Gå til innhold

Hvordan sjekke om en arbeidsgiver er seriøs??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått tilbud om jobb. Høres flott og fint ut men stoler ikke på folk,

grunnen er at jeg er over 50 og på vanlig jobbsøknader har jeg null sjans men stadig er det noen som tilbyr meg jobb på uformelt vis innenfor bransjen jeg er. Er taxi sjåfør.

Denne gangen var det en som driver å transporterer flight crew. Med annenhver uke fri. 

Jeg kjenner ikke mannen. Men han hadde hørt om meg. 

Jeg ba om å få tlf nr til en av hans ansatte men han har så langt ikke svart på tlf. 

Fins det andre måter å sjekke ut en arbeidsgiver som har ett AS. Snakket så vidt med en taxi kollega og han sier d er folk som skifter navn på firma hele tiden. Såfall er d tredje gangen jeg kommer i kontakt med slike firma.

Tips mottas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google navn på mann og firma. Sjekk eventuelle kundeanmeldelser på nett. Sjekk firmaet på proff, da vil du også kunne se når firmaet er etablert, om eieren er involvert i andre firma osv. Sjekk firmaet og mannen på facebook. Og hør litt rundt hvis du kjenner noen som kan kjenne ham. 

Anonymkode: 367bd...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Google navn på mann og firma. Sjekk eventuelle kundeanmeldelser på nett. Sjekk firmaet på proff, da vil du også kunne se når firmaet er etablert, om eieren er involvert i andre firma osv. Sjekk firmaet og mannen på facebook. Og hør litt rundt hvis du kjenner noen som kan kjenne ham. 

Anonymkode: 367bd...927

Takk for tips. Fant tre firma med han som styreleder. De heter omtrent det samme. To har god lønnsomhet står det og det som det står 9 ansatte på har dårlig. Han ville ikke fortelle lønn. Da det gikk på tur pris. Men at jeg kom til å tjene bedre enn det jeg gjør nå. 

Håper å få tak i folk som vet noe om han og som ikke kan sladre i taxi miljøet da jeg ikke vet noen ting enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...