AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg søkte om refusjon 24. juli. Hver gang jeg kontakter dem via chat limer de inn et kopieret svar om at de har registrert min søknad, men at jeg må vente til de har mulighet. De skriver også: Sitat Jag önskar att jag kunde ge ett exakt datum för när din utbetalning kommer att ske, men just nu kan jag inte ge dig mer information, vilket jag beklagar. Om något ytterligare behöver kompletteras så kommer vi att ta kontakt med dig. Annars så kommer utbetalning att ske så snart det är möjligt. Det virker som at de skal betale meg tilbake, men hvis de alle rede vet om det hvorfor tar det så lang tid? Har de ikke penger til å betale tilbake kundene? Eller er det mye arbeid som skal til?? Bakgrunn: Jeg fikk kansellert reisen min både til USA og hjem fra USA. Hver gang lot jeg SAS ordne opp for meg og jeg er veldig takknemlig for at jeg fikk ny reise! Men på veien hjem måtte jeg bli i USA i to ekstra døgn, noe som første til ekstra utgifter til hotel og mat. Anonymkode: 303c3...af7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg fikk mail om refusjon på onsdag! Men fikk kun for hotell og mat nå, pluss kompensasjon. Jeg kansellerte ikke billetten jeg hadde i utgangspunktet, så for å få igjen for ny, så måtte dem først refundere orginal billett, og deretter regne ut mellomlegget... Det viste jeg ikke, så må vente enda litt før den delen er helt i orden. De videresendte det til en annen avdeling torsdags morgen, indag fikk jeg at selve billetten er refundert, så da er det bare vente på mellomlegget. Sendte inn krav 12 juli. Anonymkode: e2616...81d
Ariam Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg har fått for alle utlegg og i tillegg utbetalt forsinkelsen på 250 euro pr.pers. ikke fått igjen eurobonus poengene billettene var kjøpt med.
enkefru Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 Har ikke vært aktuelt for meg, men min venninne og hennes mann fikk igjen i forrige uke 1
Leonetta Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Har fått igjen kompensasjonen, men ikke utlegget jeg hadde for nye billetter. Sendte søknad samme dag som streiken startet. Har fått e-post om at saken er ferdig behandlet men mangler fremdeles 7500,- . Var i kontakt med kundeservice idag (chat) og de kunne ikke se annet enn at saken var ferdig behandlet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk mail om refusjon på onsdag! Men fikk kun for hotell og mat nå, pluss kompensasjon. Jeg kansellerte ikke billetten jeg hadde i utgangspunktet, så for å få igjen for ny, så måtte dem først refundere orginal billett, og deretter regne ut mellomlegget... Det viste jeg ikke, så må vente enda litt før den delen er helt i orden. De videresendte det til en annen avdeling torsdags morgen, indag fikk jeg at selve billetten er refundert, så da er det bare vente på mellomlegget. Sendte inn krav 12 juli. Anonymkode: e2616...81d Hmm... kanskje det er min tur snart da. Hvis de går etter dato man søkte, så må jeg sikkert vente litt. Anonymkode: 303c3...af7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Ariam skrev (5 timer siden): Jeg har fått for alle utlegg og i tillegg utbetalt forsinkelsen på 250 euro pr.pers. ikke fått igjen eurobonus poengene billettene var kjøpt med. Var reisen din under 1500 km? Står at man får 250 Euro. Min reise var på over 3500 km, så tror kanskje jeg får 600 Euro. Anonymkode: 303c3...af7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 Fikk igjen uken etter at reisen ble kansellert, til vel 3 virkedager. Anonymkode: 235c2...ab6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Skrevet 14. oktober 2022 Leonetta skrev (1 time siden): Har fått igjen kompensasjonen, men ikke utlegget jeg hadde for nye billetter. Sendte søknad samme dag som streiken startet. Har fått e-post om at saken er ferdig behandlet men mangler fremdeles 7500,- . Var i kontakt med kundeservice idag (chat) og de kunne ikke se annet enn at saken var ferdig behandlet. Kanskje det er noe på grunn av det samme som meg? Avbestilte du de ordinære billettene? Og hadde du bestilt direkte via sas? Når jeg fikk mail om godkjent refusjon som ikke gjaldt billettene, så fikk jeg til svar at jeg måtte kansellere den ubenyttede billetten, siden jeg hadde bestilt tur/retur, og kun retur var rammet av streik... De kunne ikke regne ut mellomlegget før jeg kansellerte billetten... Anonymkode: e2616...81d
Tatja Skrevet 14. oktober 2022 #10 Skrevet 14. oktober 2022 Leonetta skrev (1 time siden): Har fått igjen kompensasjonen, men ikke utlegget jeg hadde for nye billetter. Sendte søknad samme dag som streiken startet. Har fått e-post om at saken er ferdig behandlet men mangler fremdeles 7500,- . Var i kontakt med kundeservice idag (chat) og de kunne ikke se annet enn at saken var ferdig behandlet. Samme her. Er det praksisen, tro?
Ariam Skrevet 14. oktober 2022 #11 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Var reisen din under 1500 km? Står at man får 250 Euro. Min reise var på over 3500 km, så tror kanskje jeg får 600 Euro. Anonymkode: 303c3...af7 Ja, var under 1500 km 👍
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 Lærdommen må være at man aldri må låne bort penger til SAS. Betal heller etter at tjenesten er levert slik som i all annen handel. Anonymkode: bd395...c78
Leonetta Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kanskje det er noe på grunn av det samme som meg? Avbestilte du de ordinære billettene? Og hadde du bestilt direkte via sas? Når jeg fikk mail om godkjent refusjon som ikke gjaldt billettene, så fikk jeg til svar at jeg måtte kansellere den ubenyttede billetten, siden jeg hadde bestilt tur/retur, og kun retur var rammet av streik... De kunne ikke regne ut mellomlegget før jeg kansellerte billetten... Anonymkode: e2616...81d Ja, jeg avbestilte de omtrent samtidig som jeg kjøpte de nye. Og alt var kjøpt via SAS. Har fått igjen pengene på de avbestilte billettene/reisen som ble innstilt.
Leonetta Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 Tatja skrev (17 timer siden): Samme her. Er det praksisen, tro? Kan jeg ikke tenke meg. Har svart på e-posten og etterlyst pengene så får jeg krysse fingre for at de kommer snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå