AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Hver gang jeg setter fra meg babyen noe sted (babygym, høystol, vogn, stellebord, senga, vippestol osv.) protesterer den med rop, skriking og gråt. Har gjort det siden fødsel og er 7 mnd nå. Kan ikke huske å ha vært borti slike babyer, er det vanlig? Baby vil bare på oss og bli bæret, sitte på fanget osv, Sover også kun på fanget. Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Nei, ingen av mine har vært sånn. Anonymkode: e1242...f89
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Min gutt viser tendensen. Jeg blir faktisk fascinert over hvor dypt han kan sove på fanget for så å være lys våken i løpet av 0,1 sekund i det jeg legger han et annet sted. Prøver å unngå at han skal bli helt klistremerke, så bysser i søvn igjen og legger på nytt sikkert 5-6 ganger for å få trumfet igjennom at han må ligge et annet sted enn sengen. Anonymkode: 30025...23b 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min gutt viser tendensen. Jeg blir faktisk fascinert over hvor dypt han kan sove på fanget for så å være lys våken i løpet av 0,1 sekund i det jeg legger han et annet sted. Prøver å unngå at han skal bli helt klistremerke, så bysser i søvn igjen og legger på nytt sikkert 5-6 ganger for å få trumfet igjennom at han må ligge et annet sted enn sengen. Anonymkode: 30025...23b Fungerer det? Blir du ikke helt utslitt? Anonymkode: 9073e...6d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har hatt to som ikke var sånn, og en som var sånn 😊 Anonymkode: 2dc9f...b1f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Prøv å sett barnet i vippestol, og lek med barnet der. Mulig barnet tenger bare tryggheten i feks den. Sett barnet slikar barnet ser deg om du må gjøre noe, og responder og snakk til barnet når det sitter for seg selv. Funket bra her. Anonymkode: 36eaa...990
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Min nå ti år gamle gutt var sånn som baby. I tillegg gulpet han av en annen verden, og jeg var helt overbevist om han måtte ha refluks. Var både hos helsesøster og to ulike leger med dette, men ble avvist overalt fordi han hadde normal vektoppgang. I fjor, da han var ni år, ble det avdekket at han faktisk HAR refluks, og de regner med at han har hatt det siden fødsel. (Og barnelegen som satt diagnosen på ham, sa forøvrig at vektoppgang ikke er noen god indikator for å utelukke refluks - en del barn med refluks har så mye ubehag at de spiser som besatt for å lindre - og får dermed også normal vektoppgang). Ville derfor fått barnet sjekket grundig for refluks - da er det veldig ubehagelig for barnet å ligge ned (siden magesyren da kommer opp i spiserøret). Anonymkode: 6a337...0d9 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fungerer det? Blir du ikke helt utslitt? Anonymkode: 9073e...6d6 Jo 😂 men ja, det funker til slutt og jeg er enn så lenge staere enn han! Anonymkode: 30025...23b 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prøv å sett barnet i vippestol, og lek med barnet der. Mulig barnet tenger bare tryggheten i feks den. Sett barnet slikar barnet ser deg om du må gjøre noe, og responder og snakk til barnet når det sitter for seg selv. Funket bra her. Anonymkode: 36eaa...990 Du skal tro at i løpet av disse syv månedene har jeg prøvd det pluss "litt" til😅 Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min nå ti år gamle gutt var sånn som baby. I tillegg gulpet han av en annen verden, og jeg var helt overbevist om han måtte ha refluks. Var både hos helsesøster og to ulike leger med dette, men ble avvist overalt fordi han hadde normal vektoppgang. I fjor, da han var ni år, ble det avdekket at han faktisk HAR refluks, og de regner med at han har hatt det siden fødsel. (Og barnelegen som satt diagnosen på ham, sa forøvrig at vektoppgang ikke er noen god indikator for å utelukke refluks - en del barn med refluks har så mye ubehag at de spiser som besatt for å lindre - og får dermed også normal vektoppgang). Ville derfor fått barnet sjekket grundig for refluks - da er det veldig ubehagelig for barnet å ligge ned (siden magesyren da kommer opp i spiserøret). Anonymkode: 6a337...0d9 Jeg har fått samme beskjed at han ikke har det pga vektoppgang, men han henger på puppen hele natten og gulper mye. Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Skrevet 14. oktober 2022 Helt vanlig. Anonymkode: 7129c...f0d 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt vanlig. Anonymkode: 7129c...f0d Seriøst? Det har jeg aldri vært borti. Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #13 Skrevet 14. oktober 2022 Hva gjør du da når babyen protesterer? Tar du den opp igjen? Avleder du? Prøver du å bryte mønsteret? Anonymkode: c276a...745
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #14 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fått samme beskjed at han ikke har det pga vektoppgang, men han henger på puppen hele natten og gulper mye. Anonymkode: 9073e...6d6 Ja, akkurat sånn var min også som baby - han sov med puppen i munnen hele natten - og så fort puppen var tom våknet han og skrek (for da kom det jo ikke noe mer «lindrende» melk). Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg å be fastlegen om å få henvisning til Bente Krane Kvænshagen. Hun er kjempeflink med refluks (og andre barnesykdommer). Anonymkode: 6a337...0d9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva gjør du da når babyen protesterer? Tar du den opp igjen? Avleder du? Prøver du å bryte mønsteret? Anonymkode: c276a...745 Prøvd dette, pluss masse annet, orker ikke skrive alt, er helt utslitt. Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, akkurat sånn var min også som baby - han sov med puppen i munnen hele natten - og så fort puppen var tom våknet han og skrek (for da kom det jo ikke noe mer «lindrende» melk). Hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg å be fastlegen om å få henvisning til Bente Krane Kvænshagen. Hun er kjempeflink med refluks (og andre barnesykdommer). Anonymkode: 6a337...0d9 Tusen takk:) Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #17 Skrevet 14. oktober 2022 Min hadde stille reflux. Ble ikke bedre før vi fikk prøve omeprazol. Hadde vondt 😕 sov godt så lenge hun lå med hode opp feks på skulderen min. Hverken fastlege eller helsykepleier hadde kompetanse på dette. Men jeg gråt meg til en vurdering på sykehuset (ahus). Hadde ds utelukket melkeallergi (Alltid det første de nevner). Ingen endring ved melkefri diett. Anonymkode: 84b4a...670
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min hadde stille reflux. Ble ikke bedre før vi fikk prøve omeprazol. Hadde vondt 😕 sov godt så lenge hun lå med hode opp feks på skulderen min. Hverken fastlege eller helsykepleier hadde kompetanse på dette. Men jeg gråt meg til en vurdering på sykehuset (ahus). Hadde ds utelukket melkeallergi (Alltid det første de nevner). Ingen endring ved melkefri diett. Anonymkode: 84b4a...670 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min hadde stille reflux. Ble ikke bedre før vi fikk prøve omeprazol. Hadde vondt 😕 sov godt så lenge hun lå med hode opp feks på skulderen min. Hverken fastlege eller helsykepleier hadde kompetanse på dette. Men jeg gråt meg til en vurdering på sykehuset (ahus). Hadde ds utelukket melkeallergi (Alltid det første de nevner). Ingen endring ved melkefri diett. Anonymkode: 84b4a...670 Hvordan får man det påvist? Hvordan tester de? Anonymkode: 9073e...6d6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Skrevet 14. oktober 2022 Hei:) Min erfaring er at det er vanlig, spesielt hvis du sover i samme seng som baby. Min minste er over året nå og vil være med meg 24/7, og fordi jeg er hjemmeværende så syns jeg det er veldig koselig ❤️ Sped- og småbarnstiden varer så kort så de gangene jeg blir irritert (skjer hver dag) så tenker jeg på hvor viktig det er for utviklingen av blant annet hjernen og hvor kort denne tiden er. Nå hørtes dette kanskje litt vel koselig ut, men jeg er i en særdeles heldig posisjon hvor jeg får prioritere å være med barnet mitt og har andre som lager mat og rydder 🤩 Skulle virkelig ønske at alle mødre som ønsket det fikk mulighet til å være hjemme så lenge som nødvendig uten å bekymre seg over økonomi osv. Anonymkode: a4c4f...12f
Tatja Skrevet 14. oktober 2022 #20 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg setter fra meg babyen noe sted (babygym, høystol, vogn, stellebord, senga, vippestol osv.) protesterer den med rop, skriking og gråt. Har gjort det siden fødsel og er 7 mnd nå. Kan ikke huske å ha vært borti slike babyer, er det vanlig? Baby vil bare på oss og bli bæret, sitte på fanget osv, Sover også kun på fanget. Anonymkode: 9073e...6d6 De fleste er vel litt sånn, i perioder. Noen myyye mer enn andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå