Gå til innhold

uregelmessing mens

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nille_*
Skrevet

er det noen over 35 år her som opplever dette ? eller er jea begynt og bli gammel? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hippopotamus
Skrevet
er det noen over 35 år her som opplever dette ? eller er jea begynt og bli gammel? :forvirret:

Jeg er ikke over 35, men i hvert fall 29... Litt sent da også.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
hopper du over noen ganger ?

Tja... Hva som er å hoppe over og ikke i min "syklus" er ikke godt å si...

Jeg kan f.eks ha 2 uker mens, 3 uker pause, 9 mnd mens, 1 uke pause, 1 uke mens, 3 mnd pause, 4 mnd mens, 4 uker pause, 1 uke mens, 7 mnd pause, 3 uker mens...

Det har vært sånn siden jeg fikk mens for 17 år siden; ingen vet hvorfor eller hva man kan gjøre med det.

Skrevet
Tja... Hva som er å hoppe over og ikke i min "syklus" er ikke godt å si...

Jeg kan f.eks ha 2 uker mens, 3 uker pause, 9 mnd mens, 1 uke pause, 1 uke mens, 3 mnd pause, 4 mnd mens, 4 uker pause, 1 uke mens, 7 mnd pause, 3 uker mens...

Det har vært sånn siden jeg fikk mens for 17 år siden; ingen vet hvorfor eller hva man kan gjøre med det.

9 mnd mens? Da må du o være blodfattig etter ni mnd

Skrevet

Enda en i 20-årene med uregelmessig mens her...

Nille: Er det først den siste tiden at du har begynt å bli uregelmessig?

Skrevet

Går ut fra at PCO/PCOS er sjekket ut?

P-_______ (og det å slutte på slike medisiner) vil og ofte skape krøll i systemet.

Overgangsalder høres fryktelig tidlig ut når du er 35, men om kvinnene ellers i familien din er tidlig i overgangsalderen, så er det ikke helt umulig.

Gjest Hippopotamus
Skrevet
9 mnd mens? Da må du o være blodfattig etter ni mnd

Ja, det kan du trygt si at jeg er. Men mest av alt blir jeg så inderlig drittlei noen ganger :sinna::kjempesinna::frustrert:

:ler: Men men...

Gjest Gjest_nille_*
Skrevet

jeg nevnte det til lengen min og hun sa at det måtte jeg regne med, jeg er 38 asså, men tross alt...jeg sluttet med p piller for 3 år siden men det er først siste året det har blitt slik :overrasket:

Skrevet (endret)

Har du undersøkt noe selv? EL tester, temping osv?

Jeg merker at jeg tenker litt automatisk i den retning at jeg tror du/dere prøver å få barn (sluttet på p-piller for 3 år siden osv), og om det er tilfelle så begynner det jo å haste litt. Om det “kun” er at det er plagsomt med uregelmessig mens blir det litt annerledes.

Men en ting: Har du muligheten, bytt lege. Å bare si “slikt må du regne med” uten å gå ørlite grundig til verks blir for dumt.

Endret av Iceglow
Gjest Gjest_nille_*
Skrevet

neida, ingen barn :) ikke er det plasomt heller, faktisk ganske deilig når den er borte lenge, men jeg blir litt bekymret lissom ..

Skrevet

Hvis du røyker eller har gjort det tidligere kan det være grunnen. Flere studier viser at røyking kan føre til tidlig overgangsalder. Dessverre hjelper det lite om du nå har sluttet hvis du har røkt tidliger kan skaden allerede være gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...