Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og exen har ett barn sammen. Forholdet våres var mildt sagt helt forferdelig. Det endte med at jeg rømte , altså flyttet til nytt hus og startet på nytt uten å si ifra til han. Det var nødvendig for at jeg og barna skulle komme oss bort. 

Etter noen år så fant jeg meg en ny mann og vi er i dag gift og har barn. Dette informerte jeg såklart om hver gang statusen min endret seg til exen i og med at barnet vårt også skulle forholde seg til min nye partner. Det kom frem en gang at exen også hadde begynt å date noen men han ville ikke si mer enn det... Jeg har spurt han om dersom det utvikler til noe mer seriøst så vil jeg gjerne ha kontakt med hans nye (på en vennlig måte!) Men da ble han forbanna og sa at jeg absolutt ikke hadde noe med å treffe henne og at det ønsket han overhodet ikke.

Både jeg og exen er fra utlandet så partnerne våres bor også i utlandet. Jeg har forespurt mange ganger om våre felles barn kan bli med meg på reise men det har han nektet helt fordi han mener landet er farlig (statistisk ikke mer farlig enn hans hjemland) mens jeg alltid har forsøkt være fleksibel og latt dem bli med han til hans land. Også utover tre uker som er vanlig ferietid. Jeg har reist til mitt land to ganger på to år, da uten barn og han har kritisert det som "kjærlighetsreiser" fordi jeg da har vært borte fra barna våres i nesten to måneder mens de har vært hos han. Men han lar meg jo ikke reise med dem... Jeg trenger jo å se min mann også og vi har jo også ett barn. Han reiser så og si nesten hver eneste måned selv til hjemlandet fordi han har ett firma her og tar ALLTID hans dager med våre barn uten å klage. Han har jo familie og kjæresten hans bor der og men han kan bare si at det er "jobbreiser"

Han er så utrolig vanskelig å samarbeide med at jeg får helt fnatt. Mye av det vi har kommet frem til i samværsavtalen hos familievernkontoret har jeg bare latt skje fordi jeg ikke klarer stå i mot han. Nå blir det rettsak neste fordi det rett og slett ikke går lenger. 

Hans nye dame er jeg sikker på at stalker meg på sosiale medier , fordi hun kommer opp hele tiden på alle mulige plattformer enda vi ikke har noen felles venner og en gang ble jeg ringt fra ett nummer jeg forsto var hennes men det tror jeg hun ikke mente å gjøre. 

Nå så jeg tilfeldigvis inne på hennes profil at hun har oppført at de ble gift i september 😅 jeg tror han skjuler dette før vi skal i rettsak fordi han har tenkt å bruke det i mot meg at jeg er gift med noen som ikke bor her. 

Dette ble langt innlegg men synes det er så rart opplegg... Har noen andre vært borti lignende ? Det er mange lag problemer her, men er det normalt å holde på sånn her? Er det urimelig å ønske å bli informert om sånt? Synes det er ganske big deal å bli gift...tror ikke han har forklart det ordentlig til femåringen vår en gang....

Anonymkode: 70258...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes hvorvidt han har giftet seg - i likhet med deg - virker som det minste problemet her. 

Anonymkode: 8dbb1...589

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes hvorvidt han har giftet seg - i likhet med deg - virker som det minste problemet her. 

Tenker det samme.

Du har ektefelle i annet land og felles barn med ham? Og dere har samværsordninger som tilsier 2 mnd borte fra felles unger? 🤷‍♀️

Dette høres jo ikke veldig stabilt ut for ungene? Og han har samvær over så lang tid når dere måtte rømme bort fra ham?

Hvem den nye kona/kjæresten skulle være er jo det minste problemet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
DundreMilfin skrev (26 minutter siden):

Tenker det samme.

Du har ektefelle i annet land og felles barn med ham? Og dere har samværsordninger som tilsier 2 mnd borte fra felles unger? 🤷‍♀️

Dette høres jo ikke veldig stabilt ut for ungene? Og han har samvær over så lang tid når dere måtte rømme bort fra ham?

Hvem den nye kona/kjæresten skulle være er jo det minste problemet. 

Jeg mente at jeg i ferie måneden har vært borte en måned mens han også har barna en måned. Jeg vil jo helst at jeg skal kunne ta med meg barna våre mens jeg reiser den ene måneden. Exen nekter meg å dra med dem, han mener at det er "farlig land" mens det absolutt bare er en latterlig grunn og det ikke er statistisk regnet som farlig. 

Han har vært ekstremt vrang og bitter siden jeg dro og gjør alt vanskelig uansett hva det gjelder. Jeg lar han selvfølgelig ta med barna på ferie da de også har familie i hans land.

Nå er mine barn med ny mann fremdeles små babyer og vi venter på familiegjenforening, men det går lang tid uten at jeg får sett han fordi exen ikke vil at jeg skal reise med våre barn. 

Selv reiser exen ofte opp til en gang i måneden på "jobb"reiser til landet hvor han selv har ny kone/kjæreste og familie men bruker det i mot meg de to månedene jeg har vært borte i løpet av to år at jeg har vært på "kjærlighetsreise". Jeg synes bare det er urettferdig. 

Forøvrig er det jeg som følger opp barna våres på alt annet og har vært den stabile. vi har 50/50 samvær men i og med at han reiser svært mye så er de såklart mest hos meg. Han tar det som en selvfølge at jeg tar hans dager da han reiser fordi det er "jobb". Ille betaler han bor barnebidrag til meg heller eller kompenserer for dagene han er borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mente at jeg i ferie måneden har vært borte en måned mens han også har barna en måned. Jeg vil jo helst at jeg skal kunne ta med meg barna våre mens jeg reiser den ene måneden. Exen nekter meg å dra med dem, han mener at det er "farlig land" mens det absolutt bare er en latterlig grunn og det ikke er statistisk regnet som farlig. 

Han har vært ekstremt vrang og bitter siden jeg dro og gjør alt vanskelig uansett hva det gjelder. Jeg lar han selvfølgelig ta med barna på ferie da de også har familie i hans land.

Nå er mine barn med ny mann fremdeles små babyer og vi venter på familiegjenforening, men det går lang tid uten at jeg får sett han fordi exen ikke vil at jeg skal reise med våre barn. 

Selv reiser exen ofte opp til en gang i måneden på "jobb"reiser til landet hvor han selv har ny kone/kjæreste og familie men bruker det i mot meg de to månedene jeg har vært borte i løpet av to år at jeg har vært på "kjærlighetsreise". Jeg synes bare det er urettferdig. 

Forøvrig er det jeg som følger opp barna våres på alt annet og har vært den stabile. vi har 50/50 samvær men i og med at han reiser svært mye så er de såklart mest hos meg. Han tar det som en selvfølge at jeg tar hans dager da han reiser fordi det er "jobb". Ille betaler han bor barnebidrag til meg heller eller kompenserer for dagene han er borte. 

Han har rett til å ikke tillate deg å ta med barna på lange, hyppige til utlandet. Det spesielle er vel heller at du lar ham ta med barna så ofte han vil. Hvordan skulle det bli med barnas skolegang og sosiale tilknytning om de var halve året i utlandet, attpåtil i to ulike land? Og hva med din egen jobbtilknytning om du de siste årene har tilbragt tida med å føde 2+ unger og reise mye til utlandet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han har rett til å ikke tillate deg å ta med barna på lange, hyppige til utlandet. Det spesielle er vel heller at du lar ham ta med barna så ofte han vil. Hvordan skulle det bli med barnas skolegang og sosiale tilknytning om de var halve året i utlandet, attpåtil i to ulike land? Og hva med din egen jobbtilknytning om du de siste årene har tilbragt tida med å føde 2+ unger og reise mye til utlandet? 

Les hva jeg skriver ordentlig da. Jeg har tatt ferie en gang i året, på en måned hver gang. 

Det er han som reiser mye. Og nei, han reiser ikke med barna hver gang, det har han gjort bare i ferien. Men jeg får ikke lov til det samme, selvom det er snakk om en måned isteden for 3 uker for eksempel.

De andre reisene hans sier han er jobbreise 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...