv men opplever at F eks ene butikken her vi bor, ikke har peiling på hvordan man behandler frukt og grønt. Ikke alt tåler å bli satt på kjøla over natta. F eks skal bananer aldri stå kaldt. Er det mangel på kompetanse som gjør at de feilbehandler maten de selger? Anonymkode: 34218...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. oktober 2022 #2 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har ikke merket noen endring - kommer svært sjelden hjem med dårlige varer. Det eneste jeg kan huske de siste årene er en pakke Serrano-skinke som var muggen. Det var hull i pakningen, det oppdaget jeg når jeg skulle åpne den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det er vel kanskje nedbemanning der også som i andre butikker. Færre på jobb og mindre tid til rydding. Men frukt og grønt blir da stort sett ikke satt på kjøling over natta. Akkurat det er vel ikke praktisk mulig. Anonymkode: 3fba0...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel kanskje nedbemanning der også som i andre butikker. Færre på jobb og mindre tid til rydding. Men frukt og grønt blir da stort sett ikke satt på kjøling over natta. Akkurat det er vel ikke praktisk mulig. Anonymkode: 3fba0...a94 Mange butikker gjør det. De skyver jo hele traller med all frukta rett inn på kjøla. Anonymkode: 34218...fdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mange butikker gjør det. De skyver jo hele traller med all frukta rett inn på kjøla. Anonymkode: 34218...fdf Godt mulig. Men ikke noe som praktiseres i matbutikkene her jeg bor. Her står alt på faste torg som ikke kan flyttes på. Anonymkode: 3fba0...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pumpkinpasties Skrevet 14. oktober 2022 #6 Del Skrevet 14. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mange butikker gjør det. De skyver jo hele traller med all frukta rett inn på kjøla. Anonymkode: 34218...fdf Har jobbet i flere matbutikker. Kiwi, Rema og Coop xtra. Veldig få som faktisk gjør det hver kveld. Men de fleste gjør det på lørdager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt mulig. Men ikke noe som praktiseres i matbutikkene her jeg bor. Her står alt på faste torg som ikke kan flyttes på. Anonymkode: 3fba0...a94 Du vet at alt har hjul på, sant? Anonymkode: 34218...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Del Skrevet 14. oktober 2022 pumpkinpasties skrev (6 minutter siden): Har jobbet i flere matbutikker. Kiwi, Rema og Coop xtra. Veldig få som faktisk gjør det hver kveld. Men de fleste gjør det på lørdager. Jeg har jobbet i flere Menybutikker, der tok vi inn nesten alt av frukt og grønt på kjøla om kvelden. Hver dag. Anonymkode: 6f6b1...930 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. oktober 2022 #9 Del Skrevet 14. oktober 2022 Klager til produsent om lefser eller lignende blir dårlige før utløpsdato, da får du penger eller varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Godt mulig. Men ikke noe som praktiseres i matbutikkene her jeg bor. Her står alt på faste torg som ikke kan flyttes på. Anonymkode: 3fba0...a94 Så du tror faktisk at hyllene er fastmontert i gulvet og at frukten og grønnsakene ikke ligger i flyttbare kasser? Å flytte frukt og grønt på kjøl på kvelden er helt vanlig i veldig mange butikker. Anonymkode: 6a516...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Del Skrevet 14. oktober 2022 Ville byttet butikk om du kjøper så mye muggen mat som du skriver her. Ikke normalt! Anonymkode: 2e7b6...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det som er i plast ser du jo om er dårlig før du kjøper det. Det er ikke ofte jeg har opplevd dårlige matvarer rett fra butikken. Anonymkode: 49eee...17a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 14. oktober 2022 #13 Del Skrevet 14. oktober 2022 Mmmmm, synes dette høres rart ut. Det skal godt å gjøres å behandle hermetisert mais så feil at den blir dårlig. Jeg skjønner ikke hva de skal ha gjort med den, og hermetikk pleier jo å ha flere års holdbarhet. Dessuten får butikker levert brød hver dag, noen få butikker selger rimeligere brød fra dagen før, men brød rekker uansett ikke å mugne på en eller to dager. En ting til, det er ekstremt sjelden at man i matbutikker setter ting på kjøla om natten. Det som skal stå kaldt, gjør det hele tiden. Og det burde du vite ikke bare hvis du har jobbet i butikk, de fleste som har handlet i butikk vet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå