AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #1 Del Skrevet 14. oktober 2022 Med en gang noen tar opp en problemstilling her inne der mannen kommer litt uheldig ut ropes det: røde flagg, kom deg vekk før det er for sent osv.. Jeg har vært i flere usunne forhold selv, men jeg går ikke rundt å tror stygt om alle menn bare av den grunn. Ting tolkes ofte ekstremt i den retningen. Håper folk evner å tenke selv og ikke følger rådene herfra. Stakkars menn som går gjennomgå til de grader i flere av trådene her. Anonymkode: 7ae97...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Del Skrevet 14. oktober 2022 Jeg tror mange her skriver dump fordi de er misunnelig på at sine medsøstre som har funnet seg mann og vil helst at ingen andre skal ha det heller når de ikke får. Mao: Femcels. Bare en teori, kvinner er kvinner verst tross alt. Anonymkode: 88e9f...1d6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 14. oktober 2022 #3 Del Skrevet 14. oktober 2022 Fordi vi er på nett. Har du sett kommentarfeltene på VG? Eller r/norge på Reddit? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #4 Del Skrevet 14. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Med en gang noen tar opp en problemstilling her inne der mannen kommer litt uheldig ut ropes det: røde flagg, kom deg vekk før det er for sent osv.. Jeg har vært i flere usunne forhold selv, men jeg går ikke rundt å tror stygt om alle menn bare av den grunn. Ting tolkes ofte ekstremt i den retningen. Håper folk evner å tenke selv og ikke følger rådene herfra. Stakkars menn som går gjennomgå til de grader i flere av trådene her. Anonymkode: 7ae97...1af I mange tilfeller som omtales her, er det også snakk om langt verre ting enn at en mann "kommer litt uheldig ut". Det jeg uansett ser, er at det er disse enkelttilfellene som kommenteres, og meldinger av typen "menn er onde" er uhyre få, alltid postet av en eller annen AB som kan være hvem som helst. Anonymkode: 6d1c0...049 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2022 #5 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hvordan uheldig? Ramlet inn i en annen kvinnes underliv? Var uheldig med å glemme å ta ansvar for hus,forhold og barn noen år? Var uheldig nok til å bruke felles penger på noe svært idiotisk flere ganger? Var uheldig nok til å veive hånden i slag mot kjæreste/samboer/kone? Var uheldig nok til å skremme partner til å bli ødelagt psykisk? 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Del Skrevet 14. oktober 2022 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Hvordan uheldig? Ramlet inn i en annen kvinnes underliv? Var uheldig med å glemme å ta ansvar for hus,forhold og barn noen år? Var uheldig nok til å bruke felles penger på noe svært idiotisk flere ganger? Var uheldig nok til å veive hånden i slag mot kjæreste/samboer/kone? Var uheldig nok til å skremme partner til å bli ødelagt psykisk? I innleggene får man bare servert en side av saken. Jeg har også sett flere innlegg der det er snakk om langt mindre alvorlige ting og folk trekker konklusjoner om manipulering, tidige tegn på at han er psykopat osv. Synes det er veldig trist at folk tenker det verste med en gang. Det er jo bare et lite fåtallet som kommer med gode råd. Poenget mitt er vel at jeg synes det er en gjenganger her at man tolker det mannen gjør eller sier i verste mening. Anonymkode: 7ae97...1af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Del Skrevet 14. oktober 2022 24 minutter siden, Reign said: Fordi vi er på nett. Har du sett kommentarfeltene på VG? Eller r/norge på Reddit? R/Norge er vel ikke så ille? Anonymkode: 6f3d3...4c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2022 #8 Del Skrevet 14. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I innleggene får man bare servert en side av saken. Jeg har også sett flere innlegg der det er snakk om langt mindre alvorlige ting og folk trekker konklusjoner om manipulering, tidige tegn på at han er psykopat osv. Synes det er veldig trist at folk tenker det verste med en gang. Det er jo bare et lite fåtallet som kommer med gode råd. Poenget mitt er vel at jeg synes det er en gjenganger her at man tolker det mannen gjør eller sier i verste mening. Anonymkode: 7ae97...1af Kvinner som er glad i en mann tenderer til å prøve å tolke ting i beste mening, til fortvilelse får dem til å begynne å vurdere annet. Det er nok da de fleste "prøver saken " på nettet, for å få flere vurderinger. Altså er det ofte på sin plass å åpne kvinnens øyne ved å se det utenfra, eller i verste mening om du vil. Det er ikke kvinner som har det godt i sine forhold som lager tråder om usikkerhet og fortvilelse. Jeg har forøvrig flere ganger svart kvinner at det kan virke som de selv er problemet, når det fremstår slik, og vil si at råd og svar er mer nyansert enn du fremlegger det som. Jeg vil imidlertid aldri råde en kvinne til å bli med en mann dersom han er "uheldig " angående å oppføre seg på måter som bryter henne ned. Hvilket ofte er tilfellet. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at mannen er ond, men noen mennesker henter frem det verste i hverandre, istedenfor det beste, og slike bør ikke være sammen. Selv to egentlig bra mennesker kan ha en dårlig dynamikk og påvirkning på hverandre. Da passer de ikke sammen. Endret 14. oktober 2022 av Trolltunge 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #9 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg tror mange her skriver dump fordi de er misunnelig på at sine medsøstre som har funnet seg mann og vil helst at ingen andre skal ha det heller når de ikke får. Mao: Femcels. Bare en teori, kvinner er kvinner verst tross alt. Anonymkode: 88e9f...1d6 Tror ikke det. Men har man mange dårlige erfaringer, noe jeg tror majoriteten av verdens kvinner har så blir man eksta var og forsiktig. Anonymkode: 20292...f65 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 14. oktober 2022 #10 Del Skrevet 14. oktober 2022 Å skjule seg bak anonymitet gjør det lett å være slem. Det kjennes godt ut å bare si sin mening, selv om den er svært usaklig. "Rådene" man gir har ingen personlig påvirkning til seg selv, og det tar for mye tid og investering å prøve å være empatisk og se situasjonen helhetlig - spesielt den andre siden av saken (som er menn). Som tar oss til TS bias - Man prøver i grunn å hjelpe TS selv om rådene er dårlige. Menn får generelt sett lavere terskel for å bli stemplet som umiddelbar antagonist. Kulturen er ikke likestilt, og kvinner blir trodd på mye mer enn det menn blir. The devil in the details så klart. Kanskje det er en KG bias også - Fordi nettsiden heter kvinneguiden.no så er det en ubevisst forventing om at menn ikke skal ha noe her å gjøre også 🤷♂️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #11 Del Skrevet 14. oktober 2022 Trolltunge skrev (9 minutter siden): Kvinner som er glad i en mann tenderer til å prøve å tolke ting i beste mening, til fortvilelse får dem til å begynne å vurdere annet. Det er nok da de fleste "prøver saken " på nettet, for å få flere vurderinger. Altså er det ofte på sin plass å åpne kvinnens øyne ved å se det utenfra, eller i verste mening om du vil. Det er ikke kvinner som har det godt i sine forhold som lager tråder om usikkerhet og fortvilelse. Jeg har forøvrig flere ganger svart kvinner at det kan virke som de selv er problemet, når det fremstår slik, og vil si at råd og svar er mer nyansert enn du fremlegger det som. Jeg vil imidlertid aldri råde en kvinne til å bli med en mann dersom han er "uheldig " angående å oppføre seg på måter som bryter henne ned. Hvilket ofte er tilfellet. Det trenger ikke nødvendigvis å bety at mannen er ond, men noen mennesker henter frem det verste i hverandre, istedenfor det beste, og slike bør ikke være sammen. Selv to egentlig bra mennesker kan ha en dårlig dynamikk og påvirkning på hverandre. Da passer de ikke sammen. Jeg har selv skrevet innlegg her inne om problemstillinger med tidligere og nåværende kjæreste i håp om konstruktive og gode råd. Jeg har fått mange kommentarer på at det er røde flagg, at jeg burde dumpe han, komme meg vekk osv. Og det har ikke vært snakk om veldig gale ting, men problemer vi har hatt sett fra mitt ståsted. Fikk også noen god råd, men de var det svært få av. Resten av kommentarene var fordømmende og krasse. Jeg fikk veldig behov for å forsvare han da. Skal innrømme at mye av det som ble skrevet om eksen min stemte, men det kunne like gjerne vært motsatt. De fleste menn er gode på bunnen og det er det viktig å huske. Man snakker ofte om diskriminering av kvinner, men i mine øyne gjelder det minst like mye for menn (hvertfall her inne). Anonymkode: 7ae97...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #12 Del Skrevet 14. oktober 2022 umAxa skrev (25 minutter siden): Å skjule seg bak anonymitet gjør det lett å være slem. Det kjennes godt ut å bare si sin mening, selv om den er svært usaklig. "Rådene" man gir har ingen personlig påvirkning til seg selv, og det tar for mye tid og investering å prøve å være empatisk og se situasjonen helhetlig - spesielt den andre siden av saken (som er menn). Som tar oss til TS bias - Man prøver i grunn å hjelpe TS selv om rådene er dårlige. Menn får generelt sett lavere terskel for å bli stemplet som umiddelbar antagonist. Kulturen er ikke likestilt, og kvinner blir trodd på mye mer enn det menn blir. The devil in the details så klart. Kanskje det er en KG bias også - Fordi nettsiden heter kvinneguiden.no så er det en ubevisst forventing om at menn ikke skal ha noe her å gjøre også 🤷♂️ Ja, du har noen gode poeng der 👍🏼 Anonymkode: 7ae97...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 14. oktober 2022 #13 Del Skrevet 14. oktober 2022 Dette får vi evt. bare takle. Fordelaktig hvis du er masochist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. oktober 2022 #14 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har selv skrevet innlegg her inne om problemstillinger med tidligere og nåværende kjæreste i håp om konstruktive og gode råd. Jeg har fått mange kommentarer på at det er røde flagg, at jeg burde dumpe han, komme meg vekk osv. Og det har ikke vært snakk om veldig gale ting, men problemer vi har hatt sett fra mitt ståsted. Fikk også noen god råd, men de var det svært få av. Resten av kommentarene var fordømmende og krasse. Jeg fikk veldig behov for å forsvare han da. Skal innrømme at mye av det som ble skrevet om eksen min stemte, men det kunne like gjerne vært motsatt. De fleste menn er gode på bunnen og det er det viktig å huske. Man snakker ofte om diskriminering av kvinner, men i mine øyne gjelder det minst like mye for menn (hvertfall her inne). Anonymkode: 7ae97...1af Det er mye dritt fra begge kanter her, og mye unødvendige kjønnskaper, men å bruke egen tråd, der det som ble påpekt stemte, som eksempel blir jo dumt. Det er oftest lettere å se ting utenfra enn å se det selv, og at du følte for å forsvare ham er egentlig temmelig standard. Det er hva de fleste kvinner gjør når de er forelsket/glad i en mann. Ja jeg tror også at de fleste mennesker er gode på bunnen, og ønsker oppriktig å være bra mennesker. Det betyr likevel ikke at man bør overse og unnskylde det som bryter ned en partner/andre. At de fleste er og ønsker å være bra mennesker er en fin holdning, som jeg skulle ønske de fleste hadde, men tråden din synes jeg likevel blir litt tåpelig. Det er som regel fornuftige årsaker til å kalle noe røde flagg når det påpekes at ting er det. Slike tråder blir jo som regel opprettet akkurat fordi noe er såpass ille at en kvinne trenger at noen ser det utenfra. Som nevnt er det ikke lykkelige kvinner som oppretter slike tråder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #15 Del Skrevet 14. oktober 2022 Er jo en del tråder her med kvinner som er sammen med menn, som bedriver fysisk og psykisk vold. Selvfølgelig ber vi kvinnene om å komme seg langt vekk. Er det og en notorisk utro mann, selvfølgelig ber vi kvinnen gå. Er det småting, så ber da ikke flertallet kvinnen om å gå. Jeg har selv flere ganger gitt råd om familieterapi. Jeg mener da virkelig ikke at man skal gå ved små ting, og mange ting kan man fikse. Anonymkode: 8881f...685 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #16 Del Skrevet 14. oktober 2022 Trolltunge skrev (9 minutter siden): Det er mye dritt fra begge kanter her, og mye unødvendige kjønnskaper, men å bruke egen tråd, der det som ble påpekt stemte, som eksempel blir jo dumt. Det er oftest lettere å se ting utenfra enn å se det selv, og at du følte for å forsvare ham er egentlig temmelig standard. Det er hva de fleste kvinner gjør når de er forelsket/glad i en mann. Ja jeg tror også at de fleste mennesker er gode på bunnen, og ønsker oppriktig å være bra mennesker. Det betyr likevel ikke at man bør overse og unnskylde det som bryter ned en partner/andre. At de fleste er og ønsker å være bra mennesker er en fin holdning, som jeg skulle ønske de fleste hadde, men tråden din synes jeg likevel blir litt tåpelig. Det er som regel fornuftige årsaker til å kalle noe røde flagg når det påpekes at ting er det. Slike tråder blir jo som regel opprettet akkurat fordi noe er såpass ille at en kvinne trenger at noen ser det utenfra. Som nevnt er det ikke lykkelige kvinner som oppretter slike tråder. Du får mene det du vil. Jeg er ikke enig. Man trenger ikke å være ulykklig for å spørre om råd eller lufte et problem eller to her inne. Anonymkode: 7ae97...1af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 14. oktober 2022 #17 Del Skrevet 14. oktober 2022 Uenig. Jeg har tvert imot vært altfor treg til å dømme menn, og til og med forsøkt å unnskylde dem med utsagn som "Menn forstår seg ikke på slikt", "Er du sikker på at det ikke er noe du selv har gjort galt her", osv. Jeg var farget av min egen oppvekst, hvor det dessverre var temmelig vanlig å beskrive kvinner som hysteriske, umulige å gjøre fornøyde, irrasjonelle baksnakkende vesener som gråter for å få viljen sin og kler seg pent fordi de vil ha seksuell oppmerksomhet fra menn. Selv om jeg ikke akkurat var enig i disse beskrivelsene har jeg alltid hatt det i bakhodet, fordi det ble gjentatt så ofte - både på humoristisk og mer ondsinnet vis. Dette førte til at jeg la skylden på meg selv for ting menn, fullstendig uprovosert, gjorde mot meg, og dermed også plasserte skyld hos andre kvinner for ting menn gjorde mot dem. Ikke fordi jeg hatet eller var sjalu på andre kvinner, men fordi jeg tenkte det var tryggest for oss å endre egen oppførsel for å minimere sjansen for å bli utsatt for vold, overgrep, misfornøyd partner, skilsmisse som blir vondt for barna, you name it... Dette var jo egentlig like mye en nedvurdering av menn - å anta at de som gruppe ikke kunne styre seg, at de faktisk ikke var i stand til å se partnerens behov, lage middag, sette på en klesvask eller ta seg av egne barn. Nå har jeg heldigvis klart å snu denne tankegangen. I dag, når vi i større grad kan være oss selv, er det helt opplagt at kvinner som gruppe ikke passer inn i de gammeldagse, stereotypiske forestillingene. Vi er på ingen måte feilfrie, men etter alt jeg har opplevd selv, sett familie og venner gjennomgå, eller lest om, er det ingen tvil om at det er menn som gruppe som henger etter i utviklingen, og som vanskeliggjør gode, sunne relasjoner. Nei, ikke alle menn, men basert på egen erfaring er det menn som er roten til problemet i minst 80% av forhold som går skeis. Det er helt greit å være vanskelig å leve med hvis man trives som singel (noe stadig flere kvinner gjør), men jeg ser at de fleste menn som er vanskelige å leve med fortsatt skal ha kjæreste/kone (mamma/hore/hushjelp), så klart uten å ville ta tak i noe av det som fører til problemer i utgangspunktet. Blir det dårlig stemning så er det alltid den samme gamle "Huff, det er så mye drama med damer", liksom... Jeg synes det er helt fantastisk at kvinner nå i enda større grad passer på og backer hverandre opp. Vi skal ikke finne oss i å bli dårlig behandlet. Punktum. Vi skal heller ikke finne oss i at menn blir dårlig behandlet, og jeg sier fortsatt fra om jeg synes det er damen i forholdet som oppfører seg dårlig. Forskjellen er at jeg nå har mye høyere forventninger til hvordan en mann bør oppføre seg, og det er en god ting. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #18 Del Skrevet 14. oktober 2022 Tenk litt på dette verset: Menn er kvinners formyndere på grunn av det som Gud har utstyrt noen av dere med fremfor andre, og på grunn av de utgifter de bærer. Derfor skal rettskafne kvinner være lydige og bevare det som er hemmelig, fordi Gud ønsker det bevart. Mener ikke at man skal ta det bokstavelig, men tror det er noe i det. Anonymkode: 7ae97...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 15. oktober 2022 #19 Del Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): R/Norge er vel ikke så ille? Anonymkode: 6f3d3...4c7 Det er masse hat og drøye meninger der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 15. oktober 2022 #20 Del Skrevet 15. oktober 2022 Reign skrev (15 timer siden): Fordi vi er på nett. Har du sett kommentarfeltene på VG? Eller r/norge på Reddit? Nettopp! Jeg skjønner ikke hvordan folk fremdeles kan bli overrasket over kommentarer som skrives på nett. Her samles alle typer folk, med ulike bakgrunner, verdier, psykisk helse, kognitiv utvikling, holdninger, opplevelser osv., så det er klart at det vil komme kommentarer av ymse slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå