AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #41 Del Skrevet 14. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: I Norge så er flertallet hvite mennesker. Jeg forstår ikke hvorfor du poengterer hele veien det med farge. Jeg har aldri hørt en mørk person kommentere vekt hos andre,om ikke noe annet så liker dem litt tjukke damer. Det er noe helt annet hvis noen sier jævla overvektig n**** eller jævla overvektig hvitting. Jeg har ihvertfall aldri hørt noe av tilfellene. Jeg personlig synes lite om overvektige mennesker uansett hvilken hudfarge de har. Anonymkode: 26e04...91d Jeg ville bare understreke at det er forskjell på folk. Og jeg er dritt lei alle nedsettende kommentarer om overvektige og eldre mennesker på alle fora. Det har ikke noe med hva mørke personer sier eller ikke sier. Jeg skulle ønske at eldre og overvektige også ble inkludert i loven, at det ble straffbart å hetse/trakassere folk etter utseende og alder også, ikke bare de som allerede er beskyttet av loven. Du skriver fritt at du synes lite om overvektige. Hadde du turt å skrive at du syntes lite om f.eks.homofile, mørkhudete e.l. ? Jeg tror ikke du forstår meg. Jeg ønsker at alle skal være like for loven. Men fremdeles er enkelte grupper fritt vilt. Dessverre. Anonymkode: 2de71...2d9 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #42 Del Skrevet 14. oktober 2022 Adobyen skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan ikke slike oppfatninger om andre mennesker være en privatsak? Hvorfor må det fokuseres på og utbasuneres offentlig som skjellsord med påfølgende banning? Du trenger ikke å si alt som du tenker. Det bør være alminnelig folkeskikk. Jeg poengterte forskjellen. De som hetser bruker ofte skjellsord. Ingen normale oppegående mennesker gjør det,fordi som regel ingen normal,høytutdannet person hetser andre. Det er ofte de med livets harde skole som gjør det. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #43 Del Skrevet 14. oktober 2022 20 minutter siden, Adobyen said: Det er helt naturlig for mange, også her på forumet, å hetse overvektige. Den overvektige som leser disse hetsende ordene får det selvfølgelig vondt av å ta imot så mye hat. Tenk hva dette gjør med psyken og selvtilliten! For ikke så lenge siden var det en tråd her om fattigdom og matkøer, der debattantene her inne hetset de overvektige i matkøen. Disse menneskene trengte visst ikke mat iflg flere av innleggene. Jeg lurer på hvor denne trangen til å hetse andre kommer fra. Føler de seg bedre selv når de finner noen å sparke på? ❤️ Anonymkode: 2de71...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 14. oktober 2022 #44 Del Skrevet 14. oktober 2022 Det er jo forskjellig grad. Jeg syns det er helt greit å beskrive en person: overvektig. Ikke greit skjellsord ord som: hval, kjempe feit. Det kan også være at man blir sett ned på som person bare pga størrelsen. Men det er heller ikke greit å si om tynne personer: spiker, stankelben etc. Det er heller ikke greit å kalle mørkhudede for svarting, pakkis osv. Å de skeive skal heller ikke bli kaldt for jævla homo som et eksempel. Hvis alle kunne tenke seg litt om før de sier noe om en person så hadde ikke folk blitt så ofte såret. Har man kanskje bare noe negativt å si om en person, så er det kanskje heller bedre å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #45 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville bare understreke at det er forskjell på folk. Og jeg er dritt lei alle nedsettende kommentarer om overvektige og eldre mennesker på alle fora. Det har ikke noe med hva mørke personer sier eller ikke sier. Jeg skulle ønske at eldre og overvektige også ble inkludert i loven, at det ble straffbart å hetse/trakassere folk etter utseende og alder også, ikke bare de som allerede er beskyttet av loven. Du skriver fritt at du synes lite om overvektige. Hadde du turt å skrive at du syntes lite om f.eks.homofile, mørkhudete e.l. ? Jeg tror ikke du forstår meg. Jeg ønsker at alle skal være like for loven. Men fremdeles er enkelte grupper fritt vilt. Dessverre. Anonymkode: 2de71...2d9 Jeg har ingenting imot homofiler eller mørhudete fordi DE er født sånn. Overvekt derimot er selvpåført. Og ja,jeg kan absolutt si det høyt foran andre. Jeg står for mine meninger. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #46 Del Skrevet 14. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg poengterte forskjellen. De som hetser bruker ofte skjellsord. Ingen normale oppegående mennesker gjør det,fordi som regel ingen normal,høytutdannet person hetser andre. Det er ofte de med livets harde skole som gjør det. Anonymkode: 26e04...91d Tull og tøys. Sånn hetsing har ikke noe med utdannelse eller ikke å gjøre. Anonymkode: 2de71...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 14. oktober 2022 #47 Del Skrevet 14. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hele denne tråden og nordmenn generelt på nettet som syter og klager over at de ikke for lov til å "ytre seg"... it's giving; "Jeg må få lov til å være drittsekk mot deg uten å få konsekvenser for det, fordi jeg har ytringsfrihet og du kan ikke reagere på det, for da er du krenka og du knebler min rett til å hetse deg!" Anonymkode: 28130...0d4 Det er lavt hengende take. Hvis du blar opp i detaljene i slike tråder som omhandler woke, sensur, trans osv så er det reelle konsekvenser som er å bli stemplet som nazi, transfob, rasist og fascist. Det er alltid noen som skal kommentere "I found the racist! Reeee!" I disse dager er slikt omdømme svært skadelig for ditt sosiale nettverk med kort vei til din yrkeskarriere. Selvsagt har ekte nazisme, rasisme og transhat ingenting her å gjøre i et normalt samfunn, men det i det offentlige syn er det ingen bevisbyrde for de som kaster rundt stempler over en lav sko. I saklige diskusjoner som f.eks har woke gått for langt, eller er det virkelig lurt å gi hormondempere til tenåringer, så er det ikke "nordmenn på nettet som syter og klager". Det er heller ikke en hat-ytring å spørre viktige spørsmål i saker som ligger i gråsonen. Det faktiske problemet er støy som ditt påstand her om "det er bare nordmenn/drittsekker som klager og syter om ytringsfrihet" som tar oss vekk fra slike viktige diskusjoner, og verste fall gjør det ubehagelig for kritiske spørsmål å bli tatt opp. Som ender med at eneste utvei for å beholde sin sosial kredibilitet er å tie stille og aldri stille spørsmål. Det er ikke et problem at man møter motargumenter, det er et problem at argument blir sett på som hat-ytring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #48 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull og tøys. Sånn hetsing har ikke noe med utdannelse eller ikke å gjøre. Anonymkode: 2de71...2d9 Som regel ja. Vi kan være enige om å være uenige. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #49 Del Skrevet 14. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg poengterte forskjellen. De som hetser bruker ofte skjellsord. Ingen normale oppegående mennesker gjør det,fordi som regel ingen normal,høytutdannet person hetser andre. Det er ofte de med livets harde skole som gjør det. Anonymkode: 26e04...91d Si det til de 20-30 som hang seg på mobbekampanjen mot meg på Høyskolen, minst 6-7 av de brukte skjellsord direkte.. Anonymkode: 94c5e...b24 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 14. oktober 2022 #50 Del Skrevet 14. oktober 2022 Hets er hets, uansett om det kalles hatefull ytring eller ikke. Uansett så sier man ikke slikt med mindre man finner personlig tilfredsstillelse i å psyke ned andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #51 Del Skrevet 14. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ingenting imot homofiler eller mørhudete fordi DE er født sånn. Overvekt derimot er selvpåført. Og ja,jeg kan absolutt si det høyt foran andre. Jeg står for mine meninger. Anonymkode: 26e04...91d Det er ingen som nekter deg å tenke eller mene det du vil. Men kanskje du skal lese deg opp om mennesker som føler at de er berettiget til å såre andre og komme med nedsettende ytringer om andre mennesker? Da er det noe som ikke er helt «normalt» inni hodet ditt, for å si det pent. Anonymkode: 2de71...2d9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #52 Del Skrevet 14. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Som regel ja. Vi kan være enige om å være uenige. Anonymkode: 26e04...91d Jeg jobbet med en lege en gang som kalte en pasient «en strandet hval». Ikke akkurat livets harde skole han. Anonymkode: 2de71...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #53 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ingen som nekter deg å tenke eller mene det du vil. Men kanskje du skal lese deg opp om mennesker som føler at de er berettiget til å såre andre og komme med nedsettende ytringer om andre mennesker? Da er det noe som ikke er helt «normalt» inni hodet ditt, for å si det pent. Anonymkode: 2de71...2d9 Alt er fint med hodet mitt😊Jeg sårer ingen. Derimot så tror jeg at noe er virkelig galt med de som støtter overvektige mennesker. Det å være overvektig skal ikke hylles og normaliseres. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #54 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobbet med en lege en gang som kalte en pasient «en strandet hval». Ikke akkurat livets harde skole han. Anonymkode: 2de71...2d9 Kan godt være,men i min krets gjør ingen det. Det å være overvektig er absolutt helseskadelig,og koster samfunnet mye penger. Som jeg skrev overfor så skal vi ikke normalisere overvekt. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #55 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ingenting imot homofiler eller mørhudete fordi DE er født sånn. Overvekt derimot er selvpåført. Og ja,jeg kan absolutt si det høyt foran andre. Jeg står for mine meninger. Anonymkode: 26e04...91d Skulle så gjerne ønsket at du hadde min kropp. Da hadde du og vært overvektig, så skulle du sett hvordan det var å bli hetset. Og andre mener du stapper deg full av mat, du ikke engang liker. Anonymkode: 8bcf3...fe0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #56 Del Skrevet 14. oktober 2022 Snuppe skrev (1 time siden): det høres helt tullete ut, det er jo ikke rasistisk. man sier jo ingenting om fargen, bare om vekten. Det er jo irrelevant. Det er jo til og med rasistisk å si «så fint hår du har» eller «du kan ikke kaste søppelet ditt i mitt papirsøppel» til en som er mørkhudet. Anonymkode: 19d3a...843 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #57 Del Skrevet 14. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hva du mener. Men det var snakk om overvektige og/eller eldre. Lgbvt er omfattet av loven. Anonymkode: 2de71...2d9 Kan nevnes at FRP og Terfs har motarbeidet den loven. Anonymkode: 174a6...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 14. oktober 2022 #58 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alt er fint med hodet mitt😊Jeg sårer ingen. Derimot så tror jeg at noe er virkelig galt med de som støtter overvektige mennesker. Det å være overvektig skal ikke hylles og normaliseres. Anonymkode: 26e04...91d Oppnår du selvtilfredsstillelse av å ødelegge andres psyke? Er det dette du ønsker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #59 Del Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle så gjerne ønsket at du hadde min kropp. Da hadde du og vært overvektig, så skulle du sett hvordan det var å bli hetset. Og andre mener du stapper deg full av mat, du ikke engang liker. Anonymkode: 8bcf3...fe0 Hvorfor er du overvektig? Alle skylder på medisiner men det er en liten del av de overvektige som bruker medisiner. Jeg har selv kronisk migrene og bruker medisin som fører til mer matlyst. Altså,jeg kunne spist hvert 5 minutt. Men jeg gjør ikke det. Istedenfor kutter jeg frukt,gulrøtter,tar meg en liten tur og trener. Anonymkode: 26e04...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #60 Del Skrevet 14. oktober 2022 Adobyen skrev (2 minutter siden): Oppnår du selvtilfredsstillelse av å ødelegge andres psyke? Er det dette du ønsker? Hvordan ødelegger jeg det? Overvekt er SELVPÅFØRT. Hva er galt med deg? Anonymkode: 26e04...91d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå