AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Del Skrevet 14. oktober 2022 Dere som ikke kan jobbe, ikke har barn eller familie, er alene og bor alene, hvordan får dere dagene til å gå? Hva tenker dere om fremtiden? Hvordan føles det? Anonymkode: 9685f...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg hadde vært deppa om det var meg. Anonymkode: c816b...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde vært deppa om det var meg. Anonymkode: c816b...69d I blant så, gjelder å finne noe meningsfullt. Anonymkode: 9685f...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Del Skrevet 14. oktober 2022 Telle-trådene her på Kvinneguiden. Anonymkode: d0148...2dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #5 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg er ofte tung til sinns. Jeg er singel, og har ikke barn. Er i midten av 40-årene. Er ufør på deltid pga store smerter og helseproblemer av ulike årsaker. Den lille jobben jeg har, redder meg nok fra å gå helt under. Jeg hadde store drømmer, stort nettverk rundt meg, en frisk kropp, og gode relasjoner, men gradvis forsvinner drømmer og relasjoner pga situasjonen min. T.o.m min eneste søster holder meg på avstand, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har et par gode venner heldigvis, men ser de sjelden fordi de er opptatt med familieliv og jobb. Jeg gjør så godt jeg kan, men finner lite mening i hverdagen. I perioder er jeg så fysisk dårlig at jeg ikke en gang kommer meg ut av huset. Har ingen hjelp, så bestiller matvarer hjem, men alt annet av ærend må bare ligge. Livet er kjempevanskelig.. og likevel er det så mange andre som har det mye mye verre❤️ Anonymkode: 7a362...a6a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cayman Skrevet 15. oktober 2022 #6 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ofte tung til sinns. Jeg er singel, og har ikke barn. Er i midten av 40-årene. Er ufør på deltid pga store smerter og helseproblemer av ulike årsaker. Den lille jobben jeg har, redder meg nok fra å gå helt under. Jeg hadde store drømmer, stort nettverk rundt meg, en frisk kropp, og gode relasjoner, men gradvis forsvinner drømmer og relasjoner pga situasjonen min. T.o.m min eneste søster holder meg på avstand, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg har et par gode venner heldigvis, men ser de sjelden fordi de er opptatt med familieliv og jobb. Jeg gjør så godt jeg kan, men finner lite mening i hverdagen. I perioder er jeg så fysisk dårlig at jeg ikke en gang kommer meg ut av huset. Har ingen hjelp, så bestiller matvarer hjem, men alt annet av ærend må bare ligge. Livet er kjempevanskelig.. og likevel er det så mange andre som har det mye mye verre❤️ Anonymkode: 7a362...a6a Det var trist å lese. Jeg føler med deg, men jeg tror det er mye du kan gjøre selv for å endre på situasjonen. Når det gjelder helsa så vet jeg ikke hva du plages med, men legemidler er ikke lagd for å behandle årsaken, men symptomene. Jeg ville prøvd å finne årsaken. Først da kan man helbredes. Ofte skyldes det livsstil og svært ofte hva man spiser. Sykdom og plager er ofte et resultat av at kroppen får for mye av noe, eller for lite, eller en kombinasjon av begge deler. Man skal selvsagt høre på legen og ta anbefalte medisiner, men fungerer det ikke må man prøve å gjøre noe selv. Jeg hadde selv store smerter og plager i noen år, men fant ut at det var bukspyttkjertelen som var betent og det skaper andre reaksjoner i kroppen. Sitronsyre tok knekken på det men jeg måtte også legge om kostholdet og kutte kraftig ned på røyking. Jeg drikker kun vann og får ikke i meg all dritten fra brus og annet. Jeg måtte med andre ord ofre noe, samt bli bevisst på hva jeg får i meg og da gikk alt mye bedre. Familiebånd er viktig og når det gjelder søstra di burde du både ta en ærlig selvransakelse og spørre deg selv om hva du selv eventuelt bidrar med til at situasjonen er som den er. Jeg ville også prøvd å finne en mulighet til å snakke ut med henne. Send henne et brev eller en epost. Vær ærlig og fortell hva du føler og spør om hun kan være så ærlig å fortelle hva hun mener er galt. Kanskje hun også synes det er vanskelig, og kanskje har hun også feil hun burde bli bevisst på. Du har jo ingen ting å tape på det. Hun er jo borte uansett og kanskje du selv utvikler noe positivt i prosessen. Leste nylig en rekke artikler om folk med forskjellige sykdommer og fysiske plager som spiste seg frisk ved å legge om kostholdet. Fokuserer på mat og tankemønstre, for å finne begrensende tankemønstre som står i vegen for at vi finner fram til den beste utgaven av oss selv, og å nmestre å gjøre endringene som skal til. Sunn mat og mye vann gir kroppen energi, så det å få opp energinivået er viktig om man skal orke å endre noe. Når man har det kjipt og er tung til sinns, så er energinivået lavt. Det samme for drømmer og relasjoner. Man må kanskje innse at enkelte ting ikke vil bli slik man ønsket og finne nye drømmer og nye relasjoner ut fra den situasjonen man er i. Jeg vet som sagt ikke hva du plages med, men kanskje kan du og andre, inkludert meg selv, finne noen gode råd i linkene her. Uansett; forsøk å tenke nytt og ikke heng deg opp i det som har vært og som det ikke kan gjøres noe med. Våknet ofte om natten av sterke smerter i ryggen, så la han om kostholdet. Forskere så på sammenhengen mellom helsen hos leddgiktpasienter og glutenfri vegankost Dagens Medisin - Enkle kostråd bedret MS MS-rammede Aina - Maten gjorde meg frisk ME - Susanne (34) måtte krype opp trappa. Så spiste hun seg frisk Frisk fra multippel sklerose med kostholdsendringer Kan man spise seg frisk fra autoimmun sykdom? Ja, mener legeparet Hexeberg Endret 15. oktober 2022 av Cayman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 15. oktober 2022 #7 Del Skrevet 15. oktober 2022 Da jeg ble ufør, sov jeg 16 timer i døgnet. Etter vedtaket. I 6 mnd. Deretter fikk jeg noe overskudd. Da begynte jeg først med hobbyer. Dvs, lese bøker igjen, bake, ta vare på venner. Nå har det gått noen år. Jobber som frivillig på Fretex 2 dager i uken. Ikke full dag, det klarer jeg ikke. Ca 5 timer i gangen. Hjemme, har sengedager. Når jeg er oppegående, baker mye til tantebarn som har cøliaki. Har ingen problem med å fylle dagene. I tillegg, har en hobby, så møter andre folk hver uke. Ja ting kan virke deprimerende innimellom. Ærlig talt, jeg har ikke bedt om å få sykdom som har gjort meg ufør. Det er kroppen som bestemte det. Synes likevel at jeg får mye ut av hverdagen. Jeg gikk noen runder med meg selv før søknaden om ufør ble levert. I dag har jeg et rikt liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #8 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Jeg er mye ute, reiser gjerne på turer, korte og lange. Enten med hengekøye eller telt. Ellers leser jeg mye, trener, lager mat. Vanlige ting. Nå har jeg jo venner da, selv om jeg ikke orker å pleie vennskapene med dem like ofte lenger, så man kan vei si jeg er alene men ikke ensom. Jeg er ikke videre optimistisk når det kommer til fremtiden, dødsbudskapet er gitt og mottatt og jeg er ikke redd. Har ikke noe uoppgjort. Anonymkode: cc516...d9e Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 15. oktober 2022 av Perelandra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #9 Del Skrevet 15. oktober 2022 Man kan spise seg frisk fra MS, faktisk!!!! Halleluja. Jeg skal si fra til de 3 sengeliggende sykehjemspasientene jeg har til mandag. De kan jo bare legge om kostholdet!!!! Anonymkode: 7bbe8...fc8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cayman Skrevet 15. oktober 2022 #10 Del Skrevet 15. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Spis sunt, dropp brus og tenk positivt lissom?! Jeg skal ringe nevrokirurgen, onkologisk og psykiateren min med én gang, du har jo funnet kuren! Smartingen! Aner du hvor dum du fremstår? Du burde jo nesten jobbe som coach så full av dritt som du er! Anonymkode: cc516...d9e Jeg har vært borti det samme selv, bortsett fra at jeg ikke akkurat vet hva slags helseplager du har, men vi er omtrent like gamle og jeg har hatt en veldig lik situasjon i mange år, så når jeg tok tak i det og endret livet mitt, så endret alt seg. Hverken lege eller psykolog hjalp, tvert i mot. Selv søstra mi hadde trukket seg vekk, men jeg gjorde det jeg anbefalte og vi fant tilbake til hverandre. Jeg synes jeg kjente meg igjen i din situasjon og virket det for meg og mange andre så kanskje også for deg, men du burde seriøst endre innstilling først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cayman Skrevet 15. oktober 2022 #11 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ble så irritert at jeg glemte å svare på problemstillingen! Jeg er mye ute, reiser gjerne på turer, korte og lange. Enten med hengekøye eller telt. Ellers leser jeg mye, trener, lager mat. Vanlige ting. Nå har jeg jo venner da, selv om jeg ikke orker å pleie vennskapene med dem like ofte lenger, så man kan vei si jeg er alene men ikke ensom. Jeg er ikke videre optimistisk når det kommer til fremtiden, dødsbudskapet er gitt og mottatt og jeg er ikke redd. Har ikke noe uoppgjort. Anonymkode: cc516...d9e Shabana Reman fikk dødsbudskap om kreft i buksputtkjertelen og var gitt opp av Ahus. Ikke noe mer vi kan gjøre sa de, men hun ga ikke opp og søker andre løsninger. Hun fikk behandling i Tyskland og nå finner de ingen levende kreftsvulster. Nå kan det se ut som om hun gjorde det rette. Håper hun lykkes. Det gjenstår å se. Hun forteller om det her. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/dodssyke-behandles-som-tall-statistikk-kroner-og-ore/o/5-95-682763 Endret 15. oktober 2022 av Cayman 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cayman Skrevet 15. oktober 2022 #12 Del Skrevet 15. oktober 2022 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Man kan spise seg frisk fra MS, faktisk!!!! Halleluja. Jeg skal si fra til de 3 sengeliggende sykehjemspasientene jeg har til mandag. De kan jo bare legge om kostholdet!!!! Anonymkode: 7bbe8...fc8 Vel, det ser ut til å fungere for en del, og om man ikke blir helt frisk så kan det kanskje bedre situasjonen. Så vidt jeg kan forstå vet man ikke årsaken til MS. Det kan jo være blokkeringer eller annet som kan løse seg opp. Ikke vet jeg, men hadde jeg hatt MS ville jeg prøvd alt. I hvertfall lest hva de som har erfaring sier. Enkle kostråd bedret MS Tran, vitamintilskudd og kostomlegging gir betydelig bedring av sykdomstilstanden hos pasienter med multippel sklerose (MS). Det viser en oppsiktsvekkende studie fra Haukeland sykehus i Bergen. Norsk professor mener riktig kosthold kan kurere MS Aina Ytrøy, Multippel Sklerose | - Maten gjorde meg frisk Frisk fra multippel sklerose med kostholdsendringer Legen som spiste seg frisk fra MS Fikk MS-diagnose, urtemedisin ble redningen Forskning.no - D-vitamin kan bremse MS Endret 15. oktober 2022 av Cayman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 15. oktober 2022 #13 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg var i den situasjonen for en god del år siden. Jeg hadde sosial angst og var livredd folk. Slektninger handlet for meg for jeg torde ikke gå på butikken. Jeg leste, malte, gikk tur i skogen og/eller på fjellet (bodde på bygda så kunne forlate huset uten å bli sett), gikk på ski, skrev dikt, koste med katten, så på TV. Aldri noe problem med å få tiden til å gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 15. oktober 2022 #14 Del Skrevet 15. oktober 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #15 Del Skrevet 15. oktober 2022 Andre siden av samfunnet? Anonymkode: 9e037...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 15. oktober 2022 #16 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre siden av samfunnet? Anonymkode: 9e037...855 Ja det er mennesker som føler det sånn. Uføre blir faktisk «mobbet» eller ofte kritisert. Når du møter nye mennesker er det helt naturlig å spørre: hva gjør du? Hva er jobben din? Nå er jeg så gammel at jeg bryr meg ikke. Jobbet med regnskap før ufør. Jobber som frivillig når jeg klarer det. Ellers har jeg nok med å klare det daglige. Lage mat, vaske klær, dusje, bare normale ting som andre tar for gitt. Det er da takket være min økonomiske sans som gjør at jeg eier egen bolig, tross uføre. Vet om uføre mennesker som betaler 10-12 000 i husleie pr mnd. Bankene vil ikke gi dem lån, lav årsinntekt. Jeg har også lav årsinntekt, men stor egenkapital. Så jeg eier i motsetning til andre, både uføre og mennesker i jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #17 Del Skrevet 16. oktober 2022 Jeg pusler rundt hjemme, steller med dyrene mine, spiller piano, ser på serier, prøver å trene, høre på musikk og lese bøker (noen ganger klarer jeg det også), og ofte setter jeg i gang med små prosjekter inne eller ute som tar ca femten år å fullføre, fordi formen er så lite stabil. Jeg savner en livspartner i blant, men ellers går det vel greit nok. Tror det hjelper mye at jeg har dyr å bry meg om. Anonymkode: 27dcf...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå