Gjest Jule Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Tenkte å lage noen til jul,men mangler oppskrifter. Har dere oppskrift på kokosmakroner og risboller. Risbollene liker jeg ikke så sterk sjokolade i, så noen som har en god oppskrift+ Kan disse to sortene fryses?
Brunhilde Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Hvis du søker litt så finner du oppskrift på begge deler. Kokosmakroner egner seg godt til å dyprfryse - risboller oppbevares vel best i boks og kjølig, tror jeg.
fluesopp Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Kokosmakroner Tidsforbruk: 20 - 40 min Vanskelighetsgrad: lett Porsjoner: 1 Ingredienser: 4 stk. eggehvite 180 g melis 250 g kokosmasse ½ ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Stivpisk eggehvitene. Bland melis, kokosmasse og vaniljesukker. Vend eggehviten lett inn i blandingen. Sett kakene med skje på plate. Stek dem midt i ovnen ved 180 °C i 12 minutter. Endret 1. desember 2005 av fluesopp
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Kokosmakroner Tidsforbruk: 20 - 40 min Vanskelighetsgrad: lett Porsjoner: 1 Ingredienser: 4 stk. eggehvite 180 g melis 250 g kokosmasse ½ ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Stivpisk eggehvitene. Bland melis, kokosmasse og vaniljesukker. Vend eggehviten lett inn i blandingen. Sett kakene med skje på plate. Stek dem midt i ovnen ved 180 °C i 12 minutter. ← takk, takk. Skal prøve disse.
Kvist Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har bedre erfaringer med kokostopp-oppskrifter som skal varmes i kjele på plata til røra blir seig og blank. Synes toppene blir seigere inni da Har ikke oppskriften min her nå, men det finnes mange rundt om på nettet som er rimelig like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå