AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Noen her som har opplevd feberkramper på de minste, og kan fortelle om hvordan det utartet seg? Har en baby på 8 mnd med høy feber, og er livredd for feberkramper. Hva om det skjer mens vi sover? Skriker babyen av krampene så vi våkner?? Hilsen redd førstegangsmamma 😞 Anonymkode: c170d...034
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Oppdaget feberkramper tilfeldigvis på barnet (ca 14 mnd), fordi jeg var våken sent. Det var mer krampeaktige lyder, ikke gråt. Gurgling og spasmer. Et lyeblikk trodde jeg barnet var våknet og smålo for seg selv, det lignet nesten på det. Hen pleide å våkne rundt 30 min senere uansett, så jeg tenkte jeg like gjerne kunne hente barnet inn i senga først som sist. Var sånn jeg oppdaget det.Hvis jeg mistenker feber og er redd for kramper sover vi på samme rom. Det viktigste du gjør er å kjøle ned barnet om det få kramper, med feks kalde kluter eller å stå i utgangsdøra. Rung ambulanse for veiledning evt. Anonymkode: 04d32...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen her som har opplevd feberkramper på de minste, og kan fortelle om hvordan det utartet seg? Har en baby på 8 mnd med høy feber, og er livredd for feberkramper. Hva om det skjer mens vi sover? Skriker babyen av krampene så vi våkner?? Hilsen redd førstegangsmamma 😞 Anonymkode: c170d...034 Hvor høy feber har barnet da? Har du gitt Paracet ? Sett på alarm om natten, sjekk temp og gi Paracet ved behov. Kan også bruke en kald klut i pannen for å kjøle ned litt 😊 Jeg gikk i dusjen med jenta mi sist hu hadde høy feber… det viktigste er bare å følge med, gi rikelig med væske (vann, saft, juice), Paracet for å få ned tempen , sjekk tempen med jevne mellomrom sånn at du ser om temperaturen går ned etter Paracet er gitt Anonymkode: ff221...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor høy feber har barnet da? Har du gitt Paracet ? Sett på alarm om natten, sjekk temp og gi Paracet ved behov. Kan også bruke en kald klut i pannen for å kjøle ned litt 😊 Jeg gikk i dusjen med jenta mi sist hu hadde høy feber… det viktigste er bare å følge med, gi rikelig med væske (vann, saft, juice), Paracet for å få ned tempen , sjekk tempen med jevne mellomrom sånn at du ser om temperaturen går ned etter Paracet er gitt Anonymkode: ff221...9f8 Å hvis du ammer så legg gjerne barnet til brystet oftere Anonymkode: ff221...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c Seriøst🤦♀️ Anonymkode: ff221...9f8 10
Sofakona Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c Du får håpe polio ikke kommer hit...og at du får holde barna i Norge 🤦 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c stakkars barna dine Anonymkode: d3ab6...601 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 er tullete og være så skremt av dette Anonymkode: d3ab6...601
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c Hvis du tror det er positivt for barna dine at de aldri har vært gjennom noe form for sykdom i den alderen der, så burde du virkelig sette deg inn i hvordan et immunforsvar fungerer. Stakkars barn.. Anonymkode: ff221...9f8 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c Å ikke vaksinere barna sine, og på den måten utsette andres barn for dødelige sykdommer, skulle vært ulovlig. Anonymkode: 526e4...18b 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ikke vaksinere barna sine, og på den måten utsette andres barn for dødelige sykdommer, skulle vært ulovlig. Anonymkode: 526e4...18b Stemmer ikke. Anonymkode: 445e4...d0c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #13 Skrevet 14. oktober 2022 Feberkramper har ikke noe å gjøre med hvor høy feberen er, bare den er over 38 så kan det skje. Så akkurat det at feberen er høy trenger ikke være en bekymring. Siden feberkramper kan være arvelig så se gjerne på familiehistorikken. Anonymkode: dda9d...8e5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Slutt å gi baby vaksiner som gir dem feber stakkars barn. Er glad jeg ikke gidde noen av vaksinene til mine to unger. Dem har aldri vært syk og er 1 og 2 år Anonymkode: 445e4...d0c Regner med at du ikke har tatt noen vaksiner? Covid? Stivkrampe? Etc Anonymkode: 6ebe9...fd0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feberkramper har ikke noe å gjøre med hvor høy feberen er, bare den er over 38 så kan det skje. Så akkurat det at feberen er høy trenger ikke være en bekymring. Siden feberkramper kan være arvelig så se gjerne på familiehistorikken. Anonymkode: dda9d...8e5 Oi, det visste jeg ikke! Kjekt å vite. Anonymkode: 3b405...c18 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Regner med at du ikke har tatt noen vaksiner? Covid? Stivkrampe? Etc Anonymkode: 6ebe9...fd0 Stemmer det!💪 og angrer ikke et sekund. Anonymkode: 445e4...d0c
neon_sun Skrevet 14. oktober 2022 #17 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feberkramper har ikke noe å gjøre med hvor høy feberen er, bare den er over 38 så kan det skje. Så akkurat det at feberen er høy trenger ikke være en bekymring. Siden feberkramper kan være arvelig så se gjerne på familiehistorikken. Anonymkode: dda9d...8e5 Det stemmer. Jeg hadde feberkramper flere ganger som barn og nå har barnet mitt hatt det en gang når hen var rundt året. Opplevdes veldig dramatisk med ambulanse og blålys. Har heldigvis aldri skjedd igjen. Til TS: jeg tror ikke det er veldig vanlig. Av alle jeg kjenner vet jeg kun om ett barn til som har hatt det. Og det er stort sett helt ufarlig. Sjansen for at det skal skje ditt barn er veldig liten. 1
Sofakona Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stemmer det!💪 og angrer ikke et sekund. Anonymkode: 445e4...d0c Flott..hold deg og dine barn hjemme... Og ikke glem tinnhatten din 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Flott..hold deg og dine barn hjemme... Og ikke glem tinnhatten din Nei dem skal få lovt å være frie barn er glad i dem og vil dems beste🥰 ja jeg kan ta på tinnhatten haha Anonymkode: 445e4...d0c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei dem skal få lovt å være frie barn er glad i dem og vil dems beste🥰 ja jeg kan ta på tinnhatten haha Anonymkode: 445e4...d0c Men hva om de blir utsatt for 5g-stråling når de er ute? Viss du vill dems besste børr du holde dem inne. Anonymkode: 3b405...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå