Gå til innhold

Bryr du deg hvis tenåringen blir flau over hvordan du kler deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter mener jeg kler meg for ungdommelig og vil jeg skal kle meg annerledes hvis hun skal gå sammen med meg et sted ellers så blir hun flau sier hun. Jeg har forklart at jeg kler meg akkurat som jeg vil og jeg liker stilen min. Men møter ingen forståelse. Kler meg jo ikke sånn som hemne men hun syns det er for ungt. Vel, tenåringer er vel bare sånn. Men kan ikke huske at jeg brydde meg noe særlig om hvordan foreldrene mine kledde seg. Hva hadde du gjort? Bør jeg ta hensyn til hennes ønsker eller fortsette som før. Jeg lar jo henne stort sett kle seg som hun vil.

Anonymkode: 6b983...ad9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær deg selv og ikke la barnet ditt vær sjefen din. 

Anonymkode: 9f521...ffd

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde kanskje vært åpen for å tilpasse meg om jeg hadde hatt en veldig spesiell stil som man kanskje kan forstå at folk reagerer litt på, men ellers ikke. Viss det er snakk om mer eller mindre "normale" klær liksom. Typ ikke veldig utfordrende eller veldig spesielle klær som virkelig blir å trekke oppmerksomhet. Det er det jo ikke alle som liker

• Liker 8
Skrevet

Kle deg som du ønsker. Hun skal ikke diktere deg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min datter mener jeg kler meg for ungdommelig og vil jeg skal kle meg annerledes hvis hun skal gå sammen med meg et sted ellers så blir hun flau sier hun. Jeg har forklart at jeg kler meg akkurat som jeg vil og jeg liker stilen min. Men møter ingen forståelse. Kler meg jo ikke sånn som hemne men hun syns det er for ungt. Vel, tenåringer er vel bare sånn. Men kan ikke huske at jeg brydde meg noe særlig om hvordan foreldrene mine kledde seg. Hva hadde du gjort? Bør jeg ta hensyn til hennes ønsker eller fortsette som før. Jeg lar jo henne stort sett kle seg som hun vil.

Det kommer helt an på hvilken stil du har? Hadde tenkt at jeg skulle være et godt forbilde for henne , men ikke latt henne diktere absolutt alt . 

• Liker 1
Skrevet

Regner ikke med du går halvnaken eller med crop top og miniskjørt? 
Isåfall går du som du selv ønsker. Man lar ikke barna sine (eller noen andre for den del) diktere hvordan du skal være eller kle deg 

Skrevet

Jeg hadde tatt hensyn men jeg hadde jo selv en mor som kledde seg som om hun var 20 hele livet så jeg har forståelsen innabords for å si det slik. 😄 

Alt er jo relativt, kan du ikke legge inn et bilde da som viser stilen din da så er det lettere å se hva det går i... Er det hoodie og jeans eller er det vulgære topper og hot pants liksom...

• Liker 7
Skrevet

Jeg husker bare at muttern sydde klær til meg(på 70-tallet) og jeg syntes hun kledde seg som en kjærring. 

Kanskje du burde tenke litt på det. Er det noe i det hun sier?? Spør henne hva hun vil at du skal gå i. Ta henne med i butikken og se hva hun velger ut. Kan bli fint det og

Anonymkode: 0e532...966

Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Det kommer helt an på hvilken stil du har? Hadde tenkt at jeg skulle være et godt forbilde for henne , men ikke latt henne diktere absolutt alt . 

Kler meg helt normalt. Jeans og strikkegensere osv… 

• Liker 2
Skrevet
Sprite skrev (2 minutter siden):

Regner ikke med du går halvnaken eller med crop top og miniskjørt? 
Isåfall går du som du selv ønsker. Man lar ikke barna sine (eller noen andre for den del) diktere hvordan du skal være eller kle deg 

Nei, det går jeg ikke med.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jenta di burde ta seg en bolle. 

Skrevet

Kommer jo veldig ann på hvordan stilen din er… så klart skal man ikke la nett diktere helt hvordan man går kledd. Samtidig har jeg full forståelse for at en tenåring vil at moren skal droppe magegenseren når de går sammen, uansett hvor fin magen til moren er.

Anonymkode: 19ec5...d97

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har hun jo ikke noe å kritisere , spør du meg 😊

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

Jeg går stort sett i jeans og strikkegensere, cardigans osv… Lange kjoler på sommeren stort sett. Helt normal stil syns jeg, men hun syns vist ikke det da.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer jo veldig ann på hvordan stilen din er… så klart skal man ikke la nett diktere helt hvordan man går kledd. Samtidig har jeg full forståelse for at en tenåring vil at moren skal droppe magegenseren når de går sammen, uansett hvor fin magen til moren er.

Anonymkode: 19ec5...d97

Går heldigvis ikke med magetopper og magegensere.

• Liker 1
Skrevet

Er det noe barna mine hadde hatet hadde jeg selvfølgelig ikke tatt det på når vi skal ut sammen. Har nok klær til at det er null stress å velge noe annet.

Det er ikke å la seg diktere, men å høre på andres meninger og lære dem at hensyn går begge veier.

Anonymkode: 631f2...f44

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg går stort sett i jeans og strikkegensere, cardigans osv… Lange kjoler på sommeren stort sett. Helt normal stil syns jeg, men hun syns vist ikke det da.

Litt typisk tenåring å være flau over foreldre, det går over ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Da har hun jo ikke noe å kritisere , spør du meg 😊

Nei, det mener jeg også 😊Men hun har fått en fiks ide om at det er for ungdommelig. Men jeg vil ikke kle meg som en gammel dame heller.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om hun hadde blitt så glad om jeg hadde kledd meg som bestemor heller 😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noe barna mine hadde hatet hadde jeg selvfølgelig ikke tatt det på når vi skal ut sammen. Har nok klær til at det er null stress å velge noe annet.

Det er ikke å la seg diktere, men å høre på andres meninger og lære dem at hensyn går begge veier.

Anonymkode: 631f2...f44

Jo, det er å diktere. Enkelte blir aldri fornøyd og liker å fortelle andre hvordan de skal kle seg eller være. Sånne må settes på plass, ikke føyes.

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...