Gå til innhold

Når begynner man å invitere til barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei som blir 4 i januar og kom plutselig til å tenke på bursdagsfeiring. Når begynner man å invitere til barneselskap?  Er det slik at normen er typ keos lekeland osv eller er det enda innafor å feire hjemme? Som dere forstår så er dette temaet helt nytt for meg 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Uperfekt mamma skrev (2 minutter siden):

Jeg har ei som blir 4 i januar og kom plutselig til å tenke på bursdagsfeiring. Når begynner man å invitere til barneselskap?  Er det slik at normen er typ keos lekeland osv eller er det enda innafor å feire hjemme? Som dere forstår så er dette temaet helt nytt for meg 

tror de fleste starter når barnet blir 5

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvor god kontakt du og barna har med barna i barnehagen ev nabobarn…. Våre hadde barnebursdag fra de fylte 1 år….Nabobarna var også venner i barnehagen og når de ble eldre så ble det flere venner fra barnehagen. 

Anonymkode: 968d5...a29

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde familiebursdag til han var 4 så begynte vi med barnebursdager der vi inviterte barn han kjente. Var da han selv hadde lyst til å ha slik bursdag og så det passet bra. :) 

Skrevet

I vår bhg starter de fra 4 år. Men vet om ulik praksis.. noen starter ikke før de er begynt på skolen med å invitere til barnebursdag.

Anonymkode: 605ae...10e

• Liker 2
Skrevet

kanskje i første klasse, eller i andre klasse. 

før dette har man vel mer enn nok med nærmeste familie (eventuelt øvrige slektninger) og kanskje noen få andre barn på deres alder, hvis det er noen man står på veldig bra fot med. 

Anonymkode: 55490...357

Skrevet

4 eller 5 år var det vanligste i barnehagen her. Fra første klasse på skolen. 

• Liker 1
Skrevet
Uperfekt mamma skrev (3 timer siden):

vi har feiret enten hjemme, lånt lokale i barnehagen eller lånt gymsalen på skolen hvert år, min er 10 år nå.

Har så langt heller aldri blitt invitert til noe McDonalds, Peppes, lekeland eller lignende, alle feirer enten hjemme eller på skolen. Takk og lov, ønsker ikke å sende ungen min på McDonalds.

Anonymkode: b6846...b75

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde selskap med vennene fra barnehagen fra tre år. Men da er jo foreldre med. Vi var en veldig sammensveisa gjeng i barnehagen, både barna på samme årskull og vi foreldrene. Nå går barna på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 38b61...457

Skrevet
Uperfekt mamma skrev (6 timer siden):

Her er det vanlig fra 4 år. 

Mange feirer hjemme, eller i et lokale de låner billig/gratis. Noen feirer på Leos lekeland e.l.

Anonymkode: 62df3...9a6

Skrevet

Her er det vanlig fra 4 år. 

Anonymkode: 8b1aa...905

Skrevet

Her er det dessverre vanlig fra 4 år. 

Anonymkode: dafbd...105

• Liker 2
Skrevet

Vi begynte på 4 år, men vet flere begynte når barnet var 3 også. Helt innafor med bursdag slik man ønsker. Hjemme, leie lokale, lekeland. Helt opp til dere, er nok ikke noe andre tenker over.  😊 vi har hatt en feiring på leos, en hjemme og en med leid lokale i nærområde. Og har vært med på både hjemmefeiring, leid lokale og lekeland etc hos andre. Og har ikke opplevd at det ene eller andre blir ansett som dårligere enn alternativene. Har inntrykk av at folk bare velger det som passer dem der og da. Lekeland koster jo, men har man råd så er det jo også veldig greit å slippe rydding og oppvask og organisering osv. Fordeler og ulemper med alle alternativene. 👍

Skrevet
Uperfekt mamma skrev (6 timer siden):

veldig opp og ned. her fikk barnet bestemme selv, hn var ikke intressert i det før hn fylte 5, mens noen feiret når de var 3 ,mens andre venter til skolestart, så er veldig opp og ned

Anonymkode: f3456...809

Skrevet

Her feires det fra 3-4 år. Vi kommer nok til å feire fra 3 år, er jo SÅ koselig☺️

Anonymkode: d2fe2...81e

• Liker 1
Skrevet

4 år har vært vanlig her. I området her vi bor er det få som har det på Leos el, det har i så fall vært i barneskolealder og da flere som har feiret sammen. 

Anonymkode: d668d...a85

Skrevet

3 år her. Hjemmebursdag 

Anonymkode: 70f46...d40

• Liker 1
Skrevet

Vi har startet fra 4 år. Det som er vanlig her. Vi har på lekeland. 

Skrevet

4 år er vanlig her. Oftest hjemmebursdag før skolestart. Etter skolestart kanskje 50/50 med bursdager på lekeland osv.  

Pølser/pizza, kake og muffins. Godteposer som man kan få etter å ha gått ut fra danseleken, evt. fisker i trappa (hvis man har trapp), er suksess. Ellers masse musikk og lite planer. 1,5 time er nok i den alderen. Og ballonger!

Anonymkode: a54d0...621

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...