AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg ønsker å flytte, men er alene og veldig hjelpeløs i forhold til alt som eventuelt må fikses i leiligheten før salg. Jeg vet også veldig lite om selve salgsprosessen, hvordan man går fram, hva som må gjøres, hvor lang tid det vil ta, men mest av alt bekymrer jeg meg for tilstanden til selve leiligheten og om det er noe som må fikses på. Er det andre som har vært alene i en salgsprosess? Hvordan håndterte dere det og hvordan gikk det? Anonymkode: a4419...a64
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg var alene da jeg solgte leiligheten min. Fikk god hjelp av megler. Han rådet meg mht hva som burde fikses kitt og hva som bare kunne være som det var. Dette klarer du. Anonymkode: e0a83...053 12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg var alene da jeg solgte leiligheten min. Fikk god hjelp av megler. Han rådet meg mht hva som burde fikses kitt og hva som bare kunne være som det var. Dette klarer du. Anonymkode: e0a83...053 Skal være: fikses litt Anonymkode: e0a83...053
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Skjønner ikke problemet. Megler hjelper deg Anonymkode: be984...055 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var alene da jeg solgte leiligheten min. Fikk god hjelp av megler. Han rådet meg mht hva som burde fikses kitt og hva som bare kunne være som det var. Dette klarer du. Anonymkode: e0a83...053 Tusen takk❤ men jeg er virkelig helt hjelpeløs når det kommer til alt som må fikses.. om det er maling eller sparkling eller hva det måtte være, jeg har ikke peiling. Hva måtte du gjøre? Anonymkode: a4419...a64 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk❤ men jeg er virkelig helt hjelpeløs når det kommer til alt som må fikses.. om det er maling eller sparkling eller hva det måtte være, jeg har ikke peiling. Hva måtte du gjøre? Anonymkode: a4419...a64 Meglere kan hjelpe deg med tips til hva du bør fikse, og hva du ikke trenger å tenke på. Klarer du ikke fikse det selv så får du leie inn folk til å gjøre det. Ett sted må du starte. Anonymkode: 10fa4...3ce 7
Taluno Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Ta kontakt med megler først, så kommer dem innom for å gjøre en verdivurdering, og da kan dem komme med tips. Har du mye skruehull kan det være en ide sparkle dem. Er det lenge siden det er malt kan det være en ide male. Men det er ikke sikkert noe vil gjøre boligen mer lettsolgt eller gi høyere pris. Det vil megler kunne vurdere. Og sparkling/maling er veldig enkelt! (Så lenge det er sparkling av små skruehull og lignende)
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk❤ men jeg er virkelig helt hjelpeløs når det kommer til alt som må fikses.. om det er maling eller sparkling eller hva det måtte være, jeg har ikke peiling. Hva måtte du gjøre? Anonymkode: a4419...a64 Jeg fikk råd om å male noen lister pluss å rive et skap på soverommet. Ellers var kjøkkenet gammelt og slitt (men koselig), og fikk råd om å la det være som det var. Fikk solgt til kjøper som er fornøyd. Anonymkode: e0a83...053
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 Megler hjalp. Slitt leilighet, men fikk tips om å male den, så gjorde det og fint lite ellers. Tror selv store utbedringer ikke er noe poeng. Den ble stylet da.. Ja fikk fancy møbler og blomster og stilig teppe på slitt parkett, he he. ( Tilstand på parkett syntes altså. Prøvde ikke lure noen. Men var fint) Anonymkode: b3968...cb3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 Strengt tatt behøver du ikke fikse noe som helst. Om du eier bolig så klarer du å bruke en malerkost men du må ikke. Det viktigste er å rydde bort alt unødig ting og tang. Anonymkode: 0bd1c...bf2 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 On 10/14/2022 at 7:27 PM, AnonymBruker said: Jeg ønsker å flytte, men er alene og veldig hjelpeløs i forhold til alt som eventuelt må fikses i leiligheten før salg. Jeg vet også veldig lite om selve salgsprosessen, hvordan man går fram, hva som må gjøres, hvor lang tid det vil ta, men mest av alt bekymrer jeg meg for tilstanden til selve leiligheten og om det er noe som må fikses på. Er det andre som har vært alene i en salgsprosess? Hvordan håndterte dere det og hvordan gikk det? Anonymkode: a4419...a64 Ta kontakt med megler så hjelper de til med alt du trenger Anonymkode: 3da75...0e9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 Du må heller ingenting, du kan selge den som den er uten maling og alt. Jeg selger alene nå, synes det verste er å klare å tømme huset for ting, ta ned taklamper osv. 😅 Men støtter det med å ta kontakt med megler først og fremst og ta det derfra 😊 Anonymkode: 4243f...9ed
Motelvibes Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du må heller ingenting, du kan selge den som den er uten maling og alt. Jeg selger alene nå, synes det verste er å klare å tømme huset for ting, ta ned taklamper osv. 😅 Men støtter det med å ta kontakt med megler først og fremst og ta det derfra 😊 Anonymkode: 4243f...9ed Taklamper skal være igjen? Er fastmontert og fastmontert skal være igjen, eller tar jeg helt feil? Til ts: kanskje du har noen bekjente som kan hjelpe deg litt, eller frivillighetssentral eller noe?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #14 Skrevet 17. oktober 2022 Du får gode tips fra megler både om salgsprosessen og hva som evt. bør gjøres før et salg. Det finnes interiørhjelp som megler kan sette deg i kontakt med. Veldig ofte følger det med 1 gratistime med stylist/interørhjelp...i hvert fall hos Privatmegleren. Dette kommer til å gå helt fint ts. Lykke til 😊 Anonymkode: 670d3...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #15 Skrevet 17. oktober 2022 Mannen solgte og fikk god hjelp av megler. Nå fikset han en del ting selv, men sånn som pynting til salgsbilder osv så fikk han hjelp av et firma meglerene brukte til styling. De hjelper og har folk:) Begynn hos en megler. Må tings gjøres så kan man ta kontakt med malerfirma, osv. Anonymkode: fcb03...5c1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #16 Skrevet 17. oktober 2022 Motelvibes skrev (5 timer siden): Taklamper skal være igjen? Er fastmontert og fastmontert skal være igjen, eller tar jeg helt feil? Til ts: kanskje du har noen bekjente som kan hjelpe deg litt, eller frivillighetssentral eller noe? man kan skrive det i salgsannonsen, evnt ta det ned FØR visning om det er noe man vi beholde. Mannen min spesifiserte et par lamper og kjøleskapet. Anonymkode: fcb03...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #17 Skrevet 17. oktober 2022 Motelvibes skrev (6 timer siden): Taklamper skal være igjen? Er fastmontert og fastmontert skal være igjen, eller tar jeg helt feil? Til ts: kanskje du har noen bekjente som kan hjelpe deg litt, eller frivillighetssentral eller noe? Det er bare fastmonterte lamper som følger med. Krokhengte lamper er ikke med. De fleste taklampene mine henger i kroker. Kupler, plafonder osv lar jeg henge igjen. Anonymkode: 4243f...9ed 1 2
Mt3 Skrevet 17. oktober 2022 #18 Skrevet 17. oktober 2022 Motelvibes skrev (6 timer siden): Taklamper skal være igjen? Er fastmontert og fastmontert skal være igjen, eller tar jeg helt feil? Til ts: kanskje du har noen bekjente som kan hjelpe deg litt, eller frivillighetssentral eller noe? Om taklampen er skrudd fast i selve taket så er det fast installasjon og skal bli med mindre en avtaler med kjøper at den fjernes før overtakelse, de fleste taklamper henger bare på en krok i taket og kan da fjernes. TS, ta kontakt med en megler så gir den deg beskjed etter første befaring hvilke endringer som bør gjøres. Om du forklarer at du absolutt ikke er handy, så vil megler vurdere ca kostnad på fiksing opp imot ca prisgevinst på fiksing. Megler vet gjerne om håndtverkere som kan hjelpe til og som gjør godt arbeid. Ofte så er det bare opprydding og utrensking av overflødig møblering og ting som skal til før bildetaking og salg. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå