Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags tradisjoner har dere i adventstida? Mat, gjøremål, festligheter osv. 

Anonymkode: 0cc7e...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter til jul i løpet av desember, hører på julemusikk og tillater meg selv å kjøpe juledigg fra og med 01. desember. Tenner adventslys om søndagene.

Anonymkode: 3cf94...347

Skrevet

Det er flere ting vi gjør hver desember. Besøker julemarkeder og tar afternoon tea hos Perchs. Vi har også alltid en kveld hvor vi baker og pynter pepperkaker og andre julekaker med søsteren min mens vi drikker CB julebrus og spiser marsipangriser fra Dampbageriet 🤤

23. desember pynter vi til jul, har bare litt småting oppe frem til da. Har også tradisjon for en helaften med hjemmelagede medisterkaker (gjerne rett før jul). 

• Hjerte 1
Skrevet

Pynter leiligheten til jul første søndag i advent, går på julemarked, ser julefilm på kino og adventskalender på TV, har ei liste med julefilmer jeg skal gjennom, spiser pinnekjøtt tredje søndag i advent, baker et par kakesorter, handler og pakker inn julegaver, går i div nabolag og ser på julebelysning på hus og i hager, tenner adventsstake… Sikkert mer, jeg ELSKER advent, og foretrekker advent over romjul. Jula mi er ganske over etter julaften.

Anonymkode: 7fb6c...199

Skrevet

Håndball VM/EM :duskedame:🇳🇴 (før Norge spiller sin første kamp er det ikke ok å drikke julebrus eller innta noe "julestæsj") Men da, før den første kampen er det brent mandler så det spises, det er klementiner og det er julebrus og juletøfler... 

Lager pepperkaker med reservemor og hennes fam den siste helgen i nov og det skal helst være minst mulig perfekte pepperkaker, så det blir engler (som med stor iver ser ut som troll :jepp: og dess værre dess bedre med store hengepupper og ellers alt som følger med..

Det er noen julemarkeder, det er noen pakker som kjøpes og pakkes inn og jeg elsker å pakke inn og gjør meg litt flid med det.

Det er "vinverksted" med noen gode venner der vi drikker vin og lager litt julekranser, julekort, etc

Av mat har jeg og de samme vennene som jeg har vinverksted med en felles førjulsfrokost sammen elles blir det mye klementin spising. Jeg og særboer prøver alltid å få til en juletalerken med hjemmelaget medisterkaker, hjemmelaget surkål, ribbe og julepølse ellers er jeg så sinnsykt travel med skole, jobb, hit og dit at det blir fort kjappe løsninger i adventstiden med mac'en, pose pytt i panne etc (og jeg har absolutt 0 problem med å si det heller!!! For sånn er det faktisk for veldig mange i førjulstiden) 

Jeg markerer vintersolverv☀️ , det er en stor merkedag for meg for jeg kan ikke fordra mørketiden sånn egentlig... Så da er det bålaften om det er vær for det med mat og hygge i mangen timer rundt bålet med venner og reservemor og ellers de som føler for det. 

Ellers er det å forbrede seg på julen best mulig... 

Skrevet

Her håper jeg å få tid til en julekonsert i kirka før jul. Jeg har ikke så mange faste tradisjoner, jeg håper bare det ikke blir så travelt med helserelaterte avtaler i desember.

Juletreet pyntes i løpet av desember.

Skrevet

Adventslys på søndagene, julemusikk spilles både i bilen hver dag og hjemme når vi gjør juleforberedelser (baker, pakker gaver osv), hjemmelaget pakkekalender til barna, julegrøt med mandel i til middag på lille julaften, 1. desember/første søndag i advent henger vi opp julelys ute, krans på døra og stjerne i vinduet, hele familie lager pepperkakelandsby og dekorerer hvert vårt lille hus, vi ser julefilmer hver helg. 

Skrevet

Må se en julekonsert sammen med mammaen min i desember. Ellers så er det mye kos sammen med barnet vårt, vi ser alltid på kalenderen som går på NRK, baker pepperkaker og tenner lys hver søndag. Gjerne noe juleverksted også. Jeg har også pleid å lese i en kalenderbok hver kveld. 

Anonymkode: 4bb6d...c18

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...