Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange mnd var baby da dere sluttet?

Anonymkode: 79831...1bc

Skrevet

Brukte iallefall til 3 årsalder, hadde toddlersele :)

Anonymkode: ef3f1...827

• Nyttig 4
Skrevet

Begynte med elastisk sjal da babes var 2 dager og brukte diverse sjal og seler til hun ble 1,5ish. Hun var fortsatt et bærebarn, men likte dessverre ikke selen når hun ble litt større. 

Anonymkode: 871a0...bfd

Skrevet

Frem til ca 1,5 år tror jeg det var. 

Anonymkode: aadef...82b

Skrevet

Ca 3 år, med tula toddler den siste tiden. 

Anonymkode: c1b48...206

• Liker 1
Skrevet

Bruker fremdeles til vår på litt over 2 år. Primært på turer der vi ikke har med vogn, da han ikke orker å gå så langt om gangen. 

Skrevet

Frem til 2 år, da ble jeg gravid og kunne ikke bære tungt. Selen ble for liten i løpet av graviditeten, og pappaen synes det går like greit å bære på skuldrene.

Anonymkode: 035f0...331

Skrevet

Hvilken sele har dere til de over et år?

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Frem til 2 år, da ble jeg gravid og kunne ikke bære tungt. Selen ble for liten i løpet av graviditeten, og pappaen synes det går like greit å bære på skuldrene.

Kassiopeia8 skrev (37 minutter siden):

Bruker fremdeles til vår på litt over 2 år. Primært på turer der vi ikke har med vogn, da han ikke orker å gå så langt om gangen. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ca 3 år, med tula toddler den siste tiden. 

Anonymkode: c1b48...206

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frem til ca 1,5 år tror jeg det var. 

Skrevet

Nøyaktig 30 sekunder, baby hater den og blir helt panisk oppi der!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Angelpack har vi. Min var innafor på vekt. 

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte elastisk sjal med forsterket forstykke (Moby wrap ett eller annet) frem til 4-5mnd. Deretter brukte vi mest Ergo baby eller Manduca bæresele. Brukte det jevnlig til minste var over 2 år. Deretter brukte vi den av og til når det trengtes frem til ungen var ca 4. (Typisk slapp og sliten på tur, eller på flyplass og sånt der vi trengte kontroll en kort stund.) 

Anonymkode: 759d4...a76

• Liker 1
Skrevet

Brukte Tula Toddler til jeg ble gravid på ny, hun var vel nesten 3 år da, men hun hadde passet den mye lengre. 

Denne gangen vurderer jeg Lenny Lamb preeschooler, har hørt den passer fra ca 1,5 år? Bruker Kahu Baby til da 😊

Anonymkode: 6e80f...077

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lillebaby four seasons. Den er godkjent for mye mer vekt, men ryggpanelet ble for kort. Det kan brukes, men barnet må aktivt lene seg inn mot meg, noe som er vanskelig å få til med en nysgjerrig treåring. 

• Liker 1
Skrevet

Så 1.5 år. Brukte ringslynge til 3 år (enklere når barnet stadig ville ned). 

Skrevet

Begynte med elastisk bæresjal da han var helt nyfødt. Brukte Angelpack og vevd sjal en god stund, etterhvert ble han for utålmodig til at sjal fungerte godt. Nå bruker vi Onbuhimo ved behov, kjekt nå som jeg er gravid også. 

Anonymkode: e06ab...5f1

• Liker 1
Skrevet

Brukte den mye fram til mellom 1,5 og 2 års alder. Brukte den litt også etter det, oh har også båret 3-åringen i Ergobabyen selv om han er litt over vektgrensa. Nå brukes den av minsten på 8 mnd.

Har elastisk sjal, vevd sjal og Ergobaby 360.

Anonymkode: b0317...6b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var vell i bruk til 3.5 års alder ca. Dog litt mindre bæring og mer gåing selv på slutten, men sønnen elsket å sitte der. Og jeg foretrakk bæresele om vi måtte sykle noe sted heller enn sånn tillhenger. 

Man bruker vell når man har behov tenker jeg, helt uavhengig av alder på barnet?! Så lenge det funker

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Måneder? Hehehe, år. Jeg bærer mine i sele til jeg/de ikke orker. Ca 3års alder. 
VELDIG greit på fjelltur og flyplass. Syns bæremeis er så tungt i forhold til sele på fjellet feks. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 2
Skrevet

Nesten 4 år var vel den jeg brukte det til lengst. Hadde en ErgoBaby-sele, husker ikke helt hva den heter men er en eldre modell (2014)

Anonymkode: bdbe3...46c

• Liker 1
Skrevet

Mye til ca 1,5 år, og i blant frem til ca. 2,5 år. Etter 1,5 år var det mest på skogstur med hunden, som hadde behov for å gå en del lenger en barna orket. 

Jeg brukte Angelpack til ca 1 år, og en Oscha cairis fra ca. 6 mnd. og videre. Den jeg hadde het vel baby size, men det finnes en størrelse større. Jeg bar dem så lite da de begynte å vokse ut av carisen, så jeg orket ikke å lete etter en større en. Men jeg likte den veldig godt. 

Anonymkode: 52f51...9d6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...