Gå til innhold

Hvordan kan jeg benytte pakkeboks?

male32

Anbefalte innlegg

Ser at Posten (og Postnord) har pakkebokser plassert rundtomkring. Det står en pakkeboks ikke langt unna her jeg bor. Det er et annet borettslag, men den blir mye nærmere enn butikken. Uansett hva jeg bestiller, så kommer det som pakke som må hentes i butikken.
Jeg finner aldri noe valg når jeg bestiller om jeg vil ha den utlevert i pakkeboks. Er det fordi pakkeboksen står i et annet borettslag?
Eller er det bare enkelte nettbutikker som tilbyr dette?
Jeg ville jo tro at pakken kom til nærmeste utleveringssted, og det er veldig irriterende når det står en pakkeboks bare noen få 100m unna meg, som jeg ikke kan benytte meg av. Det ville tatt meg maks 5 minutt å hente pakken. I stedet må jeg gå helt til butikken, og selvfølgelig stå i kø og vente på at den ene person som betjener kassa, skal bli ledig slik at jeg kan få utlevert pakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tippe den pakkeboksen har et begrenset antall husstander den kan "betjene", og at det går på postnummer og lokasjon der den står. Hvis folk hundrevis av meter unna også skulle bruke den, ville kanskje kapasiteten blitt sprengt?

Anonymkode: d9edf...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon, og har også lurt på dette. Ved enkelte nettkjøp kan jeg velge pakkeboksen som leveringsalternativ, man i mange tilfeller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Postens informasjon om pakkeboks:

Pakkeboks kan ikke velges i alle nettbutikker fordi noen nettbutikker kun lar deg velge betjente hentepunkter, som for eksempel Post i Butikk. Vi jobber med å hjelpe enda flere nettbutikker til å tilby Pakkeboks til deg som netthandelskunde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å velge pakkeboks når det har vært mulig. Men mine pakker blir likevel levert på post i butikk. 

Anonymkode: c632f...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har prøvd å velge pakkeboks når det har vært mulig. Men mine pakker blir likevel levert på post i butikk. 

Anonymkode: c632f...fac

Kan det være fullt i pakkeboksen? Har det stått noe på sporingen?

Endret av Anonym Brukar0
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan velge den i nettbutikker som tilbyr det. Det er ingen begrensning ifht hvor du bor.

Anonymkode: 06a08...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...