Gå til innhold

Erfaring med blindtarmbetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja han bæsjet for to dager siden. Etter det har han ikke spist noe særlig, og heller ikke bæsjet. Men dette startet for 4 dager siden da. 

Anonymkode: b2756...148

Hvis han ikke har spist noe særlig vil han ikke ha noe særlig avføring heller. Jeg mener virkelig at dere må komme dere tilbake til legevakt og kreve mye mer undersøkelser og prøver. Ingen på KG kan svare noe fornuftig her, selv om de så er helsepersonell. Men en ting kan vel de fleste si; dette høres ikke normalt ut. Stå på kravene. 

Leger kan være raske til å avfeie, uten at jeg skal utdype egne erfaringer har det hatt fatale konsekvenser før. Så KREV mer undersøkelser, ultralyd, urinprøve, prøver kan tas for å vise om det er blokkering i tarmen. De kan ta uspesifikke prøver av ulike verdier for å se hvor ca problemet ligger

Anonymkode: ca3de...8d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ofte tydelige slippsmerter ved blindtarm, både av egen erfaring og fra ene barnet her som hadde det. Kommer også i bølger før det til slutt blir konstant.

Anonymkode: eee2f...b30

Skrevet

Jeg hadde ringt 113, og håpet at de tok det på alvor, og nevnt det med testikkelen for sikkerhetsskyld

Anonymkode: a3b5c...e35

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde ringt 113, og håpet at de tok det på alvor, og nevnt det med testikkelen for sikkerhetsskyld

Man ringer 116 117 og drar til legevakten. Dette er ikke 113 sak. 

Anonymkode: c90c1...fa6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man ringer 116 117 og drar til legevakten. Dette er ikke 113 sak. 

Anonymkode: c90c1...fa6

Det er det ikke opp til deg å bestemme

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er det ikke opp til deg å bestemme

Uansett ikke ett ambulanseoppdrag. 

Anonymkode: f8386...164

• Liker 1
Skrevet

Kan det være nyrebekkenbetennelse??? Vet ikke om det er vanlig for gutter å få

Skrevet
Blue Berry skrev (10 timer siden):

Kan det være nyrebekkenbetennelse??? Vet ikke om det er vanlig for gutter å få

Gutter kan få det også. Men da ville nok CRP vært høyere. Jeg hadde CRP på 300 sist.

TS- hvordan går det i dag?

Anonymkode: ca3de...8d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De lyttet på magen og sa at de hadde hørt det hvis det var tarmslyng. Så jeg aner ikke, de tror det er forstoppelse og jeg føler liksom at jeg bare må avvente igjen nå. Synes det er rart at de anbefaler et legemiddel som det står man ikke skal bruke om man har magesmerter, men igjen, dette er ikke noe jeg kan noe om. Han sitter i dusjen igjen nå, våknet med et hyl. Jeg ser ham vanligvis ikke naken noe særlig, men siden han vil ha meg hos ham hele tiden ser jeg nå at ene testikkelen er ganske mye høyere oppe enn den andre. Kan ikke huske at den var sånn når han var liten. Men det er vel kanskje ikke noe å tenke på? Jeg aner ikke, men blir jo ganske desperat etter svar her..

Anonymkode: b2756...148

Forstoppelse kan være helt forferdelig vondt ja. Med lav CRP så lenge er diverse infeksjoner og blindtarmbetennelse mindre sannsynlig. 

Det med testikkelen er definitivt noe å tenke på, er den hoven eller har endret farge? Sjekket de testiklene på legevakten? Hvis ikke, og den fremdeles er høyt oppe eller litt annerledes enn andre siden så ville jeg tatt kontakt på nytt.

Når han har hatt såpass vondt over såpass lang tid pleier de fleste legevaktsleger å diskutere med sykehuset, enten med en kirurg eller en barnelege avhengig av hva de tror det er.

Anonymkode: ce89e...fde

Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: c5c78...088

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Hvordan går det? 

Har dem undersøkt testikkene hans? Hvis en av dem har fått en vridning. Gir det kraftige smerter. Men også sterke smerter nederst i magen, ofte med kvalme og oppkast. 

Skrevet

Jeg ble i dårlig form ved akutt blindtarmbetennelse. Kjente smerte i noen dager,  ble svett,klam,utmattet. Klarte ikke å ligge flatt på ryggen med beina ned uten at det gjorde ekstremt vondt. Var hos lege med litt crp den ene dagen,følte meg bare verre dagen etter. Dro til legen igjen, der de så at Crp hadde økt fra dagen før. Ble sendt på akutt motaket, lå der i ca 12 timer!de var ikke helt sikre før de måtte se om crp økte utover kvelden,noe den gjorde. Så etter 10 timer tok de CT med kontrastvæske, da så de at jeg hadde blindtarmbetennelse. Ble sendt rett til operasjon, legen som opererte meg fortalte etterpå at jeg ble operert  grevens tid,da tarmen hadde akkurat begynt å sprekke opp,som kunne gitt meg fatale konsekvenser med større operasjon med dren og komplikasjoner.  Så bare fortsett å dra til legen med han om smertene er der,ikke gi deg. Jeg fikk ikke feber,derfor de ikke trodde jeg hadde blindtarmbetennelse,men jeg får sjeldent feber. 

Anonymkode: d73bd...3be

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 16.23):

Hvor i magen sitter smertene nå? Ville tatt kontakt med lege igjen, feber er et tegn på infeksjon. Avføring kan også bli hindret ved en alpendisitt. CRP vises ikke på blodprøver før etter 6-12 timer 

Anonymkode: 8464b...03e

Alpendisitt?? Appendisitt.

Anonymkode: 7425c...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...