Gå til innhold

Kan en kvinne i 40-årene ha glatt og rynkefri hud uten å jukse med botox og lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få det til ved hjelp av en god livsstil? 

Anonymkode: 57a1f...b9a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, gode gener hjelper mye👍🏼

Anonymkode: f1859...cc2

• Liker 21
Skrevet

Jepp.. jeg fyller i mine med fett 👍🏻

Anonymkode: 705a9...397

• Liker 9
Skrevet

Ja, jeg hadde det.

Huden min var glatt og fin helt til jeg bikket 50. Nå er ikke huden like glatt lengre. (Ikke veldig rynkete og slikt heller, men huden kjennes ikke ut som på en 30-åring lengre. Har lite rynker i hvert fall. Foreløpig.)

Anonymkode: a200f...c2e

• Liker 8
Skrevet

Hvis man løper mye, og i tillegg er nøye med solkrem til hverdags, kan man se ganske bra ut. Røykeslutt og alkokutt er en selvfølge i denne alderen!

Skrevet

Nei, selvsagt kan man ikke det. Men man kan se seg blind på seg selv og tro at man har ung hud. 

Anonymkode: 9b546...af8

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Nja...så var det halsen da...Det er vel en grunn til at alle med veldig lite rynker i 40 årene bruker skjerf.

Anonymkode: bdce3...7b7

• Liker 2
Skrevet
Olaug Olsen skrev (17 minutter siden):

Hvis man løper mye, og i tillegg er nøye med solkrem til hverdags, kan man se ganske bra ut. Røykeslutt og alkokutt er en selvfølge i denne alderen!

Røykeslutt og alkokutt er en selvfølge i den alderen? Jeg hverken røyker eller drikker, men det får være grenser til moralpreken. Tror ikke et glass vin i ny og ne skader huden. Hvis man drikker og røyker daglig er det andre ting enn huden man bør bekymre seg for, men det får være deres sak. 

Anonymkode: 7b97e...fa6

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nja...så var det halsen da...Det er vel en grunn til at alle med veldig lite rynker i 40 årene bruker skjerf.

Feil.

Anonymkode: a200f...c2e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er snart 42 og bruker ikke skjerf🙃

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Røykeslutt og alkokutt er en selvfølge i den alderen? Jeg hverken røyker eller drikker, men det får være grenser til moralpreken. Tror ikke et glass vin i ny og ne skader huden. Hvis man drikker og røyker daglig er det andre ting enn huden man bør bekymre seg for, men det får være deres sak. 

Mente ikke at man skal kutte ut all alkohol, men jeg mente at man skal redusere forbruket i forhold til tidligere år. Flatfyll og lignende. Røyken bør kuttes helt. Bevares!

• Liker 1
Skrevet

Ja var ganske rynke fri når eg var 40. Men har fått litt etter det.  Bruker ikke kremer og dilldall i fjeset. Kun vann

Anonymkode: 56bab...6b2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Huden eldes og det er ingen skam i det.. Heller ei med noen skjønnhetsrynker enn ei som er full av gift i kroppen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-advart-ga-blaffen/77458274

"- Noen tror at du bare kan løse opp fillerne. Problemet er at slike inngrep ofte markedsføres som reversible, men vi vet fra studier at leppefillere blir værende i kroppen i lang tid - det kan være snakk om flere tiår."

Anonymkode: f3f93...099

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja var ganske rynke fri når eg var 40. Men har fått litt etter det.  Bruker ikke kremer og dilldall i fjeset. Kun vann

Kan legge til at jeg har røyket siden tenårene, spiser vanlig mat osv.  Drikker veldig lite nå,  men fikk i meg endel mellom 20 og 30 årene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Huden eldes og det er ingen skam i det.. Heller ei med noen skjønnhetsrynker enn ei som er full av gift i kroppen.

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-advart-ga-blaffen/77458274

"- Noen tror at du bare kan løse opp fillerne. Problemet er at slike inngrep ofte markedsføres som reversible, men vi vet fra studier at leppefillere blir værende i kroppen i lang tid - det kan være snakk om flere tiår."

Huden eldes IKKE på en ufordelaktig måte, dersom man kjører løpetrening tre ganger i uken, og i tillegg bruker faktor 15 daglig, slik man får i de fleste BB og CC- kremer. I tillegg et serum med Hyaluronsyre i ansiktet og på halsen fra man bikker 40 (på kveldstid etter makeup fjerning). Det er snakk om å tilføre naturlige stoffer som fra naturen sin side er der fra før, hos yngre mennesker. I tillegg til dette bør man forsøke å leve på en måte som gjør at man er lykkelig. Endre gamle uvaner. Bryte skadelige relasjoner. Stikke av fra destruktive relasjoner. Finne en kurant hobby som gleder en. Man vil stråle! Jeg har sagt det før, men nevner det gjerne igjen.  Se bare på hva Carmen Dell'Orefice får til. Dette har jeg tenkt å få til også, og selvsagt uten kirurgi og inngrep! Men alt kan forandre seg. Jeg er i 40 årene nå. Trener. Men... "If you had the ceiling falling down in your living room," Dell'Orefice said, "would you not go and have a repair?"

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Olaug Olsen skrev (2 minutter siden):

Huden eldes ikke på en ufordelaktib måte, dersom man kjører løpetrening tre ganger i uken, og i tillegg bruker et serum med Hyaluronsyre i ansiktet og på halsen fra man bikker 40. Det er snakk om å tilføre naturlige stoffer som fra naturen sin side er der fra før, hos yngre mennesker. I tillegg til dette bør man forsøke å leve på en måte som gjør at man er lykkelig. Endre gamle uvaner. Bryte skadelige relasjoner. Man vil stråle! Jeg har sagt det før, men nevner det gjerne igjen.  Se bare på hva Carmen Dell'Orefice får til. Dette kan jeg tenkt å få til også, og selvsagt uten kirurgi og inngrep!

Kjenner flere aktive løpere som spiser sunt i 20 og 30-årene som er veldig rynkete. Så skjønner ikke hvorfor du Jar hengt deg opp i den løpingen som et vidundermiddel mot rynker?

Jeg løper ikke er i 40-årene og er rynkefri. Begynner å få noen svake ved øynene. I min familie har vi god hud som holder seg rynkefri lenge. Både fra min mors og fars side. Så tror det har mest med gener å gjøre.

Anonymkode: d803f...c05

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner flere aktive løpere som spiser sunt i 20 og 30-årene som er veldig rynkete. Så skjønner ikke hvorfor du Jar hengt deg opp i den løpingen som et vidundermiddel mot rynker?

Jeg løper ikke er i 40-årene og er rynkefri. Begynner å få noen svake ved øynene. I min familie har vi god hud som holder seg rynkefri lenge. Både fra min mors og fars side. Så tror det har mest med gener å gjøre.

Samme sier jeg. Se feks på Therese Johaug. Tidlig i trettiårene og masse rynker, til tross for at hun er topptrent.

Anonymkode: 74b52...b77

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ble for mye bla bla ukeblad for meg fra hun Olaug Olsen.. Og ikke tar jeg meg brydderiet med å google opp disse serumene eller personene hun refererer til. Men jeg er enig i det hun formidler, å tilføre gifter i kroppen er på ingen måte en god løsning. 

Du hevder det mest har med gener å gjøre, at gener har mye å si det er jeg enig i, men at det betyr mest har jeg liten eller ingen tro på. 

Det er vel også gjort utallige studier fra hudleger, alle disse preparatene som næringen prøver å pushe er helt unødvendig. Holdt deg unna røyk, alkohol og for mye sol så er mye gjort. I tillegg bør du være i fysisk aktivitet, være i gode psykososiale miljøer og spis og drikk variert.. Ikke noe mer hokus pokus enn det.

Rynker = skjønnhet, på samme måte som lange pupper har sin skjønnhet når man når en viss alder og erfaring i livet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 40 og har ikke en eneste rynke, men det siste året har det kommet en og annen såkalt fin linje, spesielt i øyekrokene og ved munnen, veldig typiske smilelinjer som kommer til å utvikle seg til smilerynker i løpet av de neste fem til ti år.
Jeg har aldri brukt dagkremer, nattkremer eller sånne typiske ting som reklamerer for ung hud og aldringstopp, jeg røyket i ti-tolv år, jeg drakk eksessivt i ungdommen, selv om jeg drikker eksepsjonelt sjeldent nå.
Jeg er også kronisk syk og har hatt kreft, jeg har heller aldri vært spesielt aktiv, selv om jeg trente en del i tjueårene. Jeg er overbevist om at gener er hovedårsaken til når, om og hvor mye rynker man får. Livsstil eller kosthold har lite påvirkning, selv om kjederøyking, ekstremt alkoholforbruk og ekstremt dårlig kostold med alvorlige feil og mangler i næringsinnhold kan påvirke det i en negativ retning.

Mamma hadde heller ingen rynker før hun nærmet seg femti, pappa var mye det samme, men han hadde allerede begynt å få smilerynker på min alder.
Jeg er usikker på besteforeldre og oldeforeldre, men jeg antar at det ligger i mine og mine søskens gener at vi får rynker sent, da ingen av mine søsken heller har rynker enda.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja særlig asiatisk og afrikansk opphav, men vet om norske også i 40 åra uten rynker. Hud eldres på to måter, de ene gruppen får rynker den andre gruppen blir ikke rynketen men huden blir slappere, den siste gruppen ser faktisk mindre bra ut enn dem med rynker 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...