Gå til innhold

.

Blomsterpiken_

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endret av Blomsterpiken_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du snakke med behandler om det? Jeg ville og dobbeltsjekket med nav om du har lov til å fortsette på studiet når du er sykemeldt. Du risikerer å måtte betale tilbake sykepengene om du ikke har informert dem og fått det godkjent.

Anonymkode: f1d60...109

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du snakke med behandler om det? Jeg ville og dobbeltsjekket med nav om du har lov til å fortsette på studiet når du er sykemeldt. Du risikerer å måtte betale tilbake sykepengene om du ikke har informert dem og fått det godkjent.

Det er godkjent fra nav.

Skrevet

Det er ikke din arbeidsgiver som vil takke deg for god innsats den dagen du blir så syk at du ikke kommer tilbake på jobb. Arbeidsgiver kan bytte deg ut med en gang TS.

Det her er kun dine egne tanker som gjør. Dropp de tankene og jobb med å bli frisk. 

Anonymkode: 166db...fcc

• Liker 1
Skrevet (endret)
Blomsterpiken_ skrev (24 minutter siden):

Hei dere.

Vet ikke om dette er rette plassen å få ut dette på, men gir det en sjans..
Jeg er for tiden sykemeldt fra jobb grunnet utbrenthet. Jeg studerer fulltidsstudium og har en helgestilling vedsiden av (permisjon fra resten av stillingen). Jeg har en familie som skal tas vare på og et hjem som skal gå rundt. Siste halvåret har vært preget av mye sykdom for min del, hvor det ene tok det andre, og jeg til slutt havnet på DPS for noe vi trodde var en depresjon. Det viste seg da at jeg var utbrent. Jeg har derfor nå vært sykemeldt siden juli/august. På en av de tidligere legetimene sa fastlegen min at jeg skulle fortelle arbeidsgiver at jeg blir borte ut året, for sykemeldingen min kommer til å bli forlenget igjen og igjen frem til da. Jeg kjenner selv at det har vært behov for sykemelding, og er veldig glad for at legen tar meg på alvor. Likevel kjenner jeg på dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver, og syns det er ubehagelig å ringe inn hver gang sykemeldingen forlenges. Likevel vet jeg innerst inne at det er nødvendig for at jeg skal kunne bli bedre helsemessig, samt klare å fullføre studiet. Jeg har per nå en del fravær fra studiet også grunnet kronisk sykdom, så dersom jeg går tilbake til jobb nå så vet jeg at det bare vil gå nedover igjen..

Det jeg tror jeg egentlig vil frem til her er hvordan jeg kan få bukt med denne dårlige samvittigheten? Er det noen som har vært i lignende situasjon som har tips å komme med? Håpet er at jeg er tilbake på nyåret og klarer å kombinere jobb og studier da.

Jeg står i en lignende situasjon nå ❤ Er ikke utbrent, men har i nærmere to år slitt med utmattelse, smerter i kroppen og svimmelhet. Vet ikke hva årsaken til det er, tatt alt mulig av blodprøver uten å finne noe galt, så på papiret er jeg jo frisk. Men jeg fungerer ikke... Og det hele blir gradvis verre, og når toppen når jeg gjør noe som sliter meg ut, som resulterer i at jeg blir sengeliggende. Har vært sykemeldt i nærmere 3 mnd og føler selv at det er ubehagelig, siden de ikke finner ut av hva som feiler meg... Familie sier at jeg må tenke på meg selv, men tidvis dårlige samvittigheten er der jo... Man vil jo fungere som et vanlig menneske, jobbe og gjøre sine plikter! Så skjønner hvordan du har det ❤

Endret av Frøkenfryd30
Skrevet
Blomsterpiken_ skrev (19 minutter siden):

Det er godkjent fra nav.

Ok. Da må du jobbe med dine egne tanker. Hva får du ut av å fortsette å dyrke den dårlige samvittigheten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. Da må du jobbe med dine egne tanker. Hva får du ut av å fortsette å dyrke den dårlige samvittigheten?

Ingenting, derfor jeg ønsker råd for å få bukt med disse tankene 👍🏼

Skrevet
Blomsterpiken_ skrev (Akkurat nå):

Ingenting, derfor jeg ønsker råd for å få bukt med disse tankene 👍🏼

Noe må du få ut av det når du fortsetter med det. Mener ikke å høres hard ut, men om du går inn i det er det som oftes enn grunn. Når du forstår monsteret ditt kan du lettere bryte det. Det kan ikke andre hjelpe deg med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ikke din arbeidsgiver som vil takke deg for god innsats den dagen du blir så syk at du ikke kommer tilbake på jobb. Arbeidsgiver kan bytte deg ut med en gang TS.

Det her er kun dine egne tanker som gjør. Dropp de tankene og jobb med å bli frisk. 

Anonymkode: 166db...fcc

Jeg gjør så godt jeg kan med å droppe de tankene, og har nok fortsatt en vei å gå. Men jeg takker deg for ditt ærlige svar og skal fortsette å jobbe med å bli frisk og å legge vekk den dårlige samvittigheten. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe må du få ut av det når du fortsetter med det. Mener ikke å høres hard ut, men om du går inn i det er det som oftes enn grunn. Når du forstår monsteret ditt kan du lettere bryte det. Det kan ikke andre hjelpe deg med.

Takk for ærlig og brutalt svar! Jeg mener selv at jeg ikke dyrker disse tankene, men det er kanskje lettere for en utenforstående å mene dette :)  men jeg tar det til meg og skal gjøre så godt jeg kan!

Endret av Blomsterpiken_
Skrevet

Men hvorfor har du lagt opp et løp som ville være for hardt for de aller fleste?

Anonymkode: 2610a...05f

Skrevet

Hør på fagfolk (legen) og stol på det han sier til deg. Du må øve deg på å drite i den dårlige samvittigheten og det kan ta litt tid, men det går an å snu det. Hver gang du kjenner på den så si til deg selv, nei, dette er tull Blomsterpiken_. Jeg har et ansvar for å ta vare på min egen helse, det ansvaret er mange ganger større enn ansvaret jeg har ovenfor jobben. Dårlig samvittighet er stort sett en helt ubrukelig følelse og de som sliter mest med den er de som allerede presser seg mye hardere enn de burde.

Anonymkode: bfc61...fbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor har du lagt opp et løp som ville være for hardt for de aller fleste?

Anonymkode: 2610a...05f

Fordi dette var eneste måten å få en bedre arbeidshverdag, samtidig som jeg fikk tilbud om full lønn fra arbeidsgiver under studiet. Valget var å hoppe på denne muligheten med økonomisk sikkerhet underveis i studiet samtidig som drømmejobben venter i andre enden, eller å bli værende i et arbeid som dro all energi ut av meg og som gjorde at jeg ikke klarte å være den moren jeg ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hør på fagfolk (legen) og stol på det han sier til deg. Du må øve deg på å drite i den dårlige samvittigheten og det kan ta litt tid, men det går an å snu det. Hver gang du kjenner på den så si til deg selv, nei, dette er tull Blomsterpiken_. Jeg har et ansvar for å ta vare på min egen helse, det ansvaret er mange ganger større enn ansvaret jeg har ovenfor jobben. Dårlig samvittighet er stort sett en helt ubrukelig følelse og de som sliter mest med den er de som allerede presser seg mye hardere enn de burde.

Anonymkode: bfc61...fbd

Takk for svar! Jeg skal ta til meg rådet ditt og gjøre dette fremover :) 

Skrevet
Frøkenfryd30 skrev (29 minutter siden):

Jeg står i en lignende situasjon nå ❤ Er ikke utbrent, men har i nærmere to år slitt med utmattelse, smerter i kroppen og svimmelhet. Vet ikke hva årsaken til det er, tatt alt mulig av blodprøver uten å finne noe galt, så på papiret er jeg jo frisk. Men jeg fungerer ikke... Og det hele blir gradvis verre, og når toppen når jeg gjør noe som sliter meg ut, som resulterer i at jeg blir sengeliggende. Har vært sykemeldt i nærmere 3 mnd og føler selv at det er ubehagelig, siden de ikke finner ut av hva som feiler meg... Familie sier at jeg må tenke på meg selv, men tidvis dårlige samvittigheten er der jo... Man vil jo fungere som et vanlig menneske, jobbe og gjøre sine plikter! Så skjønner hvordan du har det ❤

❤️❤️

Skrevet

Tråden stenges på bakgrunn av at trådstarter har slettet tittel og HI.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...