AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #41 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tenker mer på på sikt. Om man forlater en fysisk eller psykisk voldelig eller psykotisk partner, hva skal til for å få foreldreretten alene? Anonymkode: 9c3ce...784 Blandt annet at forelder er psykotisk og voldelig. Du har en sterk sak. Ikke la dette bremse deg. Alt ordner seg! Anonymkode: 4e69e...a46 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #42 Skrevet 14. oktober 2022 Selvsagt er du bekymret for alt som må tas tak i og håndteres kjære TS. Jeg har vært der du er sjøl og gikk for 7 år siden da jeg fant ut at far ruset seg og ikke gjorde nevneverdig for å endre på akkurat det. Det kunne jeg ikke la være barna sine oppvekstvilkår eller hverdag. Opprett kontakt med en veileder på nav-kontoret og undersøk hvilke rettigheter du har ved et brudd. Hvis det føles for stort kan du ringe NAV og få veiledning via tlf. Du vil utløse rett på ekstra barnetrygd i det du har fått attest hos familievernkontoret. Det er pålagt for foreldre med barn under 18 år å dra på mekling, om far ikke møter opp får du likevel attest, og du trenger ikke på noe tidspunkt å skrive under noen avtale. Meklere skal kun mekle og kan ikke avgjøre noe som helst. https://www.bufdir.no/Familie/Samlivsbrudd/ Med fars historikk velger jeg å tro at han ikke stevner deg inn for retten, hvis han gjør det med hans problemer så sier det ganske mye om hans psykiske helse og vurdering. En far som er i en eventuell psykose kan ikke ivareta et barn, og skal heller ikke det. Det er mange ting du kan gjøre: - kontakte krisesenter - familieenheten og få dialog med helsesykepleier - barnevernet - opprett dialog med fars fastlege vedrørende dine bekymringer. Har selv hatt noen tøffe år etter brudd med å «bevise» ting. Så jeg råder deg sterkt til å notere ned enhver hendelse, ta opptak og lignende. Barnevernet kommer til å være på barnets og din side. Du har også en plikt til å holde igjen samvær dersom barnets liv står i fare ved å sende hen til far. Jeg kan kun råde deg til å være ærlig i prosessen med hjelpeapparatet. Skulle det bli en sak så har du alt dokumentert, og start gjerne kontakt allerede nå før du går, da slipper du eventuelle anklager om å være en samværs saboterende mor. Tenker på deg ❤️ Anonymkode: 06b0e...19f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2023 #43 Skrevet 12. november 2023 On 10/14/2022 at 6:52 PM, AnonymBruker said: Er det noen her som har erfaringer med å bo på krisesenter med barn? Hvor lenge bodde dere der, hva fikk dere hjelp til, rent praktisk? Med å finne nytt bosted? Rettigheter? Hvordan ble livet etterpå? Ble dere tvunget til å samarbeide med eksen om samvær? Hvordan fungerte det? Får man sykemelding mens man bor der, eller permisjon uten lønn? Anonymkode: 9c3ce...784 Hvordan gikk det TS, kom du deg på krisesenter?❤️ Anonymkode: 20025...96f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå